Foutcodes S60 D5 MY06

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Goedenavond,

Gisterenavond de S60 van een vriend uitgelezen en kwam de onderstaande 2 meldingen tegen. Zegt iemand deze codes wat

ECM-2670 Injectorvermogen per trap, cil. 1 - Signaal te hoog
ECM-26B0 Injectorvermogen per trap, cil. 5 - Signaal te hoog

Hij heeft wel eens wat ast met starten dat het moeizamer gaat.

Het gaat overigens om een S60 D5 185 pk handbak van oktober 2005, MY06
D5244T4 met M66 handbak. De auto heeft ca 233000 km gereden
Wat slechter starten dacht ik eerst aan gloeibougies

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bij slecht starten van een D5 denk ik gelijk aan lekkende verstuivers.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Het was afgelopen week op een vochtige wat koudere ochtend.

Na reset van de codes enige tijd gelden zijn deze weer terug gekomen.
Ik zal van de week nog eens met Vida aan de slag en dan een kijken of ik wat met injectoren kan vinden

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Hedenavond weer even aan de slag geweest en maar wat plaatjes geschoten

Afbeelding

Test met injectoren gedaan
Afbeelding

Symptomen, wat slechter starten(in vergelijking met mijn V70n D5 die 2 weken nieuwer is.
Alleen cilinder 5 lijkt wat af te wijken ?

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gast

Tussen welke waardes moet het liggen?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zo te zien op je schema is de terugstroom te hoog ten opzichte van de anderen,maw,de inspuithoeveelheid van die injector is te laag,maar het is minimaal.
Je kunt beter een injectortest doen doormiddel van de retour opmeten met vijf buisjes en slangetjes.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Ramon&Ramon schreef:Zo te zien op je schema is de terugstroom te hoog ten opzichte van de anderen,maw,de inspuithoeveelheid van die injector is te laag,maar het is minimaal.
Je kunt beter een injectortest doen doormiddel van de retour opmeten met vijf buisjes en slangetjes.
Zou dit het mindere starten kunnen verklaren ? retour hoeveelheid meten zal ik binnenkort nog eens testen.

Ik kan de foutcodes ook niet verklaren, kan jij hier meer over zeggen ?
Die van de buitenspiegel is niet interessant, maar die van cylinder 1 en 5 wel.

Zat al bijna te denken aan 2 mindere injectoren

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als er eentje lekt,dan start hij slecht,de commonrail komt niet genoeg op druk,waardoor hij slecht aanslaat of soms helemaal niet.
Visueel testen met buisjes is beter.dan hoef je niets te demonteren,alleen de slangetjes van de retour op de injectoren.
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Zal eens kijken of we zoiets op het werk hebben liggen en dan testen.

Zijn idee was het mindere starten wat erger was bij vochtig weer

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Heb dat ook eens aan de hand gehad. Injector vervangen (deze was wel slecht) en nog steeds signaal te hoog. Vida geeft aan dat dit veroorzaakt wordt door de ECM en dat deze vervangen dient te worden. Ben ook wel benieuwd wat nu precies de veroorzaker van deze melding is en wat er aan kan worden gedaan behalve vervanging van de ECM. Weet wel dat er in de ECM voor elke injector een versterkertje zit die de puls geeft voor de injector.

De correctiewaarden vallen nog heel ruim binnen de marges, dus aan de meetgegevens te zien is er niets aan de hand. Ik zou ook even de retour meten, dan weet je meer.

Ik zou ook eerst even de accuspanning tijdens het starten meten (kan ook met Vida). Als die te laag wordt gaat het starten ook minder goed.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

accu spanning zal ik van de week nog even meten. Het lijkt me dat als de accu minder is dat het starten dan een keer op zal houden.
Hij rijdt ca 180 km per dag woon-werk dus laden zal de accu zeker wel

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

De accu van de diesels zijn zeer groot maar na een jaar of wat is de capaciteit zomaar gehalveerd. De mijne startte daardoro soms ook met iets minder langzaam, maar moet eerlijksheidshalve zeggen dat ik de injector en de accu samen heb gedaan. Nu start hij weer als vanouds, dwz na 2 onwentelingen van de krukas (dus net geen tik lopen)
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
mehrzahl
3rd Gear member
Berichten: 313
Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
Locatie: Etten-Leur

Ik heb in mijn S60 nog steeds de originele accu zitten: 346000 km en 9.5 jaar. Heb ik zeker geluk, of binnenkort ook een nieuwe accu :-)
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011

https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Dat kun je dan wel geluk noemen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

edraket schreef:De accu van de diesels zijn zeer groot maar na een jaar of wat is de capaciteit zomaar gehalveerd. De mijne startte daardoro soms ook met iets minder langzaam, maar moet eerlijksheidshalve zeggen dat ik de injector en de accu samen heb gedaan. Nu start hij weer als vanouds, dwz na 2 onwentelingen van de krukas (dus net geen tik lopen)
mijn orgineele akku heb ik vorige winter vervangen.
deze was dus wel even 10 jaar oud,zal deze dan al een aantal
jaren op halve capaciteit gestart hebben?
mwoah,dacht het niet.
ik kan niet zeggen dat de orgineele Volvo-akku,s slecht zijn,en dan
word die van mij ook nog eens extra belast door de standkachel.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Komende dinsdag gaan we even de accu uit mijn V70 erin zetten. Hij komt dan toch langs voor draagarmen vervangen.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Accu hebben we nog niet getest. Afgelopen week draagarmen en fuse kogels gedaan.
Accu hopelijk komende week en dan gelijk de brandstofretour eens meten. Ik hoorde dat we op mijn werk nog een set hebben liggen

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Waarom niet even de startspanning meten (kan met Vida!). Dat is toch makkelijker dan een accu overbouwen??
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Mijn 110 amp accu zit er ook al in vanaf 2003,orgineel van Volvo . :)
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

110Ah?!! :shock:
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”