Ik zou voor de 2.5T gaan. Blijkbaar vind je het vermogen nu niet genoeg en wil je AWD. Daarbij komt nog eens dat je de 2.5T kent en dus weet dat het een goede auto is.
En mocht je gevoelig zijn voor bouwjaren of een iets nieuwer stripje hier en daar of kleine detailverandering bedenk dan dat 99 v/d 100 mensen echt het verschil niet zien tussen een MY2001 of MY2006! Alleen de kenners (lees: forummers hier) zien dat en dan nog dient het m.i. geen ander doel dan het eigen gevoel van "het weten" dat je in een model met nieuwere kenmerken rijdt! Want een nieuwer model is het niet. MY 2001 t/m MY2007 zijn allemaal hetzelfde model en nu dus allemaal een oud model omdat er een geheel nieuwe V70 is.
Persoonlijk maakt bouwjaar mij nooit ene fluit uit, het gaat mij erom hoe de technische staat van de auto is en of ie er optisch mooi uitziet van binnen en buiten. Onze V70 is 11 jaar oud, maar ik heb al verschillende 2006 modellen gezien die er minder mooi en afgeragder uitzagen. Kwestie van hoe de vorige eigenaar er mee is omgegaan en wat de km stand is. Onze auto is weliswaar een oude bak met "gedateerd" uiterlijk, maar heeft weinig gelopen en de vorige eigenaar is er blijkbaar zuinig mee omgegaan. Het is een oak (beige) licht vollederen interieur en ziet er nog als nieuw uit zonder vlekken, kale plekken, krassen of wat dan ook!
Daar heb ik evenveel plezier van als een nieuwe(re) ondanks dat ie oud is! Het vermogen was voor ons ook een must, als je éénmaal met 200+ pk gereden hebt wil je eigenlijk niet minder meer, zeker nu niet meer met automaat erbij. Niet dat je er altijd mee blaast maar wel fijn dat je altijd weet dat het kan en dat er genoeg power voorhanden is om serieus te versnellen!
Als ik de 2.5T zo bekijk is het een mooie auto, goede velgen, xenon, goede kleur, etc. èn je hebt lekker veel vermogen!
En geloof me; als jij naast een 140 pk MY2006 met z'n heldere koplampjes en weet ik wat voor cosmetische veranderingen staat met je 2.5T en je geeft gas kun je wel raden wie zich lekkerder voelt!! :twisted:
Maargoed, dit is weer een mening en verhaal van weer een forumlid!
10 vragen op het forum betekent 10 verschillende antwoorden!
Ik zou zo zeggen ga op je gevoel af en doe wat JIJ wilt!!
Ik wist het wel....
Veel plezier met de 2.5T AWD!!
gr. Edwin.