auto met B23e motor gevonden

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

gaat dit zonder al te veel problemen lukken?
ik wil de injectie weggooien, en op carburateur gaar rijden..
is dit eenvoudig om te bouwen/ verbouwen of haal ik zaken op mijn schouders waar het eind zoek is?

had liever een B23 motor.. met carb..

heeft iemand dit eerder gedaan, donor auto is uit 1989 en is een 744.
gr
Patrick


Ed?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Wat is er mis met de injectie? Waarom een goede combi murw slaan door de motor door een rietje te laten ademen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

met een carburateur is het verbruik ook een stuk hoger en je haalt een berg ellende op je nek,die carburateurs zijn niet om over naar huis te schrijven..
jos245
3rd Gear member
Berichten: 332
Lid geworden op: 09.01.2008 - 19:31

Zijn auto zal wel op LPG rijden neem ik aan....
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

denk ik ook...

zet ik er een set dubbele bla bla op met zo'n gas unit eronder...

althans, dat is de bedoeling....
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Ik zie wel anders ook een lucht massa meter aansluiting plus kabels op de slang van de luchtfilter box naar het inlaatspruitstuk zitten. En met een beetje wishfull thinking zie ik ook nog injectoren zitten..... Maar eigenlijk is de foto daar niet duidelijk genoeg voor.
Dacht ook niet dat Volvo nog heel veel carb blokken leverde in '89 maar in bepaalde markten nog wel, of misschien een over jarige.

Het zal dan wel meest waarschijnlijk een B230 blok zijn. En als ik die foto goedbekijk vermoedt ik een B230F dus eentje met LH-jettronic injectie.
Let ook wel op dat de verdeler achterop de cillinderkop zitten tegen het schutbord aan(weet niet of je de hele motor over wil bouwen). Dit gaat namelijk mogelijk niet goed passen.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
patrick2wd
2nd Gear member
Berichten: 210
Lid geworden op: 31.01.2011 - 19:20
Locatie: amsterdam e/o
Contacteer:

weer wat geleerd...

ik denk dat ik het toch bij een B20 hou als ik het zo allemaal lees...
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”