Hallo,
Ik heb een probleem met mijn v50 2.0 Diesel
bj maart 2007 edition1.
Soms als ik starten wil gebeurd er niets.
-Ik gloei voor
-lampjes inclusief gloeilampje in dashboard gaan uit
-Ik draai de sleutel om
-Er gebeurd helemaal niets, geen klik, de startmotor probeerd niets "aan te slaan"
Dan na een tijdje start hij wel weer. Soms zoals een auto hoort te starten maar soms maakt hij ook een geluid alsof er tandwielen doordraaien.
Er is een aantal maanden geleden voor de Volvo dealer een gereviseerde startmotor ingekomen (reviseren is gebruikelijk zei de dealer???)
Wie kan en wil advies geven? Voor ik weer de hele auto laat nakijken en uitlezen.
Bijvoorbaat dank
Groet Wietse
startprobleem met mijn v50 2.0 Diesel
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17.12.2011 - 16:28
Bedoelde meer dat het volgens de dealer gebruikelijk was dat er niet een nieuwe startmotor maar een gereviseerde in is gekomen.
Contactslot zou kunnen, ik heb namelijk beide sleutels geprobeerd.
Maar hoe kan het dan dat hij het soms/ meestal wel goed doet?
En wat verklaard het vreemde "zwakke"starten?
Contactslot zou kunnen, ik heb namelijk beide sleutels geprobeerd.
Maar hoe kan het dan dat hij het soms/ meestal wel goed doet?
En wat verklaard het vreemde "zwakke"starten?
- Frederik Welvaert
- 5th Gear member
- Berichten: 1900
- Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
- Locatie: Maldegem
Er is inderdaad een probleem met sommige contactsloten, waarbij de auto niet start. Sleutel erin steken en nog een goeie tik op geven, alsof je em dieper zou proberen slaan durft wel eens te helpen. Mijne is preventief vervangen door mijn vorige garage toen ik een nieuw stuurslot moest krijgen.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 17.12.2011 - 16:28
Maar hoe kan het dan zo zijn dat wel alle lampjes gaan branden, de climate control en dergelijke aangaan?
En hoe kom ik er achter dat het daadwerkelijk het slot is?
Of is de enige oplossing vervangen en dan maar hopen dat het goed komt?
En heeft ook nog iemand een id hoe het kan dat hij soms ook een raar geluid maakt, alsof er tandwielen door slippen?
En hoe kom ik er achter dat het daadwerkelijk het slot is?
Of is de enige oplossing vervangen en dan maar hopen dat het goed komt?
En heeft ook nog iemand een id hoe het kan dat hij soms ook een raar geluid maakt, alsof er tandwielen door slippen?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je contactslot heeft meerdere standen. Het feit dat je lampjes in contact-stand II wel branden, zegt niks over het contactpunt van de start-stand. Die zit immers een klikje verderop.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Monster Volvo
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 25.11.2009 - 10:10
Contactslot vervangen is geen kattepis ... kost minimaal 280 Euro kreeg ik vandaag te horen. Bij mijn 2.0 d is het probleem iets anders. Slaat wel aan maar slaat na 2 seconden of zo abrupt af. Hoe kouder het is, hoe vaker dit voorkomt.
Gisterochtend zeker een keer of 10 moeten starten voordat die aan bleef.
Gistermiddag meteen maar weggebracht en wacht nog op de oorzaak.
Gisterochtend zeker een keer of 10 moeten starten voordat die aan bleef.
Gistermiddag meteen maar weggebracht en wacht nog op de oorzaak.
Veni, Vidi, Volvo
Volvo V50 2.0D Momentum
verder nog een Fiat Panda 100HP voor de vrouw
en een Ducati Monster S4R voor de leuk
Volvo V50 2.0D Momentum
verder nog een Fiat Panda 100HP voor de vrouw
en een Ducati Monster S4R voor de leuk

- dutchlimits
- 5th Gear member
- Berichten: 1827
- Lid geworden op: 20.05.2011 - 22:33
- Locatie: Audi A4 Avant B6 3.0 30v Quattro Zwart
Ja mijn startmotor is ook defect geweest. De relais was niet goed meer. Geef er eens een tikje op (op de startmotor zelf, hoeft niet hard), kans is groot dat die dan wel weer aanslaat. (als het de relais is).
- Delanghe
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 14.01.2011 - 17:06
indien het het contactslot zou zijn kunnen ze dit uitlezen, zelf ondervonden, alles deed het nog behalve starten.... kosten 550,- (incl afslepen, vervangwagen, slotje) maar denk dat het iets anders is bij jou.. stel me vragen bij de startmotor...
Volvo V60 CC D2 - 163pk
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 D2 - Diplomat
Volvo S40 2.0D
VW Golf 5 19 Tdi
Volvo V40 1.9D
- Peterke
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 06.07.2010 - 13:36
- Locatie: Temse
- Contacteer:
Ik heb anderhalf jaar geleden ook een nieuwe (gereviseerde) startmotor gekregen op garantie. Sedert die tijd geen enkel probleem meer gehad. Maar volgens de kerel van de pechverhelping die me komen depaneren is, komt dit bij VOLVO V50 wel vaker voor.
Ik weet het niet hoor.
Greetz, Peter
Ik weet het niet hoor.
Greetz, Peter
Ikzelf: VOLVO V5O 2.0 D Momentum (2007 - Cedar Green Pearl - Top Line)
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
Vorige auto's: Citroen Berlingo 1.9 D (1998-2010); Ford Sierra 1.8 Turbo Diesel CLX (Break) (1994-1998); Opel Rekord 2.0 S(1993-1994); Nissan Bluebird 2.0 Turbo Diesel (1990-1993); Mazda 929 Coupe 2.5 V6 (1987-1990); Fiat 131 Racing (1985-1987); Simca 1100 (1983-1985); Peugeot 204 (1983-1983)
Mijn vrouwtje: Skoda FABIA 1.2 Break (2006 - 42000 Km - Zilver Metallic) - binnenkort een C30
- V50-Mart
- 4th Gear member
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 02.06.2010 - 21:42
er komt wel veel voor he bij onze volvo's. af en toe heb ik het idee dat we in een tatra van 1400 euro rijden... het forum staat wel errug vol met dingetjes die wel vaker voorkomen bij deze auto's.. geen reclame om mij volgende x weer in zo'n (onderhouds) dure auto te krijgen.. jammer tochPeterke schreef:volgens de kerel van de pechverhelping die me komen depaneren is, komt dit bij VOLVO V50 wel vaker voor.
Ik weet het niet hoor.
Greetz, Peter
Volvo V50 1.6D Kinetic 2006. Xenon 6000k/LED stadslicht, Privacy Shades, 17 inch RRE Easyrun matzwarte velgen-225/45/17