Imiv problemen, updaten gaat niet goed

In deze subrubriek vindt je alles over iMIV en apparaten uit dezelfde categorie
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S60T52001
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29

Hallo iedereen,

Ik ondervind een aantal problemen en eigenaardigheden bij het installeren van mijn imiv adapter. De volgende problemen zijn aan de orde:

- Imiv adapter is verkeerd bedrukt?! de teksten op de kast staat aan de verkeerde kanten, dus melbus en hu aan de kant van audio/power, en viceversa.

- Als de adapter is aangesloten hoor ik de stem van mijn rti niet meer, had gelezen dat de melbus kabels dan moesten worden verwisseld maar dat resulteerde in airbag storing en niet werkend instrumentenpaneel(waarschijnlijk eigen fout, na terugwisselen deed het instrumentenpaneel het weer)

- Tijdens de update blijft de ipod toch opladen, terwijl de handleiding zegt dat dit niet zou moeten.

- volgens het lampje op de adapter verloopt de update goed, maar op de HU803 komen geen extra sources, wel geeft hij cd error aan, soms ook buiten de update periode.

Ik heb geen idee meer wat ik kan doen, denk zelf dat de softwareversie(iMIV-R3.06_01.06.00_SAT-TV-DVD) niet compatibel is met de HU-803. Heb geprobeerd uit te zoeken hoe ik aan de juiste software kan komen maar op volvotech lukt het niet en op imiv.ca zie ik niet hoe ik me kan registreren.

Iemand die mij hiermee kan helpen?


Tevens heel ander probleem: Heb een RTI DVD systeem van 2008 ingebouwd(mijn S60 is uit 2001). Hij werkt perfect(ja het kan!) maar het enige probleem is dat mijn lichtsensor niet kan communiceren met het scherm zelf, wat resulteert in het probleem dat het scherm in de dimstand blijft en dus alleen savonds leesbaar is.

Is er toevallig een techneut die weet hoe ik het backlight kan forceren om over te schakelen(met een knop of desnoods altijd voluit)?

Ik heb mijn S60 volledig tot 2009 model omgebouwd en het irriteert me rot dat dit niet werkt!
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

waarom probeer je dan niet eens om hem als MD aan te melden en niet als SAT ?
kan ook aan je eigen configuratie liggen?

volvotech kan je sowieso aan alle software helpen lijkt me
zo niet, ik heb wel nog werkende login in imiv.ca
kan dan evt wel voor je kijken
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
S60T52001
1st Gear member
Berichten: 16
Lid geworden op: 18.06.2010 - 18:29

Ja heb een mailtje gestuurd naar imiv.ca en het probleem uitgelegd, kreeg gelijk login en welke (inderdaad MD) software ik moest gebruiken, maar daarmee lukte het ook niet...

Misschien weet iemand precies welke versie ik nodig heb want ik ben niet zo snugger met software...

Ik heb:

- HU-803 (2001)

- RTI DVD (2009)

- IMiV 020001578025 (zie ook foto)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
S60 T5 Premium 2001 gefacelift ---> 2009 Origineel C70 2009 18"; Lichtmetaal
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

- Imiv adapter is verkeerd bedrukt?! de teksten op de kast staat aan de verkeerde kanten, dus melbus en hu aan de kant van audio/power, en viceversa.

VT>> denk dat het een unit is uit de aller, aller, aller eerste productie...


- Als de adapter is aangesloten hoor ik de stem van mijn rti niet meer, had gelezen dat de melbus kabels dan moesten worden verwisseld maar dat resulteerde in airbag storing en niet werkend instrumentenpaneel(waarschijnlijk eigen fout, na terugwisselen deed het instrumentenpaneel het weer)
VT>> ??
Als je RTI audio het niet doet, heb je toch echt de melbus volgorde verkeerd vrees ik.
Poort HU gaat NAAR HU, melbus naar de RTI unit.
Waar heb je de unit ingebouwd als je intstrumentenpaneel het niet meer doet als je met de iMIV bezig bent? Deze unit hoort (voor video) achterin...

- Tijdens de update blijft de iPod toch opladen, terwijl de handleiding zegt dat dit niet zou moeten.
VT>> Dat hangt van het type iPod af...
(Ik denk ook dat je een handleiding gebruikt van een nieuwere versie iMIV, maar nog steeds niet de laatste en zeker niet de passende bij jouw iMIV).

- volgens het lampje op de adapter verloopt de update goed, maar op de HU803 komen geen extra sources, wel geeft hij cd error aan, soms ook buiten de update periode.
VT>> Melbus issue lijkt het wel.

Ik heb geen idee meer wat ik kan doen, denk zelf dat de softwareversie(iMIV-R3.06_01.06.00_SAT-TV-DVD) niet compatibel is met de HU-803. Heb geprobeerd uit te zoeken hoe ik aan de juiste software kan komen maar op volvotech lukt het niet en op imiv.ca zie ik niet hoe ik me kan registreren.

Iemand die mij hiermee kan helpen?

VT>> Hoe kom je aan de set? 2e hands gekocht? Maakt op zich niet uit, maar zulke problemen gaan zich bij de iMIV niet spontaan ineens voordoen, daar is de unit gewoon domweg veel te stabiel voor.
Maar gezien je vraag hieronder weet ik het even helemaal niet...

Tevens heel ander probleem: Heb een RTI DVD systeem van 2008 ingebouwd(mijn S60 is uit 2001). Hij werkt perfect(ja het kan!) maar het enige probleem is dat mijn lichtsensor niet kan communiceren met het scherm zelf, wat resulteert in het probleem dat het scherm in de dimstand blijft en dus alleen savonds leesbaar is.
VT>> Doet je stuurwiel bediening het?

Is er toevallig een techneut die weet hoe ik het backlight kan forceren om over te schakelen(met een knop of desnoods altijd voluit)?
VT>> nee, is nl via canbus signaal.
Denk ook dat die canbus het niet doet in je RTI computer....
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07”