hallo, door vandaag wat opzoekwerk te doen rond mn distributieriem ben ik zeer licht aan het twijfelen of mijn motor wel nieuw is
de motor zijn volgens de garage in juni 2004 volledig vernieuwd zijn en 0 km hebben gehad
ik denk wel dat het waar is maar vraag me af of ik op een of andere manier zeker kan zijn want dealer kan het niet terug vinden omdat de dealer waar hij vervangen is niet meer bestaat en is geen factuur van omdat het in garantie gebeurde
ik zal even enkele redenen zeggen waarom ik denk dat hij vervangen is
- plaatje van type aanduiding zat met tape vast aan nieuwe motor
- afdekkap distributieriem is gemaakt in nov 2003 volgens aanduiding
- motor was nog vrij proper
- is gat leeg onder injectoren
waarom ben ik het niet zeker
- afdekkap bougies is gemaakt in nov 99 ( kan natuurlijk gewoon zelfde terug geplaatst hebben
- onder bougie afdekplaat was het niet zo proper met aangekoekte olie
nu vraag ik me af of ik aan bepaalde kenmerken kan zien of het een andere is ( bv aan nummers ;... ofzo)
ik heb wat pics bijgedaan van alles
alvast bedankt
hoe kan ik weten of mijn motor echt nieuw is
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Volgens het typeplaatje is het een nieuwe motor, geen gereviseerde.
Alleen, waarom zat het met tape vast? :-k
Alleen, waarom zat het met tape vast? :-k
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
kunstof kappen zullen wel overgezet zijn, die komen denk ik niet bij een nieuwe motor zijnde niet eerste montage.
Die olie kan zijn van de klepspeling controle, niet goed schoon gemaakt
maar het type plaatje had er wel op gepopt moeten zitten
Die olie kan zijn van de klepspeling controle, niet goed schoon gemaakt
maar het type plaatje had er wel op gepopt moeten zitten
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Het onderdeelnummer wat er op staat,dat is een oud nummer ook,wat al een aantal malen gewijzigd is.
Maar het is toch simpel te zien of het een nieuwe of gebruikte is?
Bijv onder de olievuldop,als het daar echt brandschoon is zonder aanslag of wat dan ook,een gebruikte motor krijg je ook niet net zo brandschoon als een nieuwe motor,het verschil blijf je altijd zien.
Maar het is toch simpel te zien of het een nieuwe of gebruikte is?
Bijv onder de olievuldop,als het daar echt brandschoon is zonder aanslag of wat dan ook,een gebruikte motor krijg je ook niet net zo brandschoon als een nieuwe motor,het verschil blijf je altijd zien.
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Bij een gerevisserde zie je toch dat deze eventueel overmaatse zuigers heeft etc 81.2 of 81.4 zou er dan bij mijn weten op type plaatje moeten staan. bij Cyl diam dan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1449
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.
- jony
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 22:57
hallo, zou je het verschil nog zien want motor is nu al 7 jaar oudRamon&Ramon schreef:Het onderdeelnummer wat er op staat,dat is een oud nummer ook,wat al een aantal malen gewijzigd is.
Maar het is toch simpel te zien of het een nieuwe of gebruikte is?
Bijv onder de olievuldop,als het daar echt brandschoon is zonder aanslag of wat dan ook,een gebruikte motor krijg je ook niet net zo brandschoon als een nieuwe motor,het verschil blijf je altijd zien.
wat bedoel je verder met een oud nummer dat het van voor 2000 ofzo
alvast bedankt
- jony
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 13.10.2009 - 22:57
bij mij staat er bij main bearing dim 0.25 mmusEVV schreef:Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.
dus wil zeggen dat iets gereviseerd is dus eigenlijk dat er daadwerklelijk een andere motor is ingezet
zit er op de motor ook een plaatje als er nooit een nieuwe motor is in geplaatst of niet ?
alvast bedankt
grtz
p.s. kan je adhv de codes een productie datum te weten komen
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Daar ben ik niet meer zo van overtuigd.EVV schreef:Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.
