Achterklep soms niet van slot af met centraal vergrendeling

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
crackedtooth
5th Gear member

De T5 '06 heeft nu en dan het probleem dat de achterklep niet van het slot afgaat bij normaal onsluiten van de gehele auto met de remote.

mijn vrouw heeft het een aantal keren gehad, ikzelf heb het nog niet gezien omdat wanneer je het dan probeert hij het natuurlijk wel doet

waar moet ik aan denken?

Of beter te wachten tot ie he echt niet meer doet?

Algmeen is het zo dat hele auto wel met remote op slot en van slot gaat, maar dat vind ik relatief lang duren voor ie reageert op de remote tov de R, maar geen idee of dat normaal is.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
MN-NL
5th Gear member

Bij mij wil het wel eens voorkomen dat de auto welliswaar ontsloten wordt, echter de greep van de achterklep niet helemaal 'teruggeklikt' is. Het LIJKT dan of de achterklep nog op slot zit, is echter niet het geval.

Oplossing: greep iets van je af bewegen (ipv naar je toe halen om de klep te openen). Je hoort dan een klikje en voila, probleem opgelost :-).

Beetje smeren heeft het probleem niet verholpen, klep gewoon sluiten ipv heel zacht dichtdoen is wel van invloed. Niet lastig genoeg om er meer werk van te maken...

Groet, Marc
Ramon&Ramon
7th Gear member

Even goed reinigen wil wel is helpen,je kunt beter even goed kijken naar het probleem,voor hij echt niet meer open wil!
crackedtooth
5th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Even goed reinigen wil wel is helpen,je kunt beter even goed kijken naar het probleem,voor hij echt niet meer open wil!
reinigen in de vorm van zichtbare troep weg en dan wd-40 ?
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Ramon&Ramon
7th Gear member

het probleem zit in de microschakelaar of het veertje en scharnier van de handgreep die niet goed terugkomt!
crackedtooth
5th Gear member

Duidelijk, dank Ramon !
microschakelaar preventief vervangen nog aan te raden dan?

en het trager reageren op de remote (staat er los van) dat is normaal tov 2004 model? of kan dat op losstaand ander issue duiden?
(batterij remote of iets in de auto zelf?)
Ramon&Ramon
7th Gear member

crackedtooth schreef:Duidelijk, dank Ramon !

en het trager reageren op de remote (staat er los van) dat is normaal tov 2004 model? of kan dat op losstaand ander issue duiden?
die micro,s zitten vast in het complete slot,is niet los te vervangen..
crackedtooth
5th Gear member

hoe reinig ik die dan? inderdaad gewoon spray-en ? of bedoel je alleen mechanische delen?
Ramon&Ramon
7th Gear member

ik doe het meestalmet contactreiniger het hele spul reinigen..
MarioC70
6th Gear member

contactspray heet dat spul of electrocleaner!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
crackedtooth
5th Gear member

Ramon&Ramon schreef:
crackedtooth schreef:Duidelijk, dank Ramon !

die micro,s zitten vast in het complete slot,is niet los te vervangen..
het trager reageren op de remote was:
speling in de batterijhouder. nieuwe batterij gaf geen verschil, maar leek mij meer speling te hebben dan de reserve sleutel (even vergeleken).
Bij drukken op de batterij en dan bedienen ging ie wel normaal.

Klein stukje foam tussen batterij de afsluitklep.. en presto.. trager reageren remote opgelost

De contactspray ga ik wel nog doen voor het slot zelf, bij electronica kan wd-40 wel maar laat ook vet achter dus niet slim omdat er stroom doorheen moet en vet geleid niet.

contactspray was net op dus even motip contactspray gehaald.
ben van plan om hele slotunit gewoon onder te sprayen denk ik?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”