v70 Mankement?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
JUUL
Starter

Ik heb een V70, maar ben helemaal niet technisch dus hoop dat ik en dit topic op de juiste plaats in dit forum zet EN dat ik het geconstateerde (mogelijke) probleem goed beschrijf. Maar vooral dat veel wel technische mensen mij advies kunnen geven.

Mijn V70 uit 2000 (sinds kort in bezit) maakt bij het gas geven vooral vanaf de derde versnelling eerst vooral veel toeren en trekt pas daarna op.

Is er iemand die dit iets zegt: is dit normaal of is er iets mis? Als er iets mis is: wat zou het kunnen zijn? Moet het (snel) gerepareerd worden en wat zou dat kosten?

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
Bedankt!!
Oceanracer
Geartronic member

Dat klinkt als een compleet versleten koppeling, dus dat moet inderdaad gerepareerd worden.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
dbs1
2nd Gear member

Je kunt nog een test doen door 50 in 3 te rijden, opschakelen naar 5 en dan gasgeven, de motor moet dan laag in toeren draaien, schieten de toeren omhoog voordat de auto versnelt, dan is de koppeling waarschijnlijk aan zijn eind. :(
Maar te zien aan jouw beschrijving is dat niet eens nodig.

Indicatieprijs voor vervangen van koppelingsplaat en druklager:
bij universele garage 600 €, bij de dealer ga je al aan 1000 € denken.
Maar even shoppen kan nog aardige verschillen opleveren, dus altijd doen!
Laat anders een garage eens in de auto rijden, wellicht hebben ze nog andere ideeën. Succes.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Gezien de symptomen sluit ik me aan bij mijn broeders hierboven. pak ook gelijk je krukaskeering mee, hoeft niet kapot te zijn maar de boel ligt toch open. Je kunt ook testen door de auto op de handrem te zetten en de koppeling op te laten komen met een klein beetje gas. Doe het niet te wild want dan is het gelijk helemaal over.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Ramon&Ramon
7th Gear member

dbs1 schreef:Je kunt nog een test doen door 50 in 3 te rijden, opschakelen naar 5 en dan gasgeven, de motor moet dan laag in toeren draaien, schieten de toeren omhoog voordat de auto versnelt, dan is de koppeling waarschijnlijk aan zijn eind. :(
Maar te zien aan jouw beschrijving is dat niet eens nodig.

Indicatieprijs voor vervangen van koppelingsplaat en druklager:
bij universele garage 600 €, bij de dealer ga je al aan 1000 € denken.
Maar even shoppen kan nog aardige verschillen opleveren, dus altijd doen!
Laat anders een garage eens in de auto rijden, wellicht hebben ze nog andere ideeën. Succes.
Voor 600 kan het natuurlijk nooit,de onderdelen zijn al 450 euro en het is ongeveer een uurtje of 6 werk door iemand te doen met ervaring.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”