Pedestrian safety- grappig filmpje
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Kan je meteen zien hoe nutteloos dat Volvo-voetgangerssysteem is.
Alleen kamikazevoetgangers die stil blijven staan worden gered, mits de auto niet te hard rijdt, want hij begint pas te remmen een halve meter voor het object cq voetganger.
Alleen kamikazevoetgangers die stil blijven staan worden gered, mits de auto niet te hard rijdt, want hij begint pas te remmen een halve meter voor het object cq voetganger.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Iroll
- 6th Gear member
Niet alleen sneeuw-,regen-, en hagelbuien, opwaaiende herfstbladeren & straatvuil, rijzende of dalende slagbomen ontregelen de boel maar ook uitgestapte & mallotige bestuurders.
'tis toch wat, wat moet er van Volvo terecht komen? Ik denk dat we de schuld maar aan de Chinezen moeten geven, dan kan Volvo er tenminste niets aan doen!
'tis toch wat, wat moet er van Volvo terecht komen? Ik denk dat we de schuld maar aan de Chinezen moeten geven, dan kan Volvo er tenminste niets aan doen!
- Iroll
- 6th Gear member
Als je de auto bestuurd hou je de voet op de rem lijkt me. Zonder die wordt het systeem weer uitgeschakeld, de druk valt weg in het remcircuit en de Volvo rolt weer stationair verder om de bestuurder te overrijden.
Lijkt wel of het systeem na een ingreep pas weer actief wordt na een bepaalde actie (zoals rempedaal bedienen, tijd bijv.?) voor het weer actief is.
Lijkt wel of het systeem na een ingreep pas weer actief wordt na een bepaalde actie (zoals rempedaal bedienen, tijd bijv.?) voor het weer actief is.
-
- 5th Gear member
Ik heb het getest met een vriend van me, en toen werkte het feilloos. Ik moet zeggen dat toen het mijn beurt was, ik wel een btje klamme handen kreeg toen die auto heel dichtbij kwam.. (en nee, dit is niet onverantwoord want het was met de laagst mogelijke snelheid en je kan altijd nog zelf remmen).
-
- 2nd Gear member
Thom schreef:Ik heb het getest met een vriend van me, en toen werkte het feilloos. Ik moet zeggen dat toen het mijn beurt was, ik wel een btje klamme handen kreeg toen die auto heel dichtbij kwam.. (en nee, dit is niet onverantwoord want het was met de laagst mogelijke snelheid en je kan altijd nog zelf remmen).

-
- 2nd Gear member
Ook ik heb het getest, werkt perfect. (alleen heb ik enkel die vriend opgedragen ervoor te gaan staan ::D
Daarnaast ook al een keer "per ongeluk" een voetganger en zelfs een ineens uitwijkende fietser (met fietstassen) ervoor gehad waarvoor hij netjes stopte (dat zal dan wel weer city-safety zijn echter)
Daarnaast ook al een keer "per ongeluk" een voetganger en zelfs een ineens uitwijkende fietser (met fietstassen) ervoor gehad waarvoor hij netjes stopte (dat zal dan wel weer city-safety zijn echter)
V60 T4 Powershift Ocean Race, Ocean Race Blue II, Driver Support Line, Business Pack Pro, Family Line, Exterior Styling Kit, Off-Black interior, Sunblinds
Audi S4 Avant
Audi S4 Avant