Remblokje wiel RV blijft enigszins hangen

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
MichelB
2nd Gear member

In de zomer van vorig jaar zijn remblokjes en -schijven van beide wielen (RV en LV) vervangen.

Sinds enkele dagen merk ik dat het remblokje RV niet (altijd) geheel vrijkomt na geremd te hebben. De auto rijdt overigens gewoon maar "rolt niet of minder soepel na" na geremd te hebben.

Het wiel RV wordt ook enigzins warm als gevolg hiervan. Is dit een typisch S70 mankement? Ligt dit ws aan de remcylinder? Wie heeft een tip? :(

Alvast bedankt!
Ludo
6th Gear member

welk blokje komt niet vrij, binnen of buitenkant?.
voor de binnenkant kun je het remblokje even uitnemen, de klemmetjes iets meer naar buiten toe buigen zodat het geheel beter gaat klemmen. (kun je ook doen tegen rammelen)
dat het wiel hiervan warm word lijkt me stug, dan is het eerder het cylindertje dat vastzit.
ronald ce
2nd Gear member

heb ik al eens gehad met een losgeschoten hoes van de remcilinder.

roest op de zuiger en met dit pekel weer gaat het qua roest nog een stukje sneller.

even laten controleren en repareren voordat je weer om andere schijven en blokken kunt
MichelB
2nd Gear member

Ludo schreef:welk blokje komt niet vrij, binnen of buitenkant?.
voor de binnenkant kun je het remblokje even uitnemen, de klemmetjes iets meer naar buiten toe buigen zodat het geheel beter gaat klemmen. (kun je ook doen tegen rammelen)
dat het wiel hiervan warm word lijkt me stug, dan is het eerder het cylindertje dat vastzit.

Het is het binnenste blokje...
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

Binnenste blok? Dan zit je zuiger gewoon vast of komt niet meer helemaal terug. De stofhoes zal wel kapot zijn en daardoor krijg je corrossie op de zuiger. Gewoon een ruil-klauw halen. Niet té lang mee wachten want dan sta je een keer onderweg met de rem muurvast en een blauwe remschijf....
Marc
3rd Gear member
Contacteer:

En? Hoe is het nou afgelopen.... ??
MichelB
2nd Gear member

Marc schreef:En? Hoe is het nou afgelopen.... ??
Was gevolg van losgeschoten hoes remcylinder... Na schoon gemaakt te zijn weer goed in orde!

Tnx all!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”