Pagina 1 van 2
KLPD gechipt of niet???
Geplaatst: 14.12.2011 - 11:10
door Marinus
Ik rij in de oude V70 classic van mijn vader. Hij heeft zelf een "nieuwe" V70 gekocht. Ik rij in een 2,5i 10v op lpi, voormalig KLPD wagen en die is serieus pittig.
Volgens mijn vader een stuk pittiger dan de veel nieuwere (laatste volvo voor het een ford werd) V70.
Een 2.4i tevens op lpi.
Voor zijn gevoel is de oude veel pittiger dan de nieuwe. Ik heb het idee dat de nieuwere pittiger en soepeler zou moeten rijden.
Heeft iemand enig idee of die KLPD wagens standaard gechipt werden ofzo? Of iets om te verklaren waarom hij best stevig wil voor een ongeblazen V70.
Geplaatst: 14.12.2011 - 12:06
door Walter
waarschijnlijk is ie gewoon 'los' gereden. Als de auto altijd rustig wordt gereden, wordt ie ook luier. Maar een andere chip zit er niet in.
Ik had een Corolla 1.3 en mijn zwager een 1 jaar jongere 1.6. Beide 16V maar die van mij was een stuk sneller. Waarschijnlijk doordat de gemiddelde leeftijd van de vorige eigenaren van mijn 3 deurs misschien een derde was van de leeftijd van die van zijn sedan
Geplaatst: 14.12.2011 - 12:15
door diesel01
Ik woon vlak bij een klpd punt en zie regelmatig een V50 met een witte pluim uit beide uitlaten de snelweg op racen, reken er maar op dat deze auto's niet gespaard worden.
Ook minder leuk een V50 D5 in stripping die afgetankt werd met benzine die ik laatst bij de dealer zag staan Commentaar van de dame die hem had afgetankt "ik dacht dat er benzine in moest".
Geplaatst: 14.12.2011 - 12:27
door 945i
e.e.a kan je ook als een compliment opvatten...
Maar dat de KLPD auto's bovengemiddeld moeten presteren is wel duidelijk, als het heel blijft, heb je wel een lekker losgereden auto.

Geplaatst: 14.12.2011 - 14:05
door Marinus
Nou ja ik weet dat ze bijzonder goed onderhouden worden, kosten nog moeite worden gespaard. ( De belastingbetaler krijgt toch de rekening)
En er zal erg sportief mee gereden worden logischer wijze. Toch heeft hij al ruim 4 ton op de teller staan.
Maar het verschil tussen de auto van mijn vader en degene die ik rij is voor mijn gevoel niet verklaarbaar door alleen "beter" ingereden te zijn.
Terug naar de originele vraag: Enig idee of ze gechipt zijn, en additionele vraag, kan ik ergens aan zien dat hij gechipt is?
Geplaatst: 14.12.2011 - 14:17
door volvonuts
Ik heb bij de politie academie gewerkt en kan met zekerheid zeggen dat de wagens niet worden aangepast.
Wat wel een feit is is dat een gemiddelde agent nou niet echt rustig rijd.
Hier in Lelystad crossen ze echt met deze wagens, en ja ook zij weten dat een volvo wel een stootje kan hebben.
Ik heb zelf ook een wagen op gas welke al ver over de 4 ton is en ook deze gaat nog goed mee met het verkeer.
Al merk je wel dat hij al aardig wat heeft gereden, zoals je zelf ook als je ouder wordt wat ouderdoms kwaaltjes krijgt.
Maar ik hou ook van de oudere techniek en dus ook van de oudere volvo's
Geplaatst: 14.12.2011 - 15:13
door Laguna-S60
De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
Geplaatst: 14.12.2011 - 17:19
door V70/2.4D/2003
Er is geen sprake van chippen!
En ja, wat er aan power in zit, dat halen ze/we er zeker uit. Voor de nachtdiensten zijn/waren bij het KLPD zgn nachtdienstauto's, dan kan/kon het nog ietsje sneller.
Het heeft alles te maken met de wijze van berijden. Remmen is in principe verboden, doorrijden is het devies. Dat waren trouwens de mooiste opleidingen, die rij-opleidingen aan het PVI waar ze je al die fratsen leren.
Geplaatst: 14.12.2011 - 17:29
door diesel01
V70/2.4D/2003 schreef:Er is geen sprake van chippen!
