Het is gelukt, met hulp van enkele mede forum genoten, waaronder Liquid_force, de juiste en kortste weg bewandeld en de auto als verhuisgoed nu defintief geÏmporteerd.
Maandag naar de dealer, zgn voorkeuring, alles nagekeken en motorblok/onderkant schoon. Lampen stellen etc.
Vanmorgen naar de MFK in Münchenstein in Baselstad. Auto na 45 minuten weer buiten en goedgekeurd. Daarna met formulieren map naar Füllinsdorf, Baselland, Nederlandse platen inleveren en Zwitserse met BL erop. Rijden maar. Kijken of ik zonder al te veel problemen naar de 300K kan. Alleen even een nieuwe accu scoren. Die is nog van 2002!
Mooie foto van plaat in de vertrouwde Volvo-forum houder.
Het is gelukt, het is nu een Zwitser!
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kijk eens aan, vrijstelling van belastingen ivm het deel uitmaken van de verhuisboedel?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De NL-dealer geeft 20% korting op alle accu's.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
bij de aanschaf van een hele nieuwe maak je daar pas echt optimaal gebruik vanV70/2.4D/2003 schreef:Kijk eens aan, vrijstelling van belastingen ivm het deel uitmaken van de verhuisboedel?
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
@ bart simpson, er was een tijd dat ik goed ingeschoten was in die materie maar, na de switch van de Douane naar de huidige baas en veranderde regelgeving is mij dat niet bekend en aldus kan ik daar weinig zinnigs over zeggen.........voorzover ik überhaupt al iets zinnigs te melden heb ::lol:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Op de meegenomen auto zijn alle belastingen ooit al betaald en is het klaar, het begrip verhuisgoed brengt je geen enkel voordeel.
Een nw XC70 D3 ltd edition kost met automaat ex ex € 31.500,--, daarover betaal je als verhuisgoed 0,0 aan belastingen in het land van je eindbestemming
Een nw XC70 D3 ltd edition kost met automaat ex ex € 31.500,--, daarover betaal je als verhuisgoed 0,0 aan belastingen in het land van je eindbestemming
Volvo for life
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
@bart simpson
Als ik een nieuwe had gekocht voordat ik naar Basel was verhuisd had ik het volle pond aan import moeten betalen. De auto had tenminste 6 maanden in mijn bezit moeten zijn. Dan was het met de teruggave van BPM wel interessanter geworden. Maar ja, onderhandelen met je nieuwe werkgever over 3 maanden later beginnen om een auto...? Ik heb maar over meer lange termijn effecten (succesvol) onderhandeld.
Door de hoge Zwitserse koers is het voor veel Zwitsers nu wel heel lucratief geworden om een auto in Duitsland te kopen, de BTW terug te vorderen, de auto vervolgens tegen een veel lager BTW tarief hier in te voeren en wat extra kosten te maken. Op een dikke XC70 verdien je al snel 10,000 Euro.
Ondanks de hoge leeftijd en juist omdat het me alles bij elkaar niet te veel heeft gekost vond ik dit een prima oplossing. Kan ik nog even doorsparen voor een nieuwe XC60 of XC70 over een jaartje of wat. En ik blijf het zeggen, deze XC70 vind ik nog steeds prachtig. Enige nadeel, maar nu rijd ik minder (fiets naar mijn werk!) is het hogeverbruik. Maar dat is bij een nieuwe niet minder.
Moet ik nog wel even een trap nageven aan mijn dealer die de auto wel voor 5000 euro wilde overnemen of eventueel een lijstje reparaties uitvoeren van ongeveer 4000 Euro. Heb ik allemaal niet gedaan na een 2nd opinion. Nu.. de MFK is niet mild maar hij is er glansrijk doorheen gekomen.
Als ik een nieuwe had gekocht voordat ik naar Basel was verhuisd had ik het volle pond aan import moeten betalen. De auto had tenminste 6 maanden in mijn bezit moeten zijn. Dan was het met de teruggave van BPM wel interessanter geworden. Maar ja, onderhandelen met je nieuwe werkgever over 3 maanden later beginnen om een auto...? Ik heb maar over meer lange termijn effecten (succesvol) onderhandeld.

