Dag heren! (vooroordeel ik weet het)
Mijn 945 2.3 lpt '97 heeft sinds gister een naar kuurtje, als de motor warmer word (stads-/fileverkeer) loopt hij steeds slechter op lpg. Het lijkt of hij zichzelf verzuipt tot het punt dat hij zelfs afslaat.
Op benzine gaat hij nog als een tiet!
Ik wilde mijn idee van een kapotte temperatuursensor eens polsen...
Kan het zijn dat hij op benzine in de noodloop gaat en op gas gewoon niet doorheeft hoeveel hij moet inspuiten? (ergo: te veel)
Hoor graag jullie deskundige (en ongezouten) mening!
(Ervaring betekend niets meer dan dat je al eens in die valkuil bent gestapt en is iets wat je opdoet door het niet lezen van de handleiding)
motor loopt slecht/niet op lpg als warm
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Denk dat de verdamper stuk is?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 01.05.2005 - 22:58
- Locatie: Vaassen
- Contacteer:
Op een LPT van 1997 zit meestal een Vialle LPI. Wanneer dat het geval is dan:
Loopt de LPI-pomp in de tank wel goed?. Maakt deze of veel lawaai of je hoort niets? De omschakelaar benzine -LPG heeft als er nog een ouder type opzit ook vaak kuren.
Loopt de LPI-pomp in de tank wel goed?. Maakt deze of veel lawaai of je hoort niets? De omschakelaar benzine -LPG heeft als er nog een ouder type opzit ook vaak kuren.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Vialle LPi inderdaad. Nee geen rare geluiden van de lpg pomp volgens mij.
Zoals ik al zei; het is net of hij verzuipt op gas.
De schakelaar geen idee of dit het oude type is. 1 ledje die oranje of groen is.
Zoals ik al zei; het is net of hij verzuipt op gas.
De schakelaar geen idee of dit het oude type is. 1 ledje die oranje of groen is.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hij loopt niet op twee mengsels zo af en toe?Benzine en LPG,relaitjes goed controleren van de injectoren..
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
...kom er niet uit... dan maar naar de garage deze week.
In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Gustaf Larson
- 4th Gear member
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 20.12.2007 - 12:59
- Locatie: Arnhem
Eindoordeel autobedrijf Mulders Gendt: de LPG-pomp is kapot.
http://link.marktplaats.nl/466421252
Romio gebeld en over 2 week de boel maar eens laten vervangen dan.
When it rains, it poors
http://link.marktplaats.nl/466421252
Romio gebeld en over 2 week de boel maar eens laten vervangen dan.
When it rains, it poors

In het verleden: 66 1.3GL '79, 343 1.4GL CVT '90, 744 2.3lpg '87, 245 2.3lpg '92, 445 1.8 CVT '94, 445estate 1.8 CVT '94, 855 2.0 '94, Volvo 945 2.3 LPT G3 '97, Volvo 875 2.5T automaat awd G3 '98 Nu een Volvo V40 2.0T '03 en een Volvo 245 B200F G3 laatste modeljaar.
- Gerbald
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09
Weten jullie raad!?? mijn 945 2.3 uit 91 benz. start ook niet meer als hij eenmaal warm is geweest.. als je m na uitzetten meteen weer start geen probleem, maar na 10 min. slaat hij gewoon niet meer aan. Als ik m een uurtje laat staan dan doet ie het gewoon weer.... knap lastig.. Ik heb de bdp sensor al vervangen en de stat.omloop schoongemaakt en de verdelerkap ziet er ook niet slecht uit op het oog... Kan iemand mij weer een beetje op weg helpen!?
wees gegroet u allen