En ja, wat er aan power in zit, dat halen ze/we er zeker uit. Voor de nachtdiensten zijn/waren bij het KLPD zgn nachtdienstauto's, dan kan/kon het nog ietsje sneller.
Het heeft alles te maken met de wijze van berijden. Remmen is in principe verboden, doorrijden is het devies. Dat waren trouwens de mooiste opleidingen, die rij-opleidingen aan het PVI waar ze je al die fratsen leren.
Ik heb mij laten vertellen dat er in die opleiding een passage is waarbij de instructeur de leerling dusdanig aan het opjutten is om snelheid te maken dat het in het echie verkeerd was gegaan.
Na een bocht is er dan een uitrijstrook die men moet gebruik om tot stilstand te komen, dit alles om risicoperceptie bij te brengen.
Geplaatst: 14.12.2011 - 19:40
door Paul
Laguna-S60 schreef:De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
Je lijkt heel zeker van je zaak. Heb je hier dan een bron van?
Geplaatst: 14.12.2011 - 20:07
door Marinus
Ik heb uit allerlei verschillende bronnen, verschillende en vooral tegenstrijdige beweringen gehoord.
Vandaar mijn vraag.
Geplaatst: 14.12.2011 - 21:03
door Laguna-S60
Paul schreef:Laguna-S60 schreef:De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
Je lijkt heel zeker van je zaak. Heb je hier dan een bron van?
Advertenties op internet, en het was eens op tv (ik dacht blik op de weg!?)
Geplaatst: 14.12.2011 - 21:18
door CeeBee
Rica was/is de "huistuner" van Volvo.
Geplaatst: 14.12.2011 - 21:19
door bart simpson
zegt wie?
Geplaatst: 14.12.2011 - 21:20
door 945i
Ik denk "was"..... :roll:
Geplaatst: 14.12.2011 - 23:15
door den toerist
Niet Rica maar Heico deed of doet de tuning van Volvo.
Tegenwoordig is het echter Polestar...
Re: KLPD gechipt of niet???
Geplaatst: 15.12.2011 - 00:22
door Johan s60
Marinus schreef:Ik rij in de oude V70 classic van mijn vader. Hij heeft zelf een "nieuwe" V70 gekocht. Ik rij in een 2,5i 10v op lpi, voormalig KLPD wagen en die is serieus pittig.
Volgens mijn vader een stuk pittiger dan de veel nieuwere (laatste volvo voor het een ford werd) V70.
Een 2.4i tevens op lpi.
Voor zijn gevoel is de oude veel pittiger dan de nieuwe. Ik heb het idee dat de nieuwere pittiger en soepeler zou moeten rijden.
Heeft iemand enig idee of die KLPD wagens standaard gechipt werden ofzo? Of iets om te verklaren waarom hij best stevig wil voor een ongeblazen V70.
Met een 2.5 10 klepper is met chippen niet veel winst te behalen, dus
ik denk het niet
Geplaatst: 15.12.2011 - 00:51
door Broabander
Zeg maar gerust niks. Of ja, misschien 5 pk.
Geplaatst: 15.12.2011 - 06:39
door V70/2.4D/2003
Ik heb mij laten vertellen dat er in die opleiding een passage is waarbij de instructeur de leerling dusdanig aan het opjutten is om snelheid te maken dat het in het echie verkeerd was gegaan.
Na een bocht is er dan een uitrijstrook die men moet gebruik om tot stilstand te komen, dit alles om risicoperceptie bij te brengen.
Dat klopt. Dat was de nachtrit ergens in De Peel. Daar woont een boer die met regelmaat zijn oprijlaan naar de boerderij moest harken en het leermoment was inderdaad: laat je niet opjutten.
Je jutten je op, het gaat steeds harder, op enig moment komt er een bult en achter de bult maakt de weg een bocht. Ga je te hard dan mis je de bocht en ga je rechtdoor, op de koffie bij de boer.
Drie weken lang, dag in dag uit blazen. Heerlijk.
Geplaatst: 15.12.2011 - 08:39
door V70 classic
En dat vindt de politie normaal?
Mij een prent geven voor 7 km.
En zelf van de openbareweg een racebaan maken.
Die pet past ons dus echt allemaal.
Blijkt weer als je vriendjes bent met of werkt voor mag je alles.
Imbicielen