Automatische transmissie probleem

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Barlin
2nd Gear member

Beste mensen,
Ik heb een Volvo S60 model 2001 met een bezine motor van 170 Pk en een automatische transmissie.

Ik heb nu 3 maal het volgende probleem bij de hand gehand waarvan 2 maal na een bezoek in de wasstraat.

De eerste keer dat het zich voordeed na een wasbeurt kon ik de versnellings pook gewoon van N naar D schakelen om de wasstraat uit te rijden maar gebeurde er niets. Andere standen haalden ook niets uit. In de P stand wat geratel. Volvo assistance gebeld en toen de wegenwacht na een half uur kwam kon die gewoon wegrijden.

De tweede keer gewoon tijdens het rijden toen ik over een drempel een parkeerterrein op reed. Zelfde scenario en na een half uur onder toezicht van de wegenwacht reed die gewoon er mee weg.

De derde keer weer in de wasstraat. Staat wel koddig als je je S60 zelf de straat uit moet duwen! Toen maar de dealer gebeld die hem op is komen halen en jawel toen we bij de garage kwamen deed hij het weer gewoon.

Er is ondertussen wel wat aan gedaan. De eerste keer heeft de dealer gekeken en ze vertelden dat de schakelkabel niet goed vast zat. De tweede keer leek de vierkante moer op het schakel huis waar de kabel op uitkomt los te zitten en die is vastgezet en verzegeld. Ook is toen nieuwe software geïnstalleerd.

Sinds die tijd heb ik regelmatig dat in somige gevallen een versnelling niet pakt en het toerental omhoog schiet. Als ik dan gas eraf haal dan pakt hij weer gewoon op. Kortom het loopt niet echt lekker.

Aanstaande vrijdag wil de dealer een onderdeel in de versnellingpook vervangen. Het is het onderdeel dat de transmissie blokeert en vrijgeeft.

Heeft iemand eerder zoiets meegemaakt en er mogelijk een oplossing voor?

Bart

De

Heeft iemand wel eens
Ramon&Ramon
7th Gear member

keuze schakelaar op de bak???????
uitlezen maar weer dan...
Barlin
2nd Gear member

De bak is nu twee keer uitgelezen maar dat levert niets op. Geen enkele melding!
Ik bedoel de schakelaar die links voorin onder de moterkap zit waar de kabel op is aangesloten.
Frumpy
5th Gear member

Barlin,

Heb je al eens via de peilstok naar de kleur van de bakolie gekeken? Die hoort mooi helder rood te zijn, en niet donkerbruin/zwart.
M.a.w. misschien moet de olie ververst worden.

Uit eigen ervaring weet ik, dat de Dealers daar niet als eerste naar kijken.
Barlin
2nd Gear member

Goeie suggestie! Is gecontroleerd na de eerste keer en was toen mooi rood. Wist niet dat daar een peilstokje voor was. Wel was het niveau wat laag en is het bijgevuld.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
Ludo
6th Gear member

lijkt me ook een mechanisch probleem met de keuzeschakelaar zoals Ramon zegt.
óf de afstelling van de kabel.
een laag niveau is wel raar, dan moet er haast al een lek zijn.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”