Pagina 1 van 2
Rollenbanktest V70
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:12
door ik-rol
Geplaatst: 07.12.2011 - 17:43
door t5power
Mooi om te zien

Geplaatst: 07.12.2011 - 20:25
door jan weemering
Leuk om te zien, zeker met een respectabele kilometerstand.
Iemand een iedee wat het kost, om je auto op de rollerbank te testen?
Geplaatst: 07.12.2011 - 20:59
door Laguna-S60
Hangt er vanaf bij welk bedrijf je het laat doen...
maar reken op een eurotje of 100+
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:11
door jan weemering
Laguna-S60 schreef:Hangt er vanaf bij welk bedrijf je het laat doen...
maar reken op een eurotje of 100+
Tja, zo graag wil ik het vermogen ook weer niet weten.
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:28
door V240DL
Mooi hoor, prachtig dat de pk's nog volop aanwezig zijn.
Geplaatst: 07.12.2011 - 21:43
door edraket
Kost wel iets minder om alleen maar het vermogen te meten. Denk dat je met 50 euro al een heel eind ben.
Geplaatst: 07.12.2011 - 23:19
door Thijs
Ik zou idd zeggen minder als 100 euro, zo spannend is dat meten helemaal niet..
Geplaatst: 10.04.2012 - 22:56
door Turbo Will-I-Am
Lekker bezig!!
De uitmuntende Volvo kwaliteit!!
Geplaatst: 11.04.2012 - 09:16
door dutchlimits
En de koppel is hoger =D Waarom kijken mensen alleen naar pk's?
Geplaatst: 11.04.2012 - 10:59
door edraket
Omdat PK's snelheid oplevert.
Geplaatst: 11.04.2012 - 11:06
door dutchlimits
Ja en koppel geeft die heerlijke trek vermogen waarmee je mensen eruit trekt bij stoplichten, vind ik ook wel fijn hoor, als een auto als een beer wegtrekt in lage toeren, maar ieder zijn ding.
Geplaatst: 11.04.2012 - 19:56
door JeroenSpock
Volgens mij moet je dan meer bij de Amerikanen kijken, met niet minder dan 5 liter motoren. We hadden ooit een oppas met een Lincoln Continental Mark IV, 7,5 liter V8 en 120 liter benzinetank

Die zat laag in de toeren en als je gas gaf kwam eerst de neus 10cm omhoog.
Geplaatst: 11.04.2012 - 20:51
door toppertje
dutchlimits schreef:Ja en koppel geeft die heerlijke trek vermogen waarmee je mensen eruit trekt bij stoplichten, vind ik ook wel fijn hoor, als een auto als een beer wegtrekt in lage toeren, maar ieder zijn ding.
nou ga je toch een beetje nat.
met een honda crx met relatief weinig koppel(om zo maar iets te noemen) ben je toch redelijk snel weg bij het verkeerslicht.
sneller dan menig Volvo,en dat ligt niet alleen aan het verschil aan
gewicht.
oh ja,"stoplichten"zitten achterop je auto.

Geplaatst: 11.04.2012 - 20:53
door V70/2.4D/2003
Dat zijn remlichten toppertje! En die andere stoplichten zijn genaamd: verkeerslichten!
*Bah, wat ben ik weer flauw*
Geplaatst: 11.04.2012 - 22:10
door ovlov058
Zolang er maar geen flitspaal achterop zit

Geplaatst: 12.04.2012 - 08:54
door jpwg001
toppertje schreef:
oh ja,"stoplichten"zitten achterop je auto.

Nee, stoplichten zijn die rode lampen van het verkeerslicht.
Geplaatst: 12.04.2012 - 09:43
door gold
JeroenSpock schreef:Volgens mij moet je dan meer bij de Amerikanen kijken, met niet minder dan 5 liter motoren. We hadden ooit een oppas met een Lincoln Continental Mark IV, 7,5 liter V8 en 120 liter benzinetank

Die zat laag in de toeren en als je gas gaf kwam eerst de neus 10cm omhoog.
Apropos, je hebt het dan wel over een neus van +/-5 meter lang...

Geplaatst: 12.04.2012 - 11:05
door dutchlimits
JeroenSpock schreef:Volgens mij moet je dan meer bij de Amerikanen kijken, met niet minder dan 5 liter motoren. We hadden ooit een oppas met een Lincoln Continental Mark IV, 7,5 liter V8 en 120 liter benzinetank

Die zat laag in de toeren en als je gas gaf kwam eerst de neus 10cm omhoog.
Ja dan heb je het pas écht over koppel inderdaad, net zoals die amerikaanse drag auto's, die dingen hebben soms zoveel koppel dat ze over de kop slaan.. :shock:
Geplaatst: 12.04.2012 - 12:11
door edraket
toppertje schreef:dutchlimits schreef:Ja en koppel geeft die heerlijke trek vermogen waarmee je mensen eruit trekt bij stoplichten, vind ik ook wel fijn hoor, als een auto als een beer wegtrekt in lage toeren, maar ieder zijn ding.
nou ga je toch een beetje nat.
met een honda crx met relatief weinig koppel(om zo maar iets te noemen) ben je toch redelijk snel weg bij het verkeerslicht.
sneller dan menig Volvo,en dat ligt niet alleen aan het verschil aan
gewicht.
oh ja,"stoplichten"zitten achterop je auto.

Precies, het gaat echt om vermogen. Je kunt wel een mega koppel hebben, maar als je al bij 30 moet schakelen komen de benzien auto's met laag koppel je echt voorbij fluiten.