Vanmorgen een klein omvormertje in m'n 12v aansluiting van de kofferbak geprobeerd, maar deze gaf een foutmelding, dus auto even gestart en geprobeerd of het lopend met dynamo erbij wel goed ging.
Nou niet dus, gelijk de zekering eruit geknald.
Zekering vervangen, maar het vreemde is dat nu de 2 aansluitingen in het midden (uiteraard na op contact zetten) het wel weer doen, maar de aansluiting in de kofferbak geen teken van leven meer geeft...
Iemand enig idee of er nog ergens een andere zekