Jammer de bammer, deze is er dus niet voor een V40 1.8 16v fase 1...(non-turbo dus he..)
er is wel een universele versie maar die heeft geloof ik geen 2e membraam en mist dus bij volledig gas ingedruk die extra druk van 0,8 bar en dan heb je er schijnbaar er weinig profijt van, mijn vraag is weet iemend welk volvo type gelijk aan de V40 is wat betreft de plaatsing van zo'n boost valve, ik bedoel er staat een aantal modellen op de site die wel een speciale FSE boostvalve voor dat type hebben.
misschien heeft iemand hier ervaring mee, en misschien is het wel onzin.. het leek me wel een mooie simpele ingreep om aan net iets meer 'umpff' te komen!
zie hier de uitleg ed:
http://www.biesheuvel.nl/shop/page/fse
graag reacties met jullie bevindingen
grt J
FSE power boost valve
- jessev40
- 3rd Gear member
- Contacteer:
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)
life's a gamble, and we're all dice!
- menjo
- 7th Gear member
Wat heb je daar aan als je niet meer lucht je motor in "pompt"? Het enige wat meer benzine kan laten verbranden is meer zuurstof en dus niet: "producten die de verbranding doen toenemen, of de ontsteking sterker maken"
Ik geloof er niet zo veel van.
Ik geloof er niet zo veel van.
- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Menjo heeft gelijk, daarnaast zal de lambdaregeling toch altijd proberen om de ideale lucht/brandstofmengsel te bewerkstelligen. Dus al je met zo'n Power Boost Valve de raildruk verhoogt zal de ecu de inspuittijd verkorten om toch niet té veel brandstof in te spuiten. Zo'n PBV werkt alleen op oudere motoren waarbij je zelf de Co nog kunt afstellen. Ik heb zo'n ding inmiddels ook op mijn 440 Turbo zitten om meer brandstof te krijgen bij plankgas situaties waarbij de turbodruk momenteel naar 1,2 baar schiet.
- jessev40
- 3rd Gear member
- Contacteer:
..nou das helder en duidelijk, niet doen dus! in ieder geval niet voor die van mij!
heren bedankt
heren bedankt
V40 1.8 16v // 244 TIC - soon equiped with KMS!!!!! ('81)