OEM / Chassis nummer

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
pieneman
2nd Gear member

Lezers,

Wie kan mij helpen met het achterhalen van het OEM nummer van mijn Volvo S60 D5 (bj 4-2002)?

Ik wil namelijk mijn filters online bestellen maar loop tegen het probleem aan dat ik niet zeker weet of ik een insert- of opschroeffilter heb. In de webshop zeggen ze dat het ene filter vanaf chassis nummer 367587 en het ander tot dit nummer. Andere sites spreken weer over OEM nummers.

Mijn chassis nummer is heel groot, dus wellicht zijn het de laatste 6 nummers en dan moet ik een opschroeffilter hebben. En ja, ik kan even onder de auto kijken maar die is momenteel niet thuis.

Iemand nog goede ervaringen met bepaalde webshops?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

klopt, zijn altijd de laatste 6 nummers
Volvo for life
DawnBlueED
5th Gear member

Om welk filter gaat dit precies; diesel, olie, lucht, interieur???

Ik zou gewoon even op de auto kijken wat je nodig hebt.....
pieneman
2nd Gear member

Je hebt gelijk, gaat om een brandstoffilter (diesel).

Op dit moment kijk ik op www.carpartsdirect.nl , valt me alles mee.
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

pieneman schreef: Op dit moment kijk ik op www.carpartsdirect.nl, valt me alles mee.
Haal even die komma weg achter .nl óf plaats hem buiten de link, want zo werkt de link niet :wink:

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
DawnBlueED
5th Gear member

Dat zat bij mij ergens onder de bodem bij een van de achterportieren. Als je het op straat gaat vervangen let dan wel op dat er geen vuil in komt, anders dure reparaties ........
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als je hem bij de dealer koopt,weet je zeker dat je de goeie hebt aan de hand van je kenteken.
Daar is hij niets duurder dan bij de imitatiehandel,en je hebt geen gezeur van past hij wel of niet.
pieneman
2nd Gear member

Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.

In de webshop verkopen ze gewoon Bosch, en dat is geen imitatie hoor.
XC60 2.4D AWD GT Kinetic
edraket
7th Gear member

Hoezo geen immitatie? Levert Bosch alle delen voor Volvo bijvoorbeeld? Als het niet door Bosch voor Volvo wordt gemaakt (remmen bijvoorbeeld) is het immitatie.

Ik begrijp je reactie, maar ben het voor een klein deel met je eens. Het probleem met immitatie is dat je niet weet welke kwaliteit je krijgt. Soms is het prima of zelfs beter dan origineel, maar meestal is het slechter en soms gewoon rotzooi. Als jij dat risico wilt lopen moet je dat zelf weten. Ik heb al te vaak een onderdeel gemonteerd waarvan ik achteraf spijt van had en liever het origineel had gekozen. Is toch weer dubbel werk.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member

En wat kost een oliefilter nu helemaal bij de dealer.
Als het een geldkwestie is,mag je er eentje bij mij ophalen voor niks!
Ramon&Ramon
7th Gear member

pieneman schreef:Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.

De prijzen van online shops zijn bruto vaak hoger,in vergelijk met de dealer scheelt het dus bijna niks!
Fat Rat
5th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
pieneman schreef:Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.

De prijzen van online shops zijn bruto vaak hoger,in vergelijk met de dealer scheelt het dus bijna niks!
Maar een onlineshop kan je vanaf thuis bestellen op het door jou gewenste moment.
Als ik bijvoorbeeld naar de dealer moet voor spullen dan kost me dat een half uur snipperen om te gaan bestellen en 40KM heen en weer en dan nogmaals om de spullen op te halen. Tel je dat bij de prijs op dan ziet het er ineens anders uit.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

dat is zo, en heb je (onverhoopt) het verkeerde deel dan gehad moet je tijdens openingstijden op het postkanoor langs om het weer terug te sturen...
Volvo for life
Gast

Fat Rat schreef:
Ramon&Ramon schreef:

Maar een onlineshop kan je vanaf thuis bestellen op het door jou gewenste moment.
Als ik bijvoorbeeld naar de dealer moet voor spullen dan kost me dat een half uur snipperen om te gaan bestellen en 40KM heen en weer en dan nogmaals om de spullen op te halen. Tel je dat bij de prijs op dan ziet het er ineens anders uit.
Dat snap ik niet helemaal.
Je kunt toch telefonisch of per fax/e-mail bestellen? Hoef je in elk geval niet snipperen om te bestellen.
Dan kun je ook toch afspreken dat je de spullen op een zaterdagochtend ophaalt (hoef je volgens mij helemaal niet te snipperen.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

jij snapt het
Volvo for life
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”