Hallo,
Sinds kort is mijn motor (2.4i bw 2005) constant aan het tikken tijdens het rijden of als deze statinair loopt. Het getik wordt harder en gaat sneller naarmate ik meer toeren maak.
Bij een koude start hoor je het eerst niet, maar naar ongeveer 30 seconden begint de motor te tikken.
Ik heb nu 165000 km op de teller staan en maak dagelijks ongeveer 250 km.
De dealer zelf kon niet zeggen waar het aan kon liggen. Ze adviseerde de motor te flushen waardoor misschien het getik weggaat.
Nu heb ik afgelopen weekend de motor zelf geflushed, maar het getik is er nog.
heeft een van jullie misschien een idee wat het kan zijn?
S40 2.4i motor begint te tikken ca 30 sec na koude start.
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
De dealer kon het niet zeggen?? en gewoon dagelijks 250km wegdraaien?
hoop voor je dat het niet erger wordt op deze manier. Mijn eerste gedachte: zou het geen klepstoter kunnen zijn? Maar ik neem toch aan dat de dealer dat dan had geconstateerd..
Is de tik toeren afhankelijk?
hoop voor je dat het niet erger wordt op deze manier. Mijn eerste gedachte: zou het geen klepstoter kunnen zijn? Maar ik neem toch aan dat de dealer dat dan had geconstateerd..
Is de tik toeren afhankelijk?
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zitten geen hydraulische klepstoters in,dus dat zal het probleem niet zijn.
Waarom ze dan flushen adviseren weet ik ook niet.
Is het niet de sensor van de variabele nokkenas die stuk is of het tandwiel van de nokkenas?
Waarom ze dan flushen adviseren weet ik ook niet.
Is het niet de sensor van de variabele nokkenas die stuk is of het tandwiel van de nokkenas?
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05.12.2011 - 17:56
Zelf ben ik niet zo technisch.. dus ik zou niet weten hoe ik zoiets kan controleren.
Het tikken is inderdaad wel toeren afhankelijk.
Zodra ik in zijn 4 of 5 rij en gas geef hoor je het tikken minder erg. zodra ik het gas loslaat, wordt het weer erger.
Als ik in zijn 1, 2 of 3 gas geef hoor je het ook.
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
Wellicht geeft dit een duidelijker beeld van mijn beschrijving
http://www.youtube.com/watch?v=7GunpWwmNf4
Na iets meer dan 1 minuut begint de motor te tikken.
Als de auto een warme start heeft, hoor je het getik van begin af aan.
Het tikken is inderdaad wel toeren afhankelijk.
Zodra ik in zijn 4 of 5 rij en gas geef hoor je het tikken minder erg. zodra ik het gas loslaat, wordt het weer erger.
Als ik in zijn 1, 2 of 3 gas geef hoor je het ook.
Ik heb er een filmpje van gemaakt.
Wellicht geeft dit een duidelijker beeld van mijn beschrijving
http://www.youtube.com/watch?v=7GunpWwmNf4
Na iets meer dan 1 minuut begint de motor te tikken.
Als de auto een warme start heeft, hoor je het getik van begin af aan.