Beste,
Al een tijdje aan het zoeken naar een lek aan mijn volvo v40 1.9TD en na de motor te reinigen aan de achterkant waar het vandaan kwam leek mij enkel nog de mogelijk dat het uit het inlaatspruitstuk kwam.
Alvast hier een nieuwe pakking voor besteld. Wachten op die pakking deed ik eens de turboslangen naar intercooler los, de buis naar bovenkant intercooler is normaal olievernevelt, onderste buis op het laagste punt dus liep een kwak olie uit.
Al wat dingen gelezen op het forum dat het de oil catch can kan zijn die vol is maar in mijn geval is dit niet want deze was leeg.
Ik dacht misschien dan naar een iets dikkere soort olie te gaan?
Wat denken jullie? Hoe komt die olie zoveel aan het spruitstuk en wat is het probleem bij teveel olie in untercooler darmen.
Alsook heb ik geen speling om mijn turbo propellor asje
Alvast bedankt
verdacht olielek
- chalith
- 2nd Gear member
Olie in ´t inlaatspruitstuk kan op een aantal dingen wijzen:
turbo ter ziele
carter ventilatie dicht
motor slijtage (overmatig blowby)
turbo ter ziele: blauwe uitlaatrook
carterventilatie dicht / overmatige blowby : olievuldop losmaken bij lopende motor, hoge druk --> dan blijft de dop niet liggen , rook uit de vuldop i.c.m overdruk doe dan eens een cylinder lektest.
turbo ter ziele
carter ventilatie dicht
motor slijtage (overmatig blowby)
turbo ter ziele: blauwe uitlaatrook
carterventilatie dicht / overmatige blowby : olievuldop losmaken bij lopende motor, hoge druk --> dan blijft de dop niet liggen , rook uit de vuldop i.c.m overdruk doe dan eens een cylinder lektest.