Gaat dit werken? (Bluetooth dongle in USB-aansluiting)

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
replica
Starter

Hallo enthousiastelingen,

Ik had tot voor kort een iPhone 4 die ik zonder problemen in mijn XC60 (pre-Sensus) kon aansluiten op de USB-ingang.

Deze week heb ik de telefoon ingeruild voor een Samsung Galaxy Nexus en nu lukt dat niet meer. Ik krijg telkens de melding 'Onleesbaar'. Het heeft er blijkbaar mee te maken dat de Nexus geen "USB Mass Storage" ondersteund.

Nu heb ik het volgende bedacht: kan ik geen Bluetooth-dongle in de USB-aansluiting steken en zo muziek vanaf de telefoon streamen? Gaat dat lukken, denken jullie? Ik weet dat ik dan voor een stick met A2DP-profiel moet gaan, maar is er nog iets waar ik op moet letten?

En ja, ik weet dat ik de bediening aan het stuur dan kwijt ben, maar dat moet dan maar (met Spotify werkte de stuurbediening trouwens ook niet...).

Dank voor jullie input!
v40jlt4
2nd Gear member

Denk het niet. De radio zal de USB Bluetooth stick moeten herkennen en daarvoor de juiste drivers aan boord moeten hebben. Ben bang dat dat niet het geval is.

Maar een BT dongle lenen (of kopen voor $2 bij dealextreme) en het proberen is ook een optie. Maar ik heb er een hard hoofd in.
Volvo V70 sports edition 2.4d sept. 2007
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”