Als de auto (S40, 2.0 D, my2007) het roetfilter gaat schoonbranden, dan merk ik dat heel erg aan het rijgedrag van de auto.
De auto houdt dan duidelijk in en soms is het zo erg dat de hele auto gaat schokken, cq bokken. Lijkt alsof er iemand op de rem trapt.
Ook loopt de motor stationair ook niet helemaal trillingvrij, je ziet het motorblok af en toe even extra schudden. Dit voel ik ook in de auto zelf, het extra getril.
Egr klep is al vervangen, inlaat schoongemaakt, etc.
Het is trouwens ook zo dat er geen foutmeldingen in de computer staan.
Maar de auto rijdt echt niet prettig.
Ook heb ik het vermoeden dat de turbo zijn langste tijd gehad heeft, bij een koude start hoor je een duidelijk metaalachtig, schrapend geluid.
En het massa vliegwiel trilt ook bij 2000 toeren als ik vol op het gas ga onder de 2000 toeren in IV of V... Volgens de garage kan het vliegwiel helemaal niet trillen...
Nu is mijn vraag dus, wat kan de oorzaak zijn van dat belachelijke gedrag van de motor bij het schoonbrand proces...??
Want ik ben nu zo ongeveer aanbeland bij het punt dat ik de auto wil inruilen omdat ik er klaar mee ben na een half jaar ellendig rondrijden in deze auto....