achterremzuiger terugdrukken

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
volvoke
2nd Gear member

Vraagje heren
Ik weet zoals bij mijn oude volvo v40 dat je bij het veranderen van de remblokjes achteraan de remzuigers met een rechtdraaiende beweging terug moet draaien. Ik heb dit in de tijd gedaan met een tang maar is toch niet alles. Ik heb nu een V50 bouwjaar 2006 en wil dit nu ook doen maar dan wel met een terugstelset. Nu wat is de afstand van de twee gaatjes waar het schijfje van het terugstelset in moet?
Ik kan een setje krijgen maar is eigenlijk voor Peugeot bestemd en daar zitten twee schijfjes in waarvan de pinnetjes een afstand hebben van 4 en 5 cm. Om te vermijden dat ik een heel set koop voor verschillende automerken stel ik deze vraag.
Iemand hier ervaring mee?
Groetjes en beste wensen voor 2012
janvanmeer
3rd Gear member

Ik heb zelf ze ook van mijn v50 vervangen. Had setje geleend van garage met schijfjes, pennetjes etc. Bleek net niet te passen. Met verschillende tangen geprobeerd maar kon je net geen kracht genoeg zetten. Na tip van medeforumlid de juiste tang gekocht, moet een rechte stevige telefoontang zijn. Gekocht bij boerenbond. met deze tang is het echt fluitje van een cent. Ik heb een afbeelding van de tang maar die is op forum verwijderd.
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

janvanmeer
3rd Gear member

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”