Na al enige tijd mee te lezen hier op het forum heb ik dan toch zelf maar een accountje aangemaakt omdat ik zelf met een probleem zit nu.
Ik heb een Volvo 440 1.8i uit 1995 en die heeft soms startproblemen... Het begon een aantal weken geleden dat die ineens even niet startte. Na een keer of 3 proberen lukte het... toen het een week later weer voorkwam begon ik me al een beetje zorgen te maken en nu gebeurd het dus een aantal keer op een dag...
Het gebeurd eigelijk niet wanneer de motor warm of helemaal koud is maar wanneer ik hem na een half uur/uur weer wil starten.
De startmotor draait gewoon rond alleen hij slaat niet aan. De accuspanning is goed en ook heb ik de ECU uitgelezen en die gaf de code 1-1-3.
Ik heb de code vervolgens gewist en een eind gereden en kreeg geen foutcode meer.
Nadat het probleem weer voorkwam heb ik de ECU weer uitgelezen en weer kwam de code 1-1-3 terug in socket 2.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik heb vanavond even de vliegwielsensor schoongemaakt met contactspray en het probleem is nog niet terug gekomen maar heb ook niet veel meer gereden en maak me er wel een beetje zorgen om.
Waar zou dit probleem kunnen liggen?