vocht in knipperlicht huis

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
M@urits
Starter

Hallo Allemaal,

Ben hier nieuw en heb al erg veel gelezen en ben dan ook razend enthousiast over dit forum. Nu heb ik last van vocht in het Linker knipperlichthuis aan de voorkant. Nu is mijn vraag of het handig is om daar onderin een gaatje in te boren zodat dat water weg kan lopen.

Ik heb de boel al gedemonteerd maar verder als het lampje verwijderen en het huis losnemen kom ik niet omdat ik het idee heb dat de boel "gelast" is.

Iemand tips voor mij of zit er niks anders op dan op zoek te gaan naar een ander knipperlicht huis.

M@urits
MathijsT4
2nd Gear member

Ik heb hier ook last van.
Echter, bij mij is het sinds ik ze heb opengemaakt, zwart gespoten en weer dichtgelijmd heb.
Ik snap dit niet goed, ik weet zeker dat de lijmverbinding die ik heb gemaakt 100% is.
Aan de achterkant van een knipperlichthuis zitten 2 zwarte pijpjes. Deze zorgen voor de beluchting of iets dergelijks?
Ik snap het natuurkundige fenomeen van condens in mijn geval niet goed.
M@urits
Starter

Het frappante bij is dat het alleen aan de linkerkant zo is. Het idee van beluchten zal kunnen ik had daar namelijk ook al aan gedacht. Het gaatje zit immers vrij ver bovenin. Maar bij is stond er echt een plens water in. Ook he ik gezien dat de lamphouder voorzien is van een rubberring dus daar kan het niet aan liggen.

Is het een optie om onder in het huis een gaatje te boren voor afvoer van het water???

M@urits
hajok
1st Gear member

Ik zou geen gaatje boren. De kans is groot dat er water in terecht komt als je eens door een wasstraat wil of een hogedrukreiniger gebruikt.

Misschien bestaat er zelfs de kans dat tijdens het rijden in de regen, door het verschil in luchtdruk tussen buitenzijde auto en de motorruimte, er water in geperst wordt.

Ik heb nu 1 keer "even snel" de hogedrukreiniger over de auto gehaald en prompt zat er wat condens in het rechter knipperlicht. Ergens kruipt er toch water langs randjes of pakkingen. Niets aan gedaan en het condens is inmiddels wel weer verdampt.

Uitkijken met het schoonspuiten van de motorruimte is wel verstandig!
S60 D5 2001
laheije
4th Gear member

Ik zou geen gaatje boren. De kans is groot dat er water in terecht komt als je eens door een wasstraat wil of een hogedrukreiniger gebruikt.
Geen gaatje boren, ik had ook last van vocht en ik heb het opgelost door de hele rand met seliconenkit af te kitten en is nu waterdicht.
Simpel toch en je kunt het niet zien.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”