Ik rij in de oude V70 classic van mijn vader. Hij heeft zelf een "nieuwe" V70 gekocht. Ik rij in een 2,5i 10v op lpi, voormalig KLPD wagen en die is serieus pittig.
Volgens mijn vader een stuk pittiger dan de veel nieuwere (laatste volvo voor het een ford werd) V70.
Een 2.4i tevens op lpi.
Voor zijn gevoel is de oude veel pittiger dan de nieuwe. Ik heb het idee dat de nieuwere pittiger en soepeler zou moeten rijden.
Heeft iemand enig idee of die KLPD wagens standaard gechipt werden ofzo? Of iets om te verklaren waarom hij best stevig wil voor een ongeblazen V70.
KLPD gechipt of niet???
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
waarschijnlijk is ie gewoon 'los' gereden. Als de auto altijd rustig wordt gereden, wordt ie ook luier. Maar een andere chip zit er niet in.
Ik had een Corolla 1.3 en mijn zwager een 1 jaar jongere 1.6. Beide 16V maar die van mij was een stuk sneller. Waarschijnlijk doordat de gemiddelde leeftijd van de vorige eigenaren van mijn 3 deurs misschien een derde was van de leeftijd van die van zijn sedan
Ik had een Corolla 1.3 en mijn zwager een 1 jaar jongere 1.6. Beide 16V maar die van mij was een stuk sneller. Waarschijnlijk doordat de gemiddelde leeftijd van de vorige eigenaren van mijn 3 deurs misschien een derde was van de leeftijd van die van zijn sedan
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
Ik woon vlak bij een klpd punt en zie regelmatig een V50 met een witte pluim uit beide uitlaten de snelweg op racen, reken er maar op dat deze auto's niet gespaard worden.
Ook minder leuk een V50 D5 in stripping die afgetankt werd met benzine die ik laatst bij de dealer zag staan Commentaar van de dame die hem had afgetankt "ik dacht dat er benzine in moest".
Ook minder leuk een V50 D5 in stripping die afgetankt werd met benzine die ik laatst bij de dealer zag staan Commentaar van de dame die hem had afgetankt "ik dacht dat er benzine in moest".
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 8th Gear member
e.e.a kan je ook als een compliment opvatten...
Maar dat de KLPD auto's bovengemiddeld moeten presteren is wel duidelijk, als het heel blijft, heb je wel een lekker losgereden auto.

Maar dat de KLPD auto's bovengemiddeld moeten presteren is wel duidelijk, als het heel blijft, heb je wel een lekker losgereden auto.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 4th Gear member
Nou ja ik weet dat ze bijzonder goed onderhouden worden, kosten nog moeite worden gespaard. ( De belastingbetaler krijgt toch de rekening)
En er zal erg sportief mee gereden worden logischer wijze. Toch heeft hij al ruim 4 ton op de teller staan.
Maar het verschil tussen de auto van mijn vader en degene die ik rij is voor mijn gevoel niet verklaarbaar door alleen "beter" ingereden te zijn.
Terug naar de originele vraag: Enig idee of ze gechipt zijn, en additionele vraag, kan ik ergens aan zien dat hij gechipt is?
En er zal erg sportief mee gereden worden logischer wijze. Toch heeft hij al ruim 4 ton op de teller staan.
Maar het verschil tussen de auto van mijn vader en degene die ik rij is voor mijn gevoel niet verklaarbaar door alleen "beter" ingereden te zijn.
Terug naar de originele vraag: Enig idee of ze gechipt zijn, en additionele vraag, kan ik ergens aan zien dat hij gechipt is?
-
- 2nd Gear member
Ik heb bij de politie academie gewerkt en kan met zekerheid zeggen dat de wagens niet worden aangepast.
Wat wel een feit is is dat een gemiddelde agent nou niet echt rustig rijd.
Hier in Lelystad crossen ze echt met deze wagens, en ja ook zij weten dat een volvo wel een stootje kan hebben.
Ik heb zelf ook een wagen op gas welke al ver over de 4 ton is en ook deze gaat nog goed mee met het verkeer.
Al merk je wel dat hij al aardig wat heeft gereden, zoals je zelf ook als je ouder wordt wat ouderdoms kwaaltjes krijgt.
Maar ik hou ook van de oudere techniek en dus ook van de oudere volvo's
Wat wel een feit is is dat een gemiddelde agent nou niet echt rustig rijd.
Hier in Lelystad crossen ze echt met deze wagens, en ja ook zij weten dat een volvo wel een stootje kan hebben.
Ik heb zelf ook een wagen op gas welke al ver over de 4 ton is en ook deze gaat nog goed mee met het verkeer.
