Ruimte achterin een C70

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Dag allemaal, is alweer even geleden voor mij maar ben al een poosje bezig met een zoektocht naar LPG/Diesel auto en mijn hart gaat nog steeds sneller kloppen van een mooie Volvo en dan iets specifieker van de geblazen Volvo's.

Ik zal er in beginsel veel (40k/jaar woon-werk verkeer) mee rijden maar de kans zit er dik in dat we gaan verhuizen om wat dichter bij mijn nieuwe werkplek te komen, en met kinderen is dat nog wel eens een lastige keus..

Dus we doen het rustig aan en ik ben opzoek naar een leuk speeltje waarmee ik me kan vermaken op de snelweg en wat ook nog redelijk betrouwbaar is. ( en ja dat hangt van een hoop factoren af)

De C70 heb ik al een poosje een zwak voor, enkel is de vraag hoe het zit qua ruimte achterin, we hebben een baby van 8 maanden en een meid van 5 wie o wie heeft hier ervaring mee.

Heb er een paar gezien die qua bouwjaar zitten tussen 98 en 2000.

http://www.autowereld.nl/volvo/c70/2.5t ... tails.html

Deze heeft nu nog de voorkeur, maar eerlijkheidshalve ben ik ook wezen kijken naar een BMW e46 2.0d uit 2003.. praktischer, maar ik heb toch meer met de C70.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Czeventig
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 29.01.2011 - 00:39

Ruimte achterin is voldoende voor 2 volwassenen.

Instap en het vastmaken van een kinderzitje is wat lastiger aangezien het een tweedeurs is.

Vraag me wel af waar de gastank zit.
De kans is aanwezig dat er weinig ruimte overblijft voor de bagage.
C70 T5 Convertible
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Het gaat om een ringtank dus qua ruimte zal het geen probleem zijn vermoed ik. Zolang de kids maar ruimschoots achterin passen is het verder geen probleem.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Is die auto qua prijs redelijk ok? En staat usedvolvo cars te boek als een betrouwbare handelaar zonder fratsen?
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1299
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

De zitruimte is echt beter dan je verwacht. De classic C70 staat op het onderstel van de S70/V70, de huidige moet het met het onderstel van de S40/V50 doen. Qua beenruimte voorzie ik geen enkel probleem. Wat op den duur erg irritant kan zijn, is het tergend langzaam verschuiven van de electrisch bedienbare stoelen. Ik weet overigens niet hoe de niet-electrische stoelen zich naar voren laten klappen. Ik zal je matsen en ren even naar buiten... Zo een plaatje geschoten van achter mezelf zitten, ik ben 1,87 meter, dus dat kan makkelijk als je dochter 5 is. Wel zit ik met mijn kruin tegen het dak/achterruit, maar dan zak je iets onderuit...

Afbeelding
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

ha geweldig!

Wat super bedankt voor de moeite hoor :) Ik zat al heel internet af te struinen maar kon niets vinden dat specifiek genoeg was. Ik neem aan dat de oudere C70's dat de oude C70's duurzamer zijn? Lees toch her en der dat de kenners oudere modellen eerder aanprijzen (98 boven 2001 bijvoorbeeld)
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Gebruikersavatar
Bart
8th Gear member
Berichten: 12914
Lid geworden op: 07.11.2006 - 12:50
Locatie: Nijmegen

Degene van de link heeft geen airco, of zie ik dat verkeerd?
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
volvo
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 14.01.2006 - 01:51

S80 Executive schreef:De zitruimte is echt beter dan je verwacht. De classic C70 staat op het onderstel van de S70/V70, de huidige moet het met het onderstel van de S40/V50 doen. Qua beenruimte voorzie ik geen enkel probleem. Wat op den duur erg irritant kan zijn, is het tergend langzaam verschuiven van de electrisch bedienbare stoelen. Ik weet overigens niet hoe de niet-electrische stoelen zich naar voren laten klappen. Ik zal je matsen en ren even naar buiten... Zo een plaatje geschoten van achter mezelf zitten, ik ben 1,87 meter, dus dat kan makkelijk als je dochter 5 is. Wel zit ik met mijn kruin tegen het dak/achterruit, maar dan zak je iets onderuit...

Afbeelding
Sorry hoor, maar deze foto is volksverlakkerij. Tenzij de chauffeur met een kraan van bovenaf op zijn stoel getakeld wordt :P Bovendien als deze m/v slank is en geen probleem heeft om te sturen met zijn middenrif :evil: De C70 is per definitie een zogenaamde 2+2. De kinderen achterin gaat net (tot 12 jaar). Daarna is de auto alleen geschikt voor senioren/pensionados met de kinderen het huis uit! Immers laadvermogen heb je ook al niet, maar voor 2 personen elke dag naar de supermarkt is best wel te doen.
Gebruikersavatar
VolvoC70T5
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48

Nou goed, ik ben met mijn C70 met 4 personen richting kroatië gereden 2 jaar geleden..

ging super..zat zelf ook een paar keer achterin..ging prima zelfs..
ben zelf 1.90..
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1299
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53


Sorry hoor, maar deze foto is volksverlakkerij. Tenzij de chauffeur met een kraan van bovenaf op zijn stoel getakeld wordt :P Bovendien als deze m/v slank is en geen probleem heeft om te sturen met zijn middenrif :evil: De C70 is per definitie een zogenaamde 2+2. De kinderen achterin gaat net (tot 12 jaar). Daarna is de auto alleen geschikt voor senioren/pensionados met de kinderen het huis uit! Immers laadvermogen heb je ook al niet, maar voor 2 personen elke dag naar de supermarkt is best wel te doen.
Dat zou ik met kracht willen ontkennen, misschien lig jij altijd in de "petjes-stand" in je auto, ik zit normaal recht op. Met deze foto heb ik niet getracht de situatie anders voor te stellen dan deze is. De topicstarter moet vooral zelf gaan proefzitten, dat is natuurlijk het verstandigst.
Bo Storch
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 21.10.2010 - 19:44
Locatie: Driebergen

Als je er eentje met een ringtank neemt, dan moet je er rekening mee houden dat je vloer van de kofferbak zo'n 3 tot 5 cm omhoog komt. Blijft er nog steeds aardig wat ruimte over.
De ruimte op de achterbank is echt prima en daar kunnen wij volwassenen tot zo'n 1,85 heerlijk zitten.
Ik kan je ook de T5 aanraden, want die verbruikt bij normaal rijgedrag minder dan de 2.5T.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”