Deuren cv S40 1.6 (2005)

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
Manoel
Starter

--------------------------------------------------------------------------------
Wie kan zo vriendelijk zijn om mij te helpen? Ik nam mijn S40 1.6 (2005) voor het onderhoud (120.000 kms) naar Volvo service.
Alle deuren gingen open met de cv, behalve het acherlinksportier, het pinnetje in de deurpaneel komt wel een klein stukje omhoog, maar de deur blijft op slot and alleen van binnenuit te openen. Just vroeg them te kijken naar dit probleem.
Helaas, na de herziening alle deuren werken niet, except de passagierskant doet het wel gewoon. Volgens de monteur het slot van het bestuurdersportier moet vervangen worden, zelfs met de metaal sleutel werkt niet en daarvoor nooit heb ik éen probleem met het sleuteltje gehad.
Hij maakte één reset aan alle fouten, maar liet me met drie onwerkzaame deuren . Mijn vraag is: is dit normaal of heeft hij het software veranderderd of enige andere technische fouten?
wr426f
1st Gear member

ik zou hem toch nog eens laten uitlezen, er gaan zeker nog fouten inzitten.
volgens mij is uw slot achteraan kapot. ik heb dit ook tegengekomen maar door waterinsijpeling in de electrische raambediening aan de bestuurderszijde vooraan,daardoor was het motortje in het slot achteraan verbrand ! electronica....
Manoel
Starter

Beste wr426f
Ik wil je hartelijk danken voor jouw hulp, die bevestigt wat ik te horen kreeg van de dealer op basis van de uitlezing. Mijn twijfels hebben te maken met het feit dat de portieren actief waren voordat de dealer iets in de wagen heeft gedan. Twee dagen eerder was regende, later op mooie zonnige dagen. Ik accepteer dat er water doorsijpelen, maar het is een toeval dat het het motortje in het slot kapot gaat in de werkplaats.
Wordt het motortje apart verkocht or hoort bij het slot ?
Nogmaals, hartelijk dank, alle beste voor je,
Manoel
Grootje
3rd Gear member

Volvo heeft destijds een aantal auto's terug geroepen waarbij de bekabeling naar de bestuurders deur is vervangen. Je zou kunnen nagaan of de auto daarvoor is terug geroepen.
wr426f
1st Gear member

idd, soms gaat de bekabeling in de deur kapot, daarvoor bestaan kits om een stuk van de bekabeling te vervangen.
het motortje(eigenlijk zitten er 2 in) kan je niet uithalen, ikzelf heb 2éhands een slot gekocht(50€) en vervangen.
Wat ik raar vind is dat uw dealer niet kan localiseren waar de fout zit en eigenlijk zadelt hij u met meer problemen op doordat er nu meerdere sloten niet werken ?
ik zou u aanraden om eens bij een andere dealer te gaan en vragen om hem uit te lezen,misschien komt u meer te weten.
Indien u uw deur niet meer mocht openkrijgen dan beginnen de problemen pas echt , laat het dan effen weten, ook dit kan opgelost worden zonder schade maar het is niet gemakkelijk !!
wr426f
1st Gear member

indien u denkt dat er water in de console gelopen is dan raad ik u aan deze te demonteren en ze te drogen op een radiator.
de deurconsole kan je uithalen door er een schroevendraaier tussen te plaatsen en voorzichtig omhoog te lichten.
nadien terugplaatsen en de fouten in een van de computerdozen te laten resetten(zit een doos of zes in uw auto :-) )
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”