motor slaat af

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
charly
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 17.08.2008 - 11:38

Geacht Forum,

Sinds enige tijd ervaar ik een enerverende panne. Het gebeurt vrij dikwijls, vooral in de eerste honderden meter na het starten, dat de motor van mijn D5 / 2002 / Auto / +320 dkm zomaar afslaat. Het starten verloopt zonder enig probleem en dan ... stil! Vreselijk vervelend als je op dat moment op een kruispunt staat. Realiseren wat scheelt, geen servostuur, geen rem! Vlug in P en terug starten wat steeds feilloos gebeurt. Wat kan de oorzaak zijn? Laatst vervangen : 1 injector, intercooler, airco-condensor, service gehad, oplichten uitlaatgas-icoon (na vervanging intercooler : opgelost).

Bedankt.
Gast

Wanneer is je brandstoffilter vervangen?
Ze zouden 60.000 km mee moeten gaan, maar helaas redden ze dat niet.
Gebruikersavatar
samplersam
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 19.03.2006 - 19:37
Locatie: Harlingen

Charly,
Dit euvel overkomt mij ook soms, in de file bijvoorbeeld gas intrappen, optrekken en motor valt af. In de N wil ie ook starten, dus als je nog rolt.
Bij mij afgelopen 4 maanden 2x brandstof filter vv, retour injectors gemeten (bij dealer), allen in orde.
Starten idd geen probleem, ook niet na het uitvallen.
Uitlezen geeft aan bij stationair, lage raildruk 1100 bar, moet 1500 zijn??
Wat is jouw stationaire toerental, ik vermoed bij die van mij, dat ie net wat te laag staat, 650 - 700 rpm.
Ik heb in dit forum gezocht naar afstellen brandstof regelklepje, overstort, kan dat uberhaupt? En gaat daar de raildruk dan mee omhoog?
(D5 163 pk - Geartronic - 255.000 km)
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow

XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Ik heb hetzelfde gehad, bij mij is toen het drukventiel op de common rail vervangen. Ik merkte ook dat bij het rijden met constante snelheid (cruise-control) en bij stationair lopen, de motor steeds uit zichzelf een beetje gas bij gaf.
Zoek maar eens op 'onregelmatig constant toerental'
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
samplersam
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 19.03.2006 - 19:37
Locatie: Harlingen

Hallo Musicus, ik heb gezocht op 'onregelmatig constant toerental'. Het probleem van dit forum is dat de zoekfunctie niet echt fijn werkt, misschien kan je de link posten.
Trouwens het druk ventiel is dus te vervangen lees ik in je post, maar is het ook "in" te regelen, wat je normaal bij een drukregel klep(je) kan doen?
En de locatie onder de motorkap van dit ventiel daar ben ik ook benieuwd naar.
De dealer heeft het over injectors vervangen, maar mijn auto start perfect, rookt niet en de performance en topsnelheid is als vanouds en retour opbrengst is in orde gebleken (immers al gemeten).
Nogmaals de vraag aan mede forummers, wat is een normaal stationair toerental voor deze D5 (in P).
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow

XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

samplersam schreef:Hallo Musicus, ik heb gezocht op 'onregelmatig constant toerental'. Het probleem van dit forum is dat de zoekfunctie niet echt fijn werkt, misschien kan je de link posten.
Trouwens het druk ventiel is dus te vervangen lees ik in je post, maar is het ook "in" te regelen, wat je normaal bij een drukregel klep(je) kan doen?
En de locatie onder de motorkap van dit ventiel daar ben ik ook benieuwd naar.
De dealer heeft het over injectors vervangen, maar mijn auto start perfect, rookt niet en de performance en topsnelheid is als vanouds en retour opbrengst is in orde gebleken (immers al gemeten).
Nogmaals de vraag aan mede forummers, wat is een normaal stationair toerental voor deze D5 (in P).
700 rpm
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
Musicus
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
Locatie: Ulvenhout

Hierbij de link,
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... +toerental

Trouwens als je zoek op deze woorden en aanklikt dat ze allemaal moeten voorkomen in het resultaat kan het bijna niet missen...

Je vindt daar ook een afbeelding uit Vadis met daarbij de locatie van het drukventiel.

Mijn D5 loopt ook 700RPM stationair
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
Gebruikersavatar
samplersam
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 19.03.2006 - 19:37
Locatie: Harlingen

Beste wensen voor 2012 natuurlijk.
Bedankt voor de forum link, erg duidelijk verhaal.
Ik zal van de week even kijken voor die sensor, ik wist niet dat de sensor ook de druk kan regelen. Sensor is naar mijn idee (alleen) een drukgever?
Bij doorgewarmde motor is mijn stationaire toerental 650 rpm, dus ik denk toch wat te laag.
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow

XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”