Kijk eens aan. Wat een kwaliteit

Tja, zo graag wil ik het vermogen ook weer niet weten.Laguna-S60 schreef:Hangt er vanaf bij welk bedrijf je het laat doen...
maar reken op een eurotje of 100+
nou ga je toch een beetje nat.dutchlimits schreef:Ja en koppel geeft die heerlijke trek vermogen waarmee je mensen eruit trekt bij stoplichten, vind ik ook wel fijn hoor, als een auto als een beer wegtrekt in lage toeren, maar ieder zijn ding.
Apropos, je hebt het dan wel over een neus van +/-5 meter lang...JeroenSpock schreef:Volgens mij moet je dan meer bij de Amerikanen kijken, met niet minder dan 5 liter motoren. We hadden ooit een oppas met een Lincoln Continental Mark IV, 7,5 liter V8 en 120 liter benzinetank
Die zat laag in de toeren en als je gas gaf kwam eerst de neus 10cm omhoog.
Ja dan heb je het pas écht over koppel inderdaad, net zoals die amerikaanse drag auto's, die dingen hebben soms zoveel koppel dat ze over de kop slaan.. :shock:JeroenSpock schreef:Volgens mij moet je dan meer bij de Amerikanen kijken, met niet minder dan 5 liter motoren. We hadden ooit een oppas met een Lincoln Continental Mark IV, 7,5 liter V8 en 120 liter benzinetank
Die zat laag in de toeren en als je gas gaf kwam eerst de neus 10cm omhoog.
Precies, het gaat echt om vermogen. Je kunt wel een mega koppel hebben, maar als je al bij 30 moet schakelen komen de benzien auto's met laag koppel je echt voorbij fluiten.toppertje schreef:nou ga je toch een beetje nat.dutchlimits schreef:Ja en koppel geeft die heerlijke trek vermogen waarmee je mensen eruit trekt bij stoplichten, vind ik ook wel fijn hoor, als een auto als een beer wegtrekt in lage toeren, maar ieder zijn ding.
met een honda crx met relatief weinig koppel(om zo maar iets te noemen) ben je toch redelijk snel weg bij het verkeerslicht.
sneller dan menig Volvo,en dat ligt niet alleen aan het verschil aan
gewicht.
oh ja,"stoplichten"zitten achterop je auto.