Beste forumers,
Ik heb het volgende vreemde geluid aan de hand.
Als ik sochtends voor de eerste rit in de auto stap wordt er na ca 10 minuten een zeurend geluid rechtsvoor bij de auto hoorbaar.
Door de dealer die me zeer terwille is is de ( volgens mij koelvloeistofpomp) vervangen omdat die zou lekken. Hierdoor is het geluid echter niet verdwenen.
Vervolgens zijn de spanrollen vervangen, ook zonder resultaat.
Het geluid werd voor het eerst gehoord bij km stand 18.000
Het is bij een buitentemperatuur van ca 4 a 8 graden hoorbaar, bij hogere temperaturen, hoger temperaturen lijkt het niet hoorbaar
Het lijkt op een soort zoemend zeurend geluid
Als je de koppeling intrapt is het geluid weg
Als je gas geeft dan gaat het geluid mee op het toerental
Rij je 80 en hoor je het geluid dan is het wisselend in volume en lijkt het op een gonsachtig geluid
Motor D2
Iemand suggesties?
groet
V60
zeurend geluid rechtsvoor bij volvo v60 mei 2011
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Hebben wij ook last van. Dealer is er van op de hoogte. (is ook aanwezig bij andere D2 motoren) De dealer had wel eens wat onderdelen vervangen bij een Volvo met een D2 motor (o.a. distributieriem), maar het geluid kwam na een tijdje weer terug. Dus voordat ze weer van alles gaan vervangen, is er een brief, vanuit de dealer, richting Volvo Nederland gegaan. Wij wachten nog op een reactie.
Het zoemende geluid doet zich alleen voor met de airco aan. En beneden de 4 graden gaat de airco uit, dus dan hoor je het niet. Tussen 1500-2000 toeren is het zoemende geluid vooral aanwezig. Het geluid is inderdaad "wisselend".
Rond de 1000-1200 toeren is er ook een ander geluid aanwezig. Soort van knarsend. Het klinkt in ieder geval niet goed.
Zodra ik meer weet zal ik het hier posten.
Het zoemende geluid doet zich alleen voor met de airco aan. En beneden de 4 graden gaat de airco uit, dus dan hoor je het niet. Tussen 1500-2000 toeren is het zoemende geluid vooral aanwezig. Het geluid is inderdaad "wisselend".
Rond de 1000-1200 toeren is er ook een ander geluid aanwezig. Soort van knarsend. Het klinkt in ieder geval niet goed.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Aha, het is dus gewoon een produkteigenschap waar je even aan moet wennen.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
:roll:V70/2.4D/2003 schreef:Aha, het is dus gewoon een produkteigenschap waar je even aan moet wennen.
Hoop het van niet. Het is namelijk behoorlijk irritant!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
ik ook :twisted:rsnhakan schreef::roll:V70/2.4D/2003 schreef:Aha, het is dus gewoon een produkteigenschap waar je even aan moet wennen.
Hoop het van niet. Het is namelijk behoorlijk irritant!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- Starter
Beste,rsnhakan schreef:Hebben wij ook last van. Dealer is er van op de hoogte. (is ook aanwezig bij andere D2 motoren) De dealer had wel eens wat onderdelen vervangen bij een Volvo met een D2 motor (o.a. distributieriem), maar het geluid kwam na een tijdje weer terug. Dus voordat ze weer van alles gaan vervangen, is er een brief, vanuit de dealer, richting Volvo Nederland gegaan. Wij wachten nog op een reactie.
Hoor heel graag wanneer je meer weet, de dealer doet er nu vooralsnog niets meer aan.
Als ik logisch als leek redeneer dan lijkt het erop of het iets te maken heeft met het circuleren van de koelvloeistof waarbij de pomp wellicht niet helemaal goed is afgedicht. Dat was de reden voor de dealer om bij deze pomp te vervangen, maar zonder resultaat. Is het wellicht een simpele afdichting die niet juist is? Lijkt me als technicus bij Volvo toch super als je dit euvel kan verhelpen, of weten ze meer en vertellen ze niet alles?
groet,
V60 ( met bijgeluid

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
hakan, zeg je nou dat het alleen is bij het airco gebruik!?
ik zou zeggen, nwe airco pomp
ik zou zeggen, nwe airco pomp

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Beetje zwakjes van je dealer dat ze er niets (meer) aan doen. Zodra ik meer weet hoor je het! Zal wel ergens midden januari worden.V60 schreef:Beste,rsnhakan schreef:Hebben wij ook last van. Dealer is er van op de hoogte. (is ook aanwezig bij andere D2 motoren) De dealer had wel eens wat onderdelen vervangen bij een Volvo met een D2 motor (o.a. distributieriem), maar het geluid kwam na een tijdje weer terug. Dus voordat ze weer van alles gaan vervangen, is er een brief, vanuit de dealer, richting Volvo Nederland gegaan. Wij wachten nog op een reactie.
Hoor heel graag wanneer je meer weet, de dealer doet er nu vooralsnog niets meer aan.
Als ik logisch als leek redeneer dan lijkt het erop of het iets te maken heeft met het circuleren van de koelvloeistof waarbij de pomp wellicht niet helemaal goed is afgedicht. Dat was de reden voor de dealer om bij deze pomp te vervangen, maar zonder resultaat. Is het wellicht een simpele afdichting die niet juist is? Lijkt me als technicus bij Volvo toch super als je dit euvel kan verhelpen, of weten ze meer en vertellen ze niet alles?
groet,
V60 ( met bijgeluid)
@Gerrit, als het zo simpel was, had onze dealer wel gelijk een nieuwe airco pomp gemonteerd. Maar het komt uit de motor zelf volgens hun. We wachten af..
-
- Starter
Beste RSN Hakan,@Gerrit, als het zo simpel was, had onze dealer wel gelijk een nieuwe airco pomp gemonteerd. Maar het komt uit de motor zelf volgens hun. We wachten af..
Het is nu inmiddes eind februari en de temperatuur komt buiten weer boven de 4 graden, en de airco gaat het weer doen compleet met dat ^%&*() bijgeluid.
Heeft Volvo al een oplossing voor dit zeer vervelende bijgeluid dat zich met name rond de 40 50 km / uur manifesteert bij het rijden in de stad....
Hoor erg graag,
V60