Vanmiddag met het gezin in de auto op een ritje over een 80 km weg zag ik de boordcomputer al een hoger verbruik weergeven dan dat ik gewend was met een gangetje van zo'n 95 km/u.
Thuis aangekomen bemerkte ik de oorzaak direct. Er was een duidelijke schroei-/brandlucht waarneembaar. Een rondje om de auto leerde dat de velg linksachter erg heet was, de andere 3 waren gewoon warm.
Nadat ik Volvo Assistance had gebeld arriveerde na een half uur de ANWB. Die bevestigde direct wat ik aangaf. Hij heeft de auto opgekrikt, het wiel verwijderd en de remmen gechecked. De remcilinder was in ieder geval gangbaar zei hij, omdat hij deze met een waterpomptang in kon drukken. Het leek alsof dit veel kracht kostte, maar hij gaf aan dat het indrukken bij een vastzittende cilinder met een waterpomptang niet mogelijk zou zijn. Dus met de remcilinder zou niets aan de hand zijn.
HIj heeft de remblokken verwijderd en de punten waarin/-op deze hangen gangbaar gemaakt met een schuurpapier. De staalborstel lag in de andere auto die voor onderhoud was weggebracht..... Na deze schoonmaakbeurt draaide het wiel wel weer rond na diverse malen te hebben geremd.
Nu gaf hij aan dat ik morgen eens een goede testrit moet maken alvorens ik aanstaande maandag naar de Hunsrück, ligt onder Trier in Duitsland, voor een vakantie afrij...............
Sowieso heb ik morgen een ritje op de planning staan, dus dat zit wel goed. Zodra ik morgen geen warme(re) velg linksachter waarneem, reis ik maandag af naar Duitsland. Echter, zodra de velg wel weer warm is dan zal het afreismoment moeten worden uitgesteld voor de duur van de reparatie bij de dealer.
Hoe betrouwbaar is zo'n schoonmaakbeurt (door de ANWB) ofwel het weer gangbaar maken van de remmen?
Hete en stinkende velg linksachter
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
:withstupid:
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- RicoK
- 3rd Gear member
Ja, die verhalen ken ik ook....... :shock:
Maar dat was het euvel niet. Het is mij de vraag of het weer gangbaar maken van de remmen/remblokken afdoende is (geweest).
Maar dat was het euvel niet. Het is mij de vraag of het weer gangbaar maken van de remmen/remblokken afdoende is (geweest).
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- toppertje
- 6th Gear member
dat is een vraag die alleen jij beantwoorden kan.RicoK schreef:Ja, die verhalen ken ik ook....... :shock:
geen glans zonder wrijving
- Thijs
- 7th Gear member
En toch zou ik de schijf er nog even af halen. Just to be sure. Als de stukken remschoen door het friemelen vrij zijn gekomen lijkt het dat het wiel vrij kan draaien. Tot er een serieus stuk klem komt te zitten.
Weet je ook zeker dat het rubber niet gescheurd is om de remcylinder? Als dat zo is zit je zuiger binnen no time weer vast...
Weet je ook zeker dat het rubber niet gescheurd is om de remcylinder? Als dat zo is zit je zuiger binnen no time weer vast...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- RicoK
- 3rd Gear member
Ben afgelopen maandag voor vertrek toch eerst even naar mijn dealer gereden.
Blij dat ik dat even had gedaan....... Rechtsachter zaten de blokken ook vast. Deze liepen niet aan, maar zaten wel vast. Zowel links- als rechtsachter weer gangbaar laten maken inclusief een beetje vet. Ik stond er met mijn neus bovenop. Alles doet het weer.
Dit is wel weer heel gerust rijden op de Duitse Autobahn...
Blij dat ik dat even had gedaan....... Rechtsachter zaten de blokken ook vast. Deze liepen niet aan, maar zaten wel vast. Zowel links- als rechtsachter weer gangbaar laten maken inclusief een beetje vet. Ik stond er met mijn neus bovenop. Alles doet het weer.
Dit is wel weer heel gerust rijden op de Duitse Autobahn...
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- Fredhead
- Geartronic member
Dus als ik het zo lees was links achter ook weer vast gaan zitten?
Zo ja, tijd om de boel toch eens snel te laten vervangen
Zo ja, tijd om de boel toch eens snel te laten vervangen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D