Luchtfilter vervangen C30 2.0

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Ik ehb even een paar vragen over het vervangen van de originele luchtfilter met een K7N luchtfilter.

Mijn voornaamste reden dat ik dit wil doen is dat ik de auto iets te mak vind klinken en iets meer geluidsbeleving wil in de auto.

Vragen:

1. als ik de luchtfilter vervang, wat doet dit met de garantie op de auto?

2. als ik de filter vervang geeft dit dan een wat voller geluid aan de auto ja of nee? (wat nl. wel de bedoeling is)

3. als ik de filter vervang is dit dan makkelijk zelf te doen?
Ramon&Ramon
7th Gear member

fmgillis schreef:Ik ehb even een paar vragen over het vervangen van de originele luchtfilter met een K7N luchtfilter.

Mijn voornaamste reden dat ik dit wil doen is dat ik de auto iets te mak vind klinken en iets meer geluidsbeleving wil in de auto.

Vragen:

2. als ik de filter vervang geeft dit dan een wat voller geluid aan de auto ja of nee? (wat nl. wel de bedoeling is)

Wat is het voordeel?
Let op eventuele garantie die nog op de auto zit.
Bij sommige technische wijzigingen vervalt de garantie.
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:
fmgillis schreef:Ik ehb even een paar vragen over het vervangen van de originele luchtfilter met een K7N luchtfilter.

Vragen:

Wat is het voordeel?
Let op eventuele garantie die nog op de auto zit.
Bij sommige technische wijzigingen vervalt de garantie.
Zover ik weet krijg je een wat voller geluid, maar weet dit niet zeker.
Daarom vraag ik dit dus ook.

De garantie ed. is nu net wat ik wil weten of dit vervalt ja of nee.
Iroll
6th Gear member

De garantie ed. is nu net wat ik wil weten of dit vervalt ja of nee.
Dé garantie zal niet vervallen, alleen als een defect veroorzaakt is door een aftermarket filter zal de schade niet vergoed worden.
De garage zal dan aan moeten kunnen tonen dat het defect door het luchtfilter is veroorzaakt. Dat zou bijv. een defecte lmm kunnen zijn. Die kan aangetast worden door gebruik van teveel olie waarmee een K&N filter in geolieed moet worden.
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Kun je me ook iets over het geluid vertellen?
Geeft het de auto echt een voller geluid of moet dan alles vervangen worden dus inclusief het luchthuis.
Fredhead
Geartronic member

Het geluid zal minimaal veranderen, wil je een echt duidelijk voller/meer geluid zal je aan een open filter moeten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Niet echt de moeite dus?
Bedankt voor de info.
jw c30 momentum
2nd Gear member

openluchtfilter monteren 57i-kit en je krijgt een mooi vol geluid zeker aan te raden
ford focus wagon 2.0 rally .18inch,verlaagd,57i-kit,parrot 9200i,chiptuning,ST spoiler pakket,ST voorremmen,onboard camera.
(C30 is verkocht ivm dat de kinderwagen wel paste maar de rest wat mee moet niet)

Ford SteetKa
14inch Cup-velgen
verlaagd
sportuitlaat
Silver line
945i
8th Gear member

En hoe zit het met de vuildoorlatendheid van die kit?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
T4Freak
2nd Gear member

Dit is een reactie van een zeer grote tuner.

Over een sport luchtfilter:

Wil je een commercieel of een eerlijk antwoord. In principe word het vermogen niet hoger op een auto met een luchtmassa meter. Deze zal nooit meer lucht in nemen als nodig is. Wel is het bij een injectie motor zo dat als deze makkelijker kan ademen dan zal de gas response verbeteren.

Bij een niet turbo motor is elk beetje afname van de weerstand in het inlaat traject welkom. Het vermogen zal echter niet kunnen stijgen omdat het motor management het vermogen gewoon weer zal limiteren naar de toegestane waarde.
fmgillis
2nd Gear member
Contacteer:

Lekker zo laten dus :)
Blackflash
2nd Gear member

Ik had een 57i kit in mijn vorige auto (2,2 opel coupe) Dat ding had een heerlijk geluid daardoor. Filter is prima schoon te houden. Ik heb er 80.000 km mee gereden en geen centje pijn.
Voor mijn huidige 2,4 is het niet te krijgen maar als dat wel zo was, monteerde ik er gelijk eentje.
MY21 XC40 T5 R-design, Bursting Blue
ewing
2nd Gear member

In mijn V50 ligt al 100dkm een vervangingsfilter van K&N. Het zorgt niet voor meer geluid, maar wel voor iets meer luchtdoorstroming, zodat je wellicht een zeer kleine (lees: te verwaarlozen) vermogenstoename zou kunnen hebben. Ik heb het vooral gedaan om me de kosten voor het steeds vervangen van een gewone luchtfilter te besparen. Inmiddels heb ik de aanschafkosten van het vervangingsfilter (circa 60 euro) er wel uit denk ik.

Als je meer geluid (en iets meer vermogen wilt) dan moet je een open lucht filter monteren (van bijvoorbeeld K&N of Green). Ik weet niet of deze leverbaar zijn voor jouw auto.
Volvo V50 2.0D Momentum - 09 / 2004 - tuned by Fasttech (165pk / 405Nm) - 17 inch Sagitta velgen - K & N inlegfilter - Intrax verlagingsveren (-30mm) - xenon 4300K
Mazda MX-5 1.8 NA - 1994 - 130 pk - British racing green
Plaats reactie

Terug naar “C30”