CTV bak

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
marcoen
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 16.03.2006 - 16:32
Locatie: zoeterwoude

kun je een CTV bak van een 440 1.8i zomaar vervangen door een gewoone schakelbak?? of moet hiervoor veel aangepast worden?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

het is een cvt bak,is de jouwe stuk dan?wat is er mis mee????????
Ik repareer die bakken.
Gebruikersavatar
Caerbannog
5th Gear member
Berichten: 1154
Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
Locatie: Niekerk (wk)
Contacteer:

Omwisselen voor een normale bak zal niet gaan. (tenminste, bij een 480). Het complete subframe is anders, je mis een koppelingspedaal en nog veel meer.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als je de complete donor auto hebt dan wel,maar het is een berg werk,dat wel.
Jan
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
Locatie: Haarlem

Ombouw van een 480 AT naar MT is volgens mij door een paar Engelsen wel eens gedaan.
(Kijk anders eens op internat. 480 forum)
Giga berg werk en oa ander subframe nodig.
Had zelf ook overwogen iets dergelijks te doen ivm aanhoudende problemen met de ZF automaat in de 480.
Uiteindelijk auto maar weggedaan. :(

Groet,

Jan
pennywise
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 24.07.2006 - 12:53
Locatie: beesel

Ramon&Ramon, hoi ik las dat u cvt baken repareert ik wou vragen wta dat zoal kost mijn bak is ook kapot maakt een iritant geluid bij het rijden geluid veranderd bij verandering snelheid
mvg. en bvd. ron
Gijsiejjj
4th Gear member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52

Ramon&Ramon, Hey, wat kost het bij jou om een 1996 cvt bak te reviseren?, er is nog niks stuk maar hij zit tegen de 100.000km aan.

en klopt het dat de cvt bij stilstand in stand D met rem er op wilt rijden. hij is namelijk niet helemaal rustig.

groet
Svensk kvalitet och säkerhet :)

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

In de D stand kruipt hij,zo noemen ze dat.
Waarom reviseren als hij het goed doet?
Dat kost meer dan je Volvo waard is vrees ik!
Ramon..
meestal lopen die B18U motoren stationair te hard,daar is wel een oplossing voor!
Vandaar het kruipen.
Gijsiejjj
4th Gear member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52

oke, bedankt voor je andwoord. me auto is denk ik veel waar:)

licht metale velgen
bj 1996
spoiler
airco
elek remen voor
ABS
slechts 95.000
ben 2e eigenaar
altijd volvo dealer onderhouden geweest.

wat is er te doen om die motoren minder hard stationair te laten lopen?

groet
Svensk kvalitet och säkerhet :)

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
Gijsiejjj
4th Gear member
Berichten: 537
Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52

ik last op t forum dat ik iets moest laten aanpassen in het morot managmant systeem? is dat het? want dan ga ik van de week ff bij de garage langs
gr,
Svensk kvalitet och säkerhet :)

Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”