hey hallo mijn volvo 440 rijd goed ma bij koude motor wil hij nogal wat klappen geven in het overschakellen
hij pakt de versnelling verder wel goed slipt niet over
ma het is vervelend als je weg rijd en de eerste 2 km dat je nog moet schakkelen dat hij klappert want het klinkt egt niet fijn
mij lijkt het dat er dan ergens ruimte of spelling op zit maar waar is dat ?
als dat het is
alvast bedankt G.J van der meer
versnellingbak
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Bakolie op?
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
side440 schreef:volvo 440 dl 1.8 fleet 2 hand geschakkeld en voor dat cvt of zf4 moet ik ff kijken
Handgeschakeld kan dus geen CVT of Zf autom bak zijn
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wanneer klappert het precies, is het TIJDENS het OP- of AF-schakelen of als je in een lage versnelling gas-erop en dan gas-los doet.
Is het klapperen of kraken
Check in ieder geval of je nog genoeg speling hebt op je koppelingspedaal of wellicht teveel speling. Als je te weinig hebt dan is het kraken van de tandwielen wat je hoort.
Ik heb zelf wel eens last van als ik de motor heb afgespoeld en er is water in het koppelingshuis gekomen, dat de koppling met wegrijden heel kort aangrijpt , weer loslaat en weer aangrijpt etc. Maar dat verdwijnt als de motor/koppeling een paar keer warm is geweest. Ik denk zelf dat jij dat ook hebt.
Je kunt er weinig aan doen als de koppeling eens goed warm laten worden zodat vocht weg is. Even met een behoorlijk slippende koppeling wegrijden is wellicht een optie (dus probeer een paar keer vanuit stilstand in de 2 of 3 weg te rijden.
Is het klapperen of kraken
Check in ieder geval of je nog genoeg speling hebt op je koppelingspedaal of wellicht teveel speling. Als je te weinig hebt dan is het kraken van de tandwielen wat je hoort.
Ik heb zelf wel eens last van als ik de motor heb afgespoeld en er is water in het koppelingshuis gekomen, dat de koppling met wegrijden heel kort aangrijpt , weer loslaat en weer aangrijpt etc. Maar dat verdwijnt als de motor/koppeling een paar keer warm is geweest. Ik denk zelf dat jij dat ook hebt.
Je kunt er weinig aan doen als de koppeling eens goed warm laten worden zodat vocht weg is. Even met een behoorlijk slippende koppeling wegrijden is wellicht een optie (dus probeer een paar keer vanuit stilstand in de 2 of 3 weg te rijden.
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 19.11.2011 - 15:17
- Locatie: Heerenveen
jah het is egt al1 nu emt de kou dat die er last van heeft als hij 1maal warm gelopen is dan is het hele probleem voorbij
het is wel egt klapperren van kraken is niks te bekennen
weg rijden in de 2 dat gaat gewoon goed dan heeft nergens last van behalve dat het dashbord een beetje trillt
het is wel egt klapperren van kraken is niks te bekennen
weg rijden in de 2 dat gaat gewoon goed dan heeft nergens last van behalve dat het dashbord een beetje trillt
Volvo 440 1.8 8v fleet 2 1994
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is het de koppeling die bibbert bij het wegrijden?,denk het wel..
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Check in ieder geval of je nog genoeg speling hebt op je koppelingspedaal of wellicht teveel speling. Als je te weinig hebt dan is het kraken van de tandwielen wat je hoort
En hoeveel mag de speling dan wel of niet zijn?
En hoeveel mag de speling dan wel of niet zijn?
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat komt wel is voor als de motorsteunen stuk zijn dat bebberen 

- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Misschien de achterste motorsteun wat dat geluid kan maken.?
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- erik-hakkers
- 2nd Gear member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 28.08.2008 - 21:59
- Locatie: hardenberg
Zal daar speling in kunnen zitten?
volvo 480 forum
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
volvo 480 1.7 es 1987 kleurcode 305
volvo s70 2.5 10v 1998
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Of hij dempt niet meer net als een gewone schokbreker. Dan krijgen de motorsteunen teveel te verduren waardoor die ook kapot gaan. Meestal als de achterste oftewel versnel.bak steun stuk is geeft dat ook problemen om de bak in zijn 1 en/of achteruit te krijgen.erik-hakkers schreef:Zal daar speling in kunnen zitten?