Door de hoge Zwitserse koers is het voor veel Zwitsers nu wel heel lucratief geworden om een auto in Duitsland te kopen, de BTW terug te vorderen, de auto vervolgens tegen een veel lager BTW tarief hier in te voeren en wat extra kosten te maken. Op een dikke XC70 verdien je al snel 10,000 Euro.
Ondanks de hoge leeftijd en juist omdat het me alles bij elkaar niet te veel heeft gekost vond ik dit een prima oplossing. Kan ik nog even doorsparen voor een nieuwe XC60 of XC70 over een jaartje of wat. En ik blijf het zeggen, deze XC70 vind ik nog steeds prachtig. Enige nadeel, maar nu rijd ik minder (fiets naar mijn werk!) is het hogeverbruik. Maar dat is bij een nieuwe niet minder.
Moet ik nog wel even een trap nageven aan mijn dealer die de auto wel voor 5000 euro wilde overnemen of eventueel een lijstje reparaties uitvoeren van ongeveer 4000 Euro. Heb ik allemaal niet gedaan na een 2nd opinion. Nu.. de MFK is niet mild maar hij is er glansrijk doorheen gekomen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Verhuisgoed maakt wel degelijk uit. Daar hoef je dus geen invoerrechten of belastingen over te betalen. De meeste landen zijn hier heel coulant in 6 maanden is volgens mij oook de regel als je in Nederland gaat wonen. Noorwegen daarentegen is zeer ongunstig als je je auto wil meeverhuizen.bart simpson schreef:Op de meegenomen auto zijn alle belastingen ooit al betaald en is het klaar, het begrip verhuisgoed brengt je geen enkel voordeel.
Een nw XC70 D3 ltd edition kost met automaat ex ex € 31.500,--, daarover betaal je als verhuisgoed 0,0 aan belastingen in het land van je eindbestemming
EDIT: Dus ook als de auto vrij ingevoerd is zou het interessant zijn geweest als ie na na 2006 was. Dan had ik n Nederland ook nog een deel van de BPM teruggekregen.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
En aan het eind vam het verhaal is PeerTronic een gelukkig mens die thans geniet, daar hoog in de bergen, van Zwitserse kaas.
Glaasje wijn, iemand? :drunken:
Glaasje wijn, iemand? :drunken:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Inderdaad, net op, wel een FranseV70/2.4D/2003 schreef:En aan het eind vam het verhaal is PeerTronic een gelukkig mens die thans geniet, daar hoog in de bergen, van Zwitserse kaas.
Glaasje wijn, iemand? :drunken:

XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21179
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Gefeliciteerd hoor.
Veel succes in dat prachtige land.
Veel succes in dat prachtige land.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41014
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Dat moet een knappe
geweest zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Ben schreef:Dat moet een knappegeweest zijn.

Inderdaad, weet niet of je wel eens professioneel verhuisd bent, kan het bedrijf wat mij nu 2 keer heeft verhuisd van harte aanbevelen, maar als die mannen gaan inpakken..

Het is dat er 1 week tussen zat, maar de fruitschaal met vers fruit was netjes ingepakt, dus wie weet als ze het wat letterlijk hadden genomen dat de auto ook meeging.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
mooi om te horen dat het allemaal gelukt is! welkom in een mooi nieuw thuis-land!
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
De Eurocrisis raakt iedereen en zeker ook zwitserland. Door de toevlucht tot de sterke Zwitserse Frank heeft de Zwitserse export het zwaar. Veel bedrijven hebben al ontslagen aangekondigd. Weliswaar blijft Zwitserland stabiieler dan de euregio....Echalon schreef:.... en zonder Eurocrisis..... (zucht)
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Vorige week kwam ik de garage niet meer uit en in mijn geval is dat dubbel vervelend omdat de garage in de kelder is en oprit een hoek van ~ 40 graden maakt, dusneruit duwen was geen optie.Oceanracer schreef:De NL-dealer geeft 20% korting op alle accu's.
Dus buurman zijn auto op de helling en starten maar. Daarna een nieuwe gehaald bij de dealer. Blijkt dat ik een extra zware heb ivm standverwarming. Is 12V 800 A.
Was voor de lieve som van CHF320,-
Maar alles gaat nu wel soepeler, heb zelfs het gevoel dat ie sneller doortrekt, is dat logisch?
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen..
stel dat die oude accu van jou slecht was en daardoor de dynamo continu liet laden, dan kost dat wel iets vermogen, maar dat lijkt me zo marginaal dat dat niet echt merkbaar is. Vergelijk het met het in en uitschakelen van de achterruit verwarming icm de stoelverwarming etc...
Overigens, ook vanaf hier een succesvolle toekomst daar. Vind het een mooi land, ik hoop dat jij dat ook op wat langere termijn zo ervaart. en die crisis... tsja, dat kost ons allemaal het nodige, is het niet op korte termijn (beurs etc) dan wel op de lange (pensioen, huizenprijs etc) kortom: we zullen maar proberen gewoon door te gaan en zeker op financieel gebied gewoon je gezonde verstand blijven gebruiiken nietwaar?
stel dat die oude accu van jou slecht was en daardoor de dynamo continu liet laden, dan kost dat wel iets vermogen, maar dat lijkt me zo marginaal dat dat niet echt merkbaar is. Vergelijk het met het in en uitschakelen van de achterruit verwarming icm de stoelverwarming etc...
Overigens, ook vanaf hier een succesvolle toekomst daar. Vind het een mooi land, ik hoop dat jij dat ook op wat langere termijn zo ervaart. en die crisis... tsja, dat kost ons allemaal het nodige, is het niet op korte termijn (beurs etc) dan wel op de lange (pensioen, huizenprijs etc) kortom: we zullen maar proberen gewoon door te gaan en zeker op financieel gebied gewoon je gezonde verstand blijven gebruiiken nietwaar?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- PeerTronic
- 4th Gear member
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 15.09.2007 - 21:00
Kon me er eerlijk gezegd ook helemaal niets bij voorstellen, dacht aan het placebo effect, totdat mijn vrouw tegen me zei "rijdt een stuk soepeler met de nieuwe accu".
Wij zijn altijd redelijk nuchter met geld, daarom ook maar gewoon doorrijden met deze prachtbak (heel subjectief hoor). Vind 'm nog steeds heel mooi en geweldig rijden. Vind vaak het enige wat beter is in bakken van mijn collega's dat ze nog lekker nieuw ruiken, beter voelen de Audi's en BMW' s zeker niet aan.

Ja inderdaad, crisis raakt ons allemaal. Mijn huis staat nog steeds te koop, scherp aan de prijs,,maar wie koopt?sanco schreef:
Overigens, ook vanaf hier een succesvolle toekomst daar. Vind het een mooi land, ik hoop dat jij dat ook op wat langere termijn zo ervaart. en die crisis... tsja, dat kost ons allemaal het nodige, is het niet op korte termijn (beurs etc) dan wel op de lange (pensioen, huizenprijs etc) kortom: we zullen maar proberen gewoon door te gaan en zeker op financieel gebied gewoon je gezonde verstand blijven gebruiiken nietwaar?
Wij zijn altijd redelijk nuchter met geld, daarom ook maar gewoon doorrijden met deze prachtbak (heel subjectief hoor). Vind 'm nog steeds heel mooi en geweldig rijden. Vind vaak het enige wat beter is in bakken van mijn collega's dat ze nog lekker nieuw ruiken, beter voelen de Audi's en BMW' s zeker niet aan.
XC90 T8 Recharge Inscription, Pine Grey, 09/2021, 20100 km
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli
Mini Cooper Clubman, 06/2017, 62000 km
XC90 D5 AWD Geartronic Executive Sapphire Black, 09/2014, 84´500 km
XC70 D5 AWD Geartronic Summum Twilight Bronze, 04/2012, 96´000 km
XC70 2.5T AWD Prestige Line 2003, 268.500 km
Swiss test: Chuchichästli