Beste fellow volvo rijders,
Heb het volgende probleem ontdekt met mijn standkachel, nl dat hij weliswaar opstart maar naar verloop van tijd diesel of koelvloeistof lekt. Dacht aanvankelijk aan diesel, maar zie dat er ook topics zijn over problemen met de standkachel die juist gaan over lekken van koelvloeistof.
Adhv gevonden info (thanks!!!) over hoe je de standkachel kan demonteren, wil ik de standkachel van de volvo afhalen en reparen/schoonmaken.
Vraag hierbij is of ik kan blijven rijden als ik de standkachel heb gedemonteerd zonder losse leidingen die gaan lekken omdat deze zijn afgekoppeld. En of moet ik bepaalde slangen tijdelijk aftoppen?!?
Wie weet dit en kan mij hierin wegwijs maken.
Hoor graag van jullie,
Vriendelijke groet,
Robert
Standkachel demonteren
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
de antwoorden zijn al gegeven. koelvloeistofleidingen even met elkaar door verbinden en brandstof leiding afdoppen. eventueel de stekkers van de electronica wat beschermen
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Ongeveer in het midden van dit http://www.hqracing.nl/ppo_pagina.html ppo verhaal staat ook iets, met foto's, over de standkachel.
Trouwens een hoop bewondering voor deze volhouder; Hqracing uit Eelde.
Trouwens een hoop bewondering voor deze volhouder; Hqracing uit Eelde.
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Zeg dat wel! En deze man werkt waarschijnlijk ook nog 40 uur per week.AlexV70 schreef:Ongeveer in het midden van dit http://www.hqracing.nl/ppo_pagina.html ppo verhaal staat ook iets, met foto's, over de standkachel.
Trouwens een hoop bewondering voor deze volhouder; Hqracing uit Eelde.