Al merk je wel dat hij al aardig wat heeft gereden, zoals je zelf ook als je ouder wordt wat ouderdoms kwaaltjes krijgt.
Maar ik hou ook van de oudere techniek en dus ook van de oudere volvo's
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Er is geen sprake van chippen!
En ja, wat er aan power in zit, dat halen ze/we er zeker uit. Voor de nachtdiensten zijn/waren bij het KLPD zgn nachtdienstauto's, dan kan/kon het nog ietsje sneller.
Het heeft alles te maken met de wijze van berijden. Remmen is in principe verboden, doorrijden is het devies. Dat waren trouwens de mooiste opleidingen, die rij-opleidingen aan het PVI waar ze je al die fratsen leren.
En ja, wat er aan power in zit, dat halen ze/we er zeker uit. Voor de nachtdiensten zijn/waren bij het KLPD zgn nachtdienstauto's, dan kan/kon het nog ietsje sneller.
Het heeft alles te maken met de wijze van berijden. Remmen is in principe verboden, doorrijden is het devies. Dat waren trouwens de mooiste opleidingen, die rij-opleidingen aan het PVI waar ze je al die fratsen leren.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb mij laten vertellen dat er in die opleiding een passage is waarbij de instructeur de leerling dusdanig aan het opjutten is om snelheid te maken dat het in het echie verkeerd was gegaan.V70/2.4D/2003 schreef:Er is geen sprake van chippen!
Na een bocht is er dan een uitrijstrook die men moet gebruik om tot stilstand te komen, dit alles om risicoperceptie bij te brengen.
V90 T6 Recharge Rdesign
- Paul
- Geartronic member
Je lijkt heel zeker van je zaak. Heb je hier dan een bron van?Laguna-S60 schreef:De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Advertenties op internet, en het was eens op tv (ik dacht blik op de weg!?)Paul schreef:Je lijkt heel zeker van je zaak. Heb je hier dan een bron van?Laguna-S60 schreef:De diesels worden wel standaard gechipt..., of de benzine (turbos) ook worden gechipt weet ik niet.
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zegt wie?
Volvo for life
- den toerist
- 5th Gear member
Niet Rica maar Heico deed of doet de tuning van Volvo.
Tegenwoordig is het echter Polestar...
Tegenwoordig is het echter Polestar...
- Johan s60
- 6th Gear member
Met een 2.5 10 klepper is met chippen niet veel winst te behalen, dusMarinus schreef:Ik rij in de oude V70 classic van mijn vader. Hij heeft zelf een "nieuwe" V70 gekocht. Ik rij in een 2,5i 10v op lpi, voormalig KLPD wagen en die is serieus pittig.
Volgens mijn vader een stuk pittiger dan de veel nieuwere (laatste volvo voor het een ford werd) V70.
Een 2.4i tevens op lpi.
Voor zijn gevoel is de oude veel pittiger dan de nieuwe. Ik heb het idee dat de nieuwere pittiger en soepeler zou moeten rijden.
Heeft iemand enig idee of die KLPD wagens standaard gechipt werden ofzo? Of iets om te verklaren waarom hij best stevig wil voor een ongeblazen V70.
ik denk het niet
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
-
- 4th Gear member
Zeg maar gerust niks. Of ja, misschien 5 pk.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Dat klopt. Dat was de nachtrit ergens in De Peel. Daar woont een boer die met regelmaat zijn oprijlaan naar de boerderij moest harken en het leermoment was inderdaad: laat je niet opjutten.Ik heb mij laten vertellen dat er in die opleiding een passage is waarbij de instructeur de leerling dusdanig aan het opjutten is om snelheid te maken dat het in het echie verkeerd was gegaan.
Na een bocht is er dan een uitrijstrook die men moet gebruik om tot stilstand te komen, dit alles om risicoperceptie bij te brengen.
Je jutten je op, het gaat steeds harder, op enig moment komt er een bult en achter de bult maakt de weg een bocht. Ga je te hard dan mis je de bocht en ga je rechtdoor, op de koffie bij de boer.
Drie weken lang, dag in dag uit blazen. Heerlijk.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70 classic
- 3rd Gear member
En dat vindt de politie normaal?
Mij een prent geven voor 7 km.
En zelf van de openbareweg een racebaan maken.
Die pet past ons dus echt allemaal.
Blijkt weer als je vriendjes bent met of werkt voor mag je alles.
Imbicielen
Mij een prent geven voor 7 km.
En zelf van de openbareweg een racebaan maken.
Die pet past ons dus echt allemaal.
Blijkt weer als je vriendjes bent met of werkt voor mag je alles.
Imbicielen
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE