Beste forumleden,
Het ziet er naar uit dat ik meer km ga maken met mijn C70 T5 dan ik had voorzien. Ik heb hier uiteraard geen bezwaar tegen want ik geniet nog elke keer van deze auto als ik er gebruik van maak. Kosten technisch wordt het een ander verhaal, bij deze dus mijn vraag of er leden zijn met een T5 op gas wat achteraf is ingebouwd bij een hogere km stand.
De C70 heeft er nu 215000 op zitten.
- ervaringen met een T5 op gas?
- ervaringen met inbouw stations?
- problemen met T5 op gas, aangezien km stand?
- verder info/ervaringen welkom.
C70 LPI inbouwen
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20783
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oei, dat is jammer.
Als het echt moet zou voor deze motor naar Lean Mesman te Son gaan. Dat is een bedrijf dat veel ervaring heeft met Turbomotoren en LPi.
Andere vragen kan in niet uit eigen ervaring beantwoorden. Maar vanaf 2000 ben ik altijd wat huiverig voor gasinbouw achteraf.
Als het echt moet zou voor deze motor naar Lean Mesman te Son gaan. Dat is een bedrijf dat veel ervaring heeft met Turbomotoren en LPi.
Andere vragen kan in niet uit eigen ervaring beantwoorden. Maar vanaf 2000 ben ik altijd wat huiverig voor gasinbouw achteraf.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 16.12.2011 - 23:47
Ik ben geen techneut, maar ik heb in mijn Volvo C70 van 2001 bij 225.000km gas laten inbouwen. Hij rijdt er perfect op, ik heb zelf het idee dat hij er beter op rijdt dan op benzine. Op dit moment heb ik er bijna een ton mee gereden zonder problemen.
groet Freek (PH-4F9)
groet Freek (PH-4F9)
- RobsterS70R
- 5th Gear member
- Berichten: 2204
- Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
- Locatie: Op de Veluwe
Hier ook gas, in een S70R, 2.3 turbo-blok ligt hier in.
Ingebouwd bij 238k km in maart 2011. Nu 30k km verder bevalt het nog steeds prima. Qua vermogen geen verlies, nog even direct. Inmiddels voorzien van Rica chip en ook dat gaat prima met LPI.
In Son bij Mesman laten inbouwen. Vuller achter het tankklepje en led-schakelaar/tankinhoudindicator onder de handrem. Prima service
Boertien in Wezep hoor ik ook goede verhalen over!
Succes alvast!
Ingebouwd bij 238k km in maart 2011. Nu 30k km verder bevalt het nog steeds prima. Qua vermogen geen verlies, nog even direct. Inmiddels voorzien van Rica chip en ook dat gaat prima met LPI.
In Son bij Mesman laten inbouwen. Vuller achter het tankklepje en led-schakelaar/tankinhoudindicator onder de handrem. Prima service

Boertien in Wezep hoor ik ook goede verhalen over!
Succes alvast!
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
- The Volvoboy
- 7th Gear member
- Berichten: 5716
- Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
- Locatie: Sassenheim
LPG icm turbo motor en vaste kleppen + bobines is niet echt de beste combinatie...
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -

'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
- V240DL
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 27.11.2010 - 10:47
De meningen lopen wel wat uiteen, maar het geeft me wel vertrouwen dat degene die achteraf hebben laten inbouwen er tevreden over zijn. Hoorde inderdaad goede verhalen over Mesman in Son en heb inmiddels een offerte binnen.
Bedankt voor jullie info.
Bedankt voor jullie info.
2003 Volvo S60 D5 aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
1990 Volvo 240 DL
2008 Volvo C30 1.8F
2001 Volvo C70 T5 aut
2011 Volvo S60 DRIVe
2013 Volvo V40 D2 summum
2007 BMW 325 coupe aut
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04.12.2010 - 11:27
- Locatie: Almere
Hoihoi,
Ik heb onlangs in mijn 98'er CX 70 2,5T lpi laten inbouwen bij AGAtech in Eck en wiel. Het was met een tussenpauze van ruim 10 jaar mn 2e installatie van hun.
Superbedrijf en super service incl leenauto
Gr René
Ik heb onlangs in mijn 98'er CX 70 2,5T lpi laten inbouwen bij AGAtech in Eck en wiel. Het was met een tussenpauze van ruim 10 jaar mn 2e installatie van hun.
Superbedrijf en super service incl leenauto

Gr René
V240DL schreef:Beste forumleden,
Het ziet er naar uit dat ik meer km ga maken met mijn C70 T5 dan ik had voorzien. Ik heb hier uiteraard geen bezwaar tegen want ik geniet nog elke keer van deze auto als ik er gebruik van maak. Kosten technisch wordt het een ander verhaal, bij deze dus mijn vraag of er leden zijn met een T5 op gas wat achteraf is ingebouwd bij een hogere km stand.
De C70 heeft er nu 215000 op zitten.
- ervaringen met een T5 op gas?
- ervaringen met inbouw stations?
- problemen met T5 op gas, aangezien km stand?
- verder info/ervaringen welkom.