Pagina 1 van 1

Verschil Ipd TCV tov standaard

Geplaatst: 22.10.2011 - 16:09
door raymond001
Wil komende week een nieuwe TCV bestellen,die van IPD.
Is er een wezelijk verschil tussen de standaard TCV en die van IPD?

Heb een beetje het gevoel dat de auto af en toe beetje inhoudt,auto heeft 135000 km gereden
Vindt het een mooie how to op dit forum.
Er staan op de standaard TCV ook al gekleurde stipjes,dus zal wel 1 op 1 overzetten zijn van de 3 slangetjes...

Geplaatst: 25.10.2011 - 19:18
door SuperKnutsel
Check deze topic van Frank maar eens http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=31189

Denk dat je vraag dan wel beantwoord word.

Geplaatst: 26.10.2011 - 01:43
door M@rcel
Mijn auto is compleet veranderd na montage van een IPD TCV. De motor reageert directer op het gas en accelereert zonder enige hapering.

Ik heb de TCV vervangen bij km 255.000km

Geplaatst: 02.11.2011 - 17:43
door raymond001
Heb nu de TCV gemonteerd en inderdaad is er veel verschil merkbaar.
Trekt al eerder en langer door,gewoon ook veel meer trekkracht...
Dit is een goede mod in mijn geval.

Donderdag gaat de S60 naar Rica voor de montage van een 3'downpipe met racekat,ook wordt er stage 2 software geinstalleerd.
Laat hem meteen even een testbank runnetje maken,ben benieuwd...

Geplaatst: 03.11.2011 - 14:38
door raymond001
Heb vandaag de S60 naar Rica gebracht voor 3'downpipe en stage 2 software.
Daar vertelde ik dat er een Ipd Tcv gemonteerd was,deze man vertelde mij dat dat niet goed was.

Als reden gaf hij dat de druk te hoog werd en veel schade zou toebrengen aan de motor indien deze defect zou gaan.

Wat moet ik hier nu mee,ik geloof Rica meteen maar waarom spreekt iedereen zo veel goede dingen over de IPD Tcv?

Weet nu niet of ik hem weer orgineel moet maken...

Geplaatst: 03.11.2011 - 14:42
door M@rcel
De druk wordt niet hoger dan eerst: de boostsensor zorgt daar voor samen met de ECM.

Geplaatst: 03.11.2011 - 15:10
door raymond001
Oke,maar waarom raadt deze man dit dan af,auto trekt wel harder dan met de standaard TCV?
Zou ik de IPD TCV dus toch maar laten zitten onder de kap?

Geplaatst: 03.11.2011 - 15:18
door M@rcel
Turbodruk meten en vergelijken met de fabriekswaarde.

Ik heb mijn turbodruk gemeten met een een meter van FrankS60. De maximale druk was exact volgens fabrieksspec (lpt: 0.5 bar overdruk)

Geplaatst: 03.11.2011 - 15:26
door raymond001
Als ik morgen de auto opgehaald heb,geef ik meer info.
Laat hem na het prepareren ook een run op de "bank "doen bij Rica...

hopelijk beetje trekkracht,hahaha

Geplaatst: 03.11.2011 - 17:46
door FrankS60
Die TCV verhoogd de druk niet, hij voert alleen maar sneller en accurater uit wat de originele doet. Zoals Marcel al zegt; de sensoren icm het motormanagement bepalen de boost.

Wat wel kan zijn is dat Rica graag een standaard programma wil laden, dat wellicht gecompenseerd is voor een trage TCV (origineel). Dan willen ze dat natuurlijk niet er weer uit moeten programmeren omdat jij wel een (snel) werkende TCV hebt. Moeten ze maar maatwerk leveren.

Zou hoe dan ook met een turbodruk meter eraan gewoon even kijken wat er gebeurd. Dikke kans dat het prima zal gaan.

Geplaatst: 04.11.2011 - 18:48
door raymond001
Heb de auto weer terug.
Het verschil is zeker merkbaar nu,IPD Tcv is blijven zitten.

Afbeelding

Geplaatst: 04.11.2011 - 20:06
door koen.s
Oile tempratuur 25 graden?

Geplaatst: 04.11.2011 - 20:21
door raymond001
koen.s schreef:Oile tempratuur 25 graden?
Was niet aangesloten volgens mij,auto was warm...