hallo iedereen
omdat ik met de zoekfunctie niet echt kon vinden wat ik wil weten even een paar vragen.onze 850 heeft een volvo startblokkering, zo eentje met van die korte zwarte pinnetjes die je in een gat in het dashbord steekt waarna je kunt starten. nu zie ik geen noodzaak in een startonderbreker en wil ik deze er uit halen of buiten werking zetten. kan ik de zwarte doos onder het dashbord er tussen uit knippen en de draden weer op kleur aan elkaar zetten? of is het mogelijk om het zwarte pinnetje altijd in het daarvoor bestaande gat te laten zitten zodat ik ook altijd kan starten?
alvast bedankt voor het meedenken.
startblokkering
- rene en erica
- 4th Gear member
groet'n uut grunn
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Je geeft zelf het antwoord ... alle draden met dezelfde kleur aan elkaar solderen. Maar ga er van uit dat je geen garantie krijgt voor goed functioneren.
Je zou bij de garage langs kunnen gaan en aan hen deze klus uitbesteden.
Je kunt je ook afvragen wat de verzekering doet als er geen startonderbreker meer in je auto zit ...
Je zou bij de garage langs kunnen gaan en aan hen deze klus uitbesteden.
Je kunt je ook afvragen wat de verzekering doet als er geen startonderbreker meer in je auto zit ...
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- Iroll
- 6th Gear member
Dat op kleur aan elkaar zetten kan je wel vergeten. Dan wordt het een dief wel erg makkelijk gemaakt. Probeer eerst ergens een montage instructie v.d. startblokkering te downloaden voordat je er aan begint. Ik zou zeker niet op de bonnefooi aan de bedrading gaan prutsen.
- rene en erica
- 4th Gear member
alle draden weer aan elkaar maken leek me al iets te eenvoudig eigenlijk
. ik dacht dat er misschien nog ergens electrische doosjes oid zouden kunnen zitten.
en de verzekering? die weet niet eens dat er zo'n ding in zit.

en de verzekering? die weet niet eens dat er zo'n ding in zit.
groet'n uut grunn
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Toch maar de verzekeraar bellen voor korting? You never know.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
-
- 7th Gear member
Het is een naderhand gemonteerd apparaatje,het kastje zit onder het dashboard,als je de draden volgt van het kastje,zul je zien dat op bepaalde punten de orginele bedrading is doorgeknipt en verbonden zijn met de bedrading van het kastje,deze draden weer aan elkaar solderen netjes en het kastje verwijderen.
Heb je er totaal geen verstand van,kom er dan maar niet aan voor de zekerheid..
Heb je er totaal geen verstand van,kom er dan maar niet aan voor de zekerheid..
- rene en erica
- 4th Gear member
als dat kastje onder het dashbord het enige onderdeel v/d startblokkering is dan zou ik het solderen v/d de draden wel aan durven. wat voor effect heeft mijn 2de mogelijkheid het pennetje gewoon in het gat laten zitten? als ik dan gewoon altijd kan starten is het mij ook goed.
groet'n uut grunn
-
- 2nd Gear member
Dit is voor het inbrekersgilde een betere manier misschien maar ik zou de optie nemen om de kabels weer in originele staat te solderen.
De tijd die dit kost is misschien met in en uit bouw een half uurtje, terwijl een ruit vervangen voor inbraak meer tijjd kost.
Heb zelf inbouw werk gedaan en wij soldeerde altijd netjes de kabels terug, de anwb doet dit trouwens door er een lus in te leggen.
Ook ruit vervanging heb ik gedaan (carglass) en weet dat je langer wacht op vervanging dan het solderen van je kabels in de kabelboom.
Dus het kastje netjes uitbouwen en ff wat tijd er voor nemen om de kabels te zoeken en verbinden. maar dan ziet het er netter uit en stel je een inbreker ook niet in de verleiding om je wagen open te breken omdat er geen startblokkering meer op zit.
De tijd die dit kost is misschien met in en uit bouw een half uurtje, terwijl een ruit vervangen voor inbraak meer tijjd kost.
Heb zelf inbouw werk gedaan en wij soldeerde altijd netjes de kabels terug, de anwb doet dit trouwens door er een lus in te leggen.
Ook ruit vervanging heb ik gedaan (carglass) en weet dat je langer wacht op vervanging dan het solderen van je kabels in de kabelboom.
Dus het kastje netjes uitbouwen en ff wat tijd er voor nemen om de kabels te zoeken en verbinden. maar dan ziet het er netter uit en stel je een inbreker ook niet in de verleiding om je wagen open te breken omdat er geen startblokkering meer op zit.
- rene en erica
- 4th Gear member
ik zal me er als ik tijd heb eens wat beter in verdiepen (lees hoofd onder dashbord steken). en ach het dievengilde? de auto is 17 jaar oud dus om de auto zelf zou het ze denk ik niet om te doen zijn. ik weet eerst wel voldoende, een ieder bedankt voor het meedenken.
groet'n uut grunn