Hete en stinkende velg linksachter
Geplaatst: 15.10.2011 - 22:02
Vanmiddag met het gezin in de auto op een ritje over een 80 km weg zag ik de boordcomputer al een hoger verbruik weergeven dan dat ik gewend was met een gangetje van zo'n 95 km/u.
Thuis aangekomen bemerkte ik de oorzaak direct. Er was een duidelijke schroei-/brandlucht waarneembaar. Een rondje om de auto leerde dat de velg linksachter erg heet was, de andere 3 waren gewoon warm.
Nadat ik Volvo Assistance had gebeld arriveerde na een half uur de ANWB. Die bevestigde direct wat ik aangaf. Hij heeft de auto opgekrikt, het wiel verwijderd en de remmen gechecked. De remcilinder was in ieder geval gangbaar zei hij, omdat hij deze met een waterpomptang in kon drukken. Het leek alsof dit veel kracht kostte, maar hij gaf aan dat het indrukken bij een vastzittende cilinder met een waterpomptang niet mogelijk zou zijn. Dus met de remcilinder zou niets aan de hand zijn.
HIj heeft de remblokken verwijderd en de punten waarin/-op deze hangen gangbaar gemaakt met een schuurpapier. De staalborstel lag in de andere auto die voor onderhoud was weggebracht..... Na deze schoonmaakbeurt draaide het wiel wel weer rond na diverse malen te hebben geremd.
Nu gaf hij aan dat ik morgen eens een goede testrit moet maken alvorens ik aanstaande maandag naar de Hunsrück, ligt onder Trier in Duitsland, voor een vakantie afrij...............
Sowieso heb ik morgen een ritje op de planning staan, dus dat zit wel goed. Zodra ik morgen geen warme(re) velg linksachter waarneem, reis ik maandag af naar Duitsland. Echter, zodra de velg wel weer warm is dan zal het afreismoment moeten worden uitgesteld voor de duur van de reparatie bij de dealer.
Hoe betrouwbaar is zo'n schoonmaakbeurt (door de ANWB) ofwel het weer gangbaar maken van de remmen?
Thuis aangekomen bemerkte ik de oorzaak direct. Er was een duidelijke schroei-/brandlucht waarneembaar. Een rondje om de auto leerde dat de velg linksachter erg heet was, de andere 3 waren gewoon warm.
Nadat ik Volvo Assistance had gebeld arriveerde na een half uur de ANWB. Die bevestigde direct wat ik aangaf. Hij heeft de auto opgekrikt, het wiel verwijderd en de remmen gechecked. De remcilinder was in ieder geval gangbaar zei hij, omdat hij deze met een waterpomptang in kon drukken. Het leek alsof dit veel kracht kostte, maar hij gaf aan dat het indrukken bij een vastzittende cilinder met een waterpomptang niet mogelijk zou zijn. Dus met de remcilinder zou niets aan de hand zijn.
HIj heeft de remblokken verwijderd en de punten waarin/-op deze hangen gangbaar gemaakt met een schuurpapier. De staalborstel lag in de andere auto die voor onderhoud was weggebracht..... Na deze schoonmaakbeurt draaide het wiel wel weer rond na diverse malen te hebben geremd.
Nu gaf hij aan dat ik morgen eens een goede testrit moet maken alvorens ik aanstaande maandag naar de Hunsrück, ligt onder Trier in Duitsland, voor een vakantie afrij...............
Sowieso heb ik morgen een ritje op de planning staan, dus dat zit wel goed. Zodra ik morgen geen warme(re) velg linksachter waarneem, reis ik maandag af naar Duitsland. Echter, zodra de velg wel weer warm is dan zal het afreismoment moeten worden uitgesteld voor de duur van de reparatie bij de dealer.
Hoe betrouwbaar is zo'n schoonmaakbeurt (door de ANWB) ofwel het weer gangbaar maken van de remmen?