Pagina 1 van 1
OEM / Chassis nummer
Geplaatst: 26.10.2011 - 12:30
door pieneman
Lezers,
Wie kan mij helpen met het achterhalen van het OEM nummer van mijn Volvo S60 D5 (bj 4-2002)?
Ik wil namelijk mijn filters online bestellen maar loop tegen het probleem aan dat ik niet zeker weet of ik een insert- of opschroeffilter heb. In de webshop zeggen ze dat het ene filter vanaf chassis nummer 367587 en het ander tot dit nummer. Andere sites spreken weer over OEM nummers.
Mijn chassis nummer is heel groot, dus wellicht zijn het de laatste 6 nummers en dan moet ik een opschroeffilter hebben. En ja, ik kan even onder de auto kijken maar die is momenteel niet thuis.
Iemand nog goede ervaringen met bepaalde webshops?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Geplaatst: 26.10.2011 - 12:43
door bart simpson
klopt, zijn altijd de laatste 6 nummers
Geplaatst: 26.10.2011 - 13:02
door DawnBlueED
Om welk filter gaat dit precies; diesel, olie, lucht, interieur???
Ik zou gewoon even op de auto kijken wat je nodig hebt.....
Geplaatst: 26.10.2011 - 13:05
door pieneman
Je hebt gelijk, gaat om een brandstoffilter (diesel).
Op dit moment kijk ik op
www.carpartsdirect.nl , valt me alles mee.
Geplaatst: 26.10.2011 - 13:09
door gsx750r
Haal even die komma weg achter .nl óf plaats hem buiten de link, want zo werkt de link niet
Rob
Geplaatst: 26.10.2011 - 13:09
door DawnBlueED
Dat zat bij mij ergens onder de bodem bij een van de achterportieren. Als je het op straat gaat vervangen let dan wel op dat er geen vuil in komt, anders dure reparaties ........
Geplaatst: 26.10.2011 - 14:25
door Ramon&Ramon
Als je hem bij de dealer koopt,weet je zeker dat je de goeie hebt aan de hand van je kenteken.
Daar is hij niets duurder dan bij de imitatiehandel,en je hebt geen gezeur van past hij wel of niet.
Geplaatst: 26.10.2011 - 15:30
door pieneman
Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.
In de webshop verkopen ze gewoon Bosch, en dat is geen imitatie hoor.
Geplaatst: 26.10.2011 - 16:04
door edraket
Hoezo geen immitatie? Levert Bosch alle delen voor Volvo bijvoorbeeld? Als het niet door Bosch voor Volvo wordt gemaakt (remmen bijvoorbeeld) is het immitatie.
Ik begrijp je reactie, maar ben het voor een klein deel met je eens. Het probleem met immitatie is dat je niet weet welke kwaliteit je krijgt. Soms is het prima of zelfs beter dan origineel, maar meestal is het slechter en soms gewoon rotzooi. Als jij dat risico wilt lopen moet je dat zelf weten. Ik heb al te vaak een onderdeel gemonteerd waarvan ik achteraf spijt van had en liever het origineel had gekozen. Is toch weer dubbel werk.
Geplaatst: 26.10.2011 - 18:53
door Ramon&Ramon
En wat kost een oliefilter nu helemaal bij de dealer.
Als het een geldkwestie is,mag je er eentje bij mij ophalen voor niks!
Geplaatst: 26.10.2011 - 18:54
door Ramon&Ramon
pieneman schreef:Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.
In de webshop verkopen ze gewoon Bosch, en dat is geen imitatie hoor.
De prijzen van online shops zijn bruto vaak hoger,in vergelijk met de dealer scheelt het dus bijna niks!
Geplaatst: 26.10.2011 - 20:24
door Fat Rat
Ramon&Ramon schreef:pieneman schreef:Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.
In de webshop verkopen ze gewoon Bosch, en dat is geen imitatie hoor.
De prijzen van online shops zijn bruto vaak hoger,in vergelijk met de dealer scheelt het dus bijna niks!
Maar een onlineshop kan je vanaf thuis bestellen op het door jou gewenste moment.
Als ik bijvoorbeeld naar de dealer moet voor spullen dan kost me dat een half uur snipperen om te gaan bestellen en 40KM heen en weer en dan nogmaals om de spullen op te halen. Tel je dat bij de prijs op dan ziet het er ineens anders uit.
Geplaatst: 26.10.2011 - 20:31
door bart simpson
dat is zo, en heb je (onverhoopt) het verkeerde deel dan gehad moet je tijdens openingstijden op het postkanoor langs om het weer terug te sturen...
Geplaatst: 26.10.2011 - 20:44
door Gast
Fat Rat schreef:Ramon&Ramon schreef:pieneman schreef:Producten die bij een dealer vandaan komen zijn niet per definitie beter dan een online shop, en dat staat dan nog los van de prijs.
In de webshop verkopen ze gewoon Bosch, en dat is geen imitatie hoor.
De prijzen van online shops zijn bruto vaak hoger,in vergelijk met de dealer scheelt het dus bijna niks!
Maar een onlineshop kan je vanaf thuis bestellen op het door jou gewenste moment.
Als ik bijvoorbeeld naar de dealer moet voor spullen dan kost me dat een half uur snipperen om te gaan bestellen en 40KM heen en weer en dan nogmaals om de spullen op te halen. Tel je dat bij de prijs op dan ziet het er ineens anders uit.
Dat snap ik niet helemaal.
Je kunt toch telefonisch of per fax/e-mail bestellen? Hoef je in elk geval niet snipperen om te bestellen.
Dan kun je ook toch afspreken dat je de spullen op een zaterdagochtend ophaalt (hoef je volgens mij helemaal niet te snipperen.
Geplaatst: 26.10.2011 - 20:45
door bart simpson
jij snapt het