Pagina 1 van 1

hoe kan ik weten of mijn motor echt nieuw is

Geplaatst: 12.10.2011 - 19:13
door jony
hallo, door vandaag wat opzoekwerk te doen rond mn distributieriem ben ik zeer licht aan het twijfelen of mijn motor wel nieuw is

de motor zijn volgens de garage in juni 2004 volledig vernieuwd zijn en 0 km hebben gehad

ik denk wel dat het waar is maar vraag me af of ik op een of andere manier zeker kan zijn want dealer kan het niet terug vinden omdat de dealer waar hij vervangen is niet meer bestaat en is geen factuur van omdat het in garantie gebeurde

ik zal even enkele redenen zeggen waarom ik denk dat hij vervangen is

- plaatje van type aanduiding zat met tape vast aan nieuwe motor

- afdekkap distributieriem is gemaakt in nov 2003 volgens aanduiding

- motor was nog vrij proper

- is gat leeg onder injectoren

waarom ben ik het niet zeker

- afdekkap bougies is gemaakt in nov 99 ( kan natuurlijk gewoon zelfde terug geplaatst hebben

- onder bougie afdekplaat was het niet zo proper met aangekoekte olie

nu vraag ik me af of ik aan bepaalde kenmerken kan zien of het een andere is ( bv aan nummers ;... ofzo)

ik heb wat pics bijgedaan van alles

alvast bedankt

Geplaatst: 12.10.2011 - 19:22
door jony
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 12.10.2011 - 22:15
door elianmars
Volgens het typeplaatje is het een nieuwe motor, geen gereviseerde.

Alleen, waarom zat het met tape vast? :-k

Geplaatst: 12.10.2011 - 23:20
door Johan s60
kunstof kappen zullen wel overgezet zijn, die komen denk ik niet bij een nieuwe motor zijnde niet eerste montage.

Die olie kan zijn van de klepspeling controle, niet goed schoon gemaakt

maar het type plaatje had er wel op gepopt moeten zitten

Geplaatst: 12.10.2011 - 23:24
door Ramon&Ramon
Het onderdeelnummer wat er op staat,dat is een oud nummer ook,wat al een aantal malen gewijzigd is.
Maar het is toch simpel te zien of het een nieuwe of gebruikte is?
Bijv onder de olievuldop,als het daar echt brandschoon is zonder aanslag of wat dan ook,een gebruikte motor krijg je ook niet net zo brandschoon als een nieuwe motor,het verschil blijf je altijd zien.

Geplaatst: 12.10.2011 - 23:43
door sbv
Bij een gerevisserde zie je toch dat deze eventueel overmaatse zuigers heeft etc 81.2 of 81.4 zou er dan bij mijn weten op type plaatje moeten staan. bij Cyl diam dan

Geplaatst: 13.10.2011 - 07:42
door EVV
Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.

Geplaatst: 13.10.2011 - 14:51
door jony
Ramon&Ramon schreef:Het onderdeelnummer wat er op staat,dat is een oud nummer ook,wat al een aantal malen gewijzigd is.
Maar het is toch simpel te zien of het een nieuwe of gebruikte is?
Bijv onder de olievuldop,als het daar echt brandschoon is zonder aanslag of wat dan ook,een gebruikte motor krijg je ook niet net zo brandschoon als een nieuwe motor,het verschil blijf je altijd zien.
hallo, zou je het verschil nog zien want motor is nu al 7 jaar oud

wat bedoel je verder met een oud nummer dat het van voor 2000 ofzo

alvast bedankt

Geplaatst: 13.10.2011 - 14:55
door jony
EVV schreef:Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.
bij mij staat er bij main bearing dim 0.25 mmus

dus wil zeggen dat iets gereviseerd is dus eigenlijk dat er daadwerklelijk een andere motor is ingezet

zit er op de motor ook een plaatje als er nooit een nieuwe motor is in geplaatst of niet ?

alvast bedankt

grtz

p.s. kan je adhv de codes een productie datum te weten komen

Geplaatst: 13.10.2011 - 19:23
door jony
net eens gekeken naar plaatje en ziet er naar uit dat hij nooit is vastgepopt

heeft dat een reden ?

grtz

Geplaatst: 13.10.2011 - 20:59
door Ludo
EVV schreef:Toevallig loopt er op het 850 forum een thread over een motorblok wissel. Daarin staat ook dat op foto nummer 2 van jouw 3x STD zou moeten staan voor een nieuw blok, ergens iets anders betekend gereviseerd. Hoeft niet te betekenen dat dit minder goed is dan hagel nieuw.
Daar ben ik niet meer zo van overtuigd. :lol: