Gasklephuis defect?

De grotere Volvo's
Plaats reactie
coert1966
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.10.2011 - 17:58

Ik heb een S80 uit 2000(benzine), sinds vandaag wil de auto wel starten maar slaat gelijk weer af ( of hij draait even en gaat dan slecht lopen en slaat af). 2 jaar geleden had mijn vrouw een V40 met ongeveer het zelfde probleem, deze starte wel en bleef draaien alleen als je gas geefde kwam hij niet hoger dan zo"n 1500 toeren. Toen was het gasklephuis defect. Kan op het forum niet echt vinden wat de symtonen zijn van een defect gasklephuis. Wie kan mij vertelen waar je een kapot gasklephuis aan kan herkenen.
Gebruikersavatar
RicoK
3rd Gear member
Berichten: 467
Lid geworden op: 21.10.2010 - 14:29
Locatie: Lelystad

Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1403
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Misschien wordt het tijd om hier eens een sticky topic over te maken, zodat mensen met ETM problemen sneller informatie kunnen vinden. Overigens levert de combinatie ETM en Volvo genoeg resultaat op in Google.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

coert1966 schreef:Ik heb een S80 uit 2000(benzine), sinds vandaag wil de auto wel starten maar slaat gelijk weer af ( of hij draait even en gaat dan slecht lopen en slaat af). 2 jaar geleden had mijn vrouw een V40 met ongeveer het zelfde probleem, deze starte wel en bleef draaien alleen als je gas geefde kwam hij niet hoger dan zo"n 1500 toeren. Toen was het gasklephuis defect. Kan op het forum niet echt vinden wat de symtonen zijn van een defect gasklephuis. Wie kan mij vertelen waar je een kapot gasklephuis aan kan herkenen.
het beste is om de auto uit te laten lezen als eerste,dan sluit je andere storingen in ieder geval uit!
coert1966
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.10.2011 - 17:58

weet iemand hoe je de electrische aansluiting los moet halen van het gasklephuis, ik heb de boutjes al los maar hij blijkt muur vast te zitten.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Dag Coert1966, De etm zit idd maar met vier boutjes vast. De stekker zal aan de zijkant wel een palletje hebben dat je moet indrukken. Dit kan overigens niet de oorzaak zijn van het vastzitten, want er is wel enige ruimte. Ik denk dat de pakking plakt. Probeer maar eens voorzichtig te kloppen met een nylon hamer.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Ehhhh, ik denk dat TS de ETM al losgehaald heeft en zich nu op de regeleenheid zelf heeft gestort.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
coert1966
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 31.10.2011 - 17:58

Ik heb het gasklephuis uitgeboouwd en ben er vandaag mee naar ECU Repair Centre in Helmond geweest, daar is hij gerepareerd en de auto rijd weer als nieuw. Kosten € 185,- omdat ik een spoedreparatie heb laten doen anders is het € 160,-. Dus de kenmerken van een kapot gasklephuis zie mijn eerste bericht!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

coert1966 schreef:Ik heb het gasklephuis uitgeboouwd en ben er vandaag mee naar ECU Repair Centre in Helmond geweest, daar is hij gerepareerd en de auto rijd weer als nieuw. Kosten € 185,- omdat ik een spoedreparatie heb laten doen anders is het € 160,-. Dus de kenmerken van een kapot gasklephuis zie mijn eerste bericht!
Voor 90 euro meer had je een nieuwe gehad bij Volvo..
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Geen nieuwe, maar wel een gereviseerde met garantie.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Bij Volvo zijn ze nieuw voor 250 ex btw met inruil van de oude,dus geen gereviseerde maar fabrieksnieuw!
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat is goed nieuws! Ze hebben namelijk ook een tijd gereviseerde modellen geleverd, onder dezelfde condities. Kennelijk beviel dat toch niet...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat klopt,maar dat is veranderd!
arentschu
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.02.2011 - 17:51

Ik heb een V70 1999 170pk automaat en bij trekken van een caravan,lange ritten etc draait de motor slecht stationair. In warm weer lijkt het erger dan bij koud weer, zeker als er veel van de motor wordt gevraagd. Bij korte ritten of zeer rustig rijden is er niks aan de hand. Ik heb er 220.000 km op.
2 x dit jaar ging het motor-management lampje aan maar bij uitlezen niets! Laatste keer half uurtje de acuu los en tot nu toe is het uit. Ik heb een magneti-marelli ECM met witte sticker en denk dat het dit ding is wat het slecht stationair lopen veroorzaakt.
Op het Forum mis ik een duidelijke omschrijving van het ECM probleem, bv tav problemen zoals ik die heb.
A) Denken jullie dit ook en B) is onderstaand bedrijf uit Helmond een uitkomst?

Alvast dank!
coert1966 schreef:Ik heb het gasklephuis uitgeboouwd en ben er vandaag mee naar ECU Repair Centre in Helmond geweest, daar is hij gerepareerd en de auto rijd weer als nieuw. Kosten € 185,- omdat ik een spoedreparatie heb laten doen anders is het € 160,-. Dus de kenmerken van een kapot gasklephuis zie mijn eerste bericht!
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Een haperende ETM kan allerlei storingen opleveren. Maar meestal gaat het motormanagement lampje snel weer branden. Het kan ook dat je LMM zijn einde nadert. Deze zijn lastig uit te lezen omdat de storing alleen onder bepaalde omstandigheden (temperatuur, vochtigheid, etc) op kan treden. Als er niets uit te lezen is, dan zou ik eens beginnen met een nieuwe LMM. Is ook goedkoper.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Schoonmaken kost niks, want dat kun je zelf. Geldt voor zowel de LMM als de ETM.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
arentschu
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.02.2011 - 17:51

Hij start en loopt prima bij een koude start en verder eigenlijk geen problemen behalve dan bij vollast en lange ritten. Als je dan een half uurtje rijdt en bij een stoplicht of file komt, wisselt het toerental, veelal bij >15 graden.
Ik ga eerst de ECM en de LMM schoonmaken en zie dan wel verder!
Hoe dat met een ECM gaat is helder, de LMM weet ik nog niet...Dank zover.
Freek63
2nd Gear member
Berichten: 199
Lid geworden op: 28.10.2011 - 10:40
Locatie: Ochten

Wisselende toerentallen (op de meest onmogelijke momenten) had ik ook bij mijn vorige S80 (2.9 2000). Twee keer schoongemaakt, uiteindelijk een nieuwe laten monteren. Toen was het over.
arentschu
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 22.02.2011 - 17:51

Ik zie ook Pierburg LMM sensors te koop, rond 109 euro.
Het schoonmaken van de sensor wordt ontraden, het huis kan wel van stof e.d. gereinigd worden.
Ip de oude Bosch er uit, huis schoonmaken en Pierburg er in.
Is hier ervaring mee?
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”