DSA en motorstoringslampje aan

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
MathijsT4
2nd Gear member

Herkent iemand dit?

Tijdens het rijden begint spontaan het DSA lampje te branden. Wanneer dit lampje brandt functioneert de tractiecontrole ook daadwerkelijk niet meer.
Even later begint dan ook het motorstoringslampje te branden. Maar er is dan niets vreemds te merken verder.
Na uitzetten en opnieuw starten is het DSA lampje weer uit. Alleen het motorstoringslampje blijft aan, en gaat dan na een paar dagen uit.

Dit is nu een paar keer gebeurd. Foutcodes uitlezen heeft niks opgeleverd.
smokingman
4th Gear member

MathijsT4 schreef:Herkent iemand dit?

Tijdens het rijden begint spontaan het DSA lampje te branden. Wanneer dit lampje brandt functioneert de tractiecontrole ook daadwerkelijk niet meer.
Even later begint dan ook het motorstoringslampje te branden. Maar er is dan niets vreemds te merken verder.
Na uitzetten en opnieuw starten is het DSA lampje weer uit. Alleen het motorstoringslampje blijft aan, en gaat dan na een paar dagen uit.

Dit is nu een paar keer gebeurd. Foutcodes uitlezen heeft niks opgeleverd.
Bij mij is het DSA lampje 1 keer gaan branden. Dat was ca 3 min na een noodstop vanaf 200+ in Duitsland. Heb het contact toen uitgezet en weer opnieuw gestart. Lampje was daarna uit en is nooit meer verschenen.

Als jouw motorstoringslampje brandt moet er toch een fout in het systeem zitten? Misschien moet je bij de dealer langsgaan als het lampje brandt. Ik weet niet of hij de foutcodes en storingen reset na eental keren starten zonder storing. Dan kan het zijn dat er geen foutcodes meer opgeslagen zijn.
MathijsT4
2nd Gear member

Volgende keer ga ik dat proberen.
Maar dan zul je zien een zekere heer Murphy er voor zorgt dat het lampje onderweg naar de dealer weer uitgaat.

Eerder ook al zo'n leuk geintje gehad: de accu was precies overleden toen ik wou starten om naar de garage te rijden voor een apk :)
Gijs
1st Gear member

Dat die lampjes bleven branden heb ik ook gehad.
Na verloop van tijd gingen er meer lampjes op het dashbord branden.
Mocht van de dealer er niet meer mee rijden.
Oorzaak was een defecte airbag computer/regelunit.
Deze is vervangen. Sindsdien geen problemen meer.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”