Pagina 1 van 1

auto met B23e motor gevonden

Geplaatst: 06.10.2011 - 10:31
door patrick2wd
gaat dit zonder al te veel problemen lukken?
ik wil de injectie weggooien, en op carburateur gaar rijden..
is dit eenvoudig om te bouwen/ verbouwen of haal ik zaken op mijn schouders waar het eind zoek is?

had liever een B23 motor.. met carb..

heeft iemand dit eerder gedaan, donor auto is uit 1989 en is een 744.
gr
Patrick


Ed?

Geplaatst: 06.10.2011 - 18:15
door B-lennium
Wat is er mis met de injectie? Waarom een goede combi murw slaan door de motor door een rietje te laten ademen?

Geplaatst: 06.10.2011 - 18:23
door Ramon&Ramon
met een carburateur is het verbruik ook een stuk hoger en je haalt een berg ellende op je nek,die carburateurs zijn niet om over naar huis te schrijven..

Geplaatst: 06.10.2011 - 19:46
door jos245
Zijn auto zal wel op LPG rijden neem ik aan....

Geplaatst: 06.10.2011 - 20:49
door patrick2wd
denk ik ook...

zet ik er een set dubbele bla bla op met zo'n gas unit eronder...

althans, dat is de bedoeling....

Geplaatst: 06.10.2011 - 22:18
door Fat Rat
Ik zie wel anders ook een lucht massa meter aansluiting plus kabels op de slang van de luchtfilter box naar het inlaatspruitstuk zitten. En met een beetje wishfull thinking zie ik ook nog injectoren zitten..... Maar eigenlijk is de foto daar niet duidelijk genoeg voor.
Dacht ook niet dat Volvo nog heel veel carb blokken leverde in '89 maar in bepaalde markten nog wel, of misschien een over jarige.

Het zal dan wel meest waarschijnlijk een B230 blok zijn. En als ik die foto goedbekijk vermoedt ik een B230F dus eentje met LH-jettronic injectie.
Let ook wel op dat de verdeler achterop de cillinderkop zitten tegen het schutbord aan(weet niet of je de hele motor over wil bouwen). Dit gaat namelijk mogelijk niet goed passen.

Geplaatst: 08.10.2011 - 18:10
door patrick2wd
weer wat geleerd...

ik denk dat ik het toch bij een B20 hou als ik het zo allemaal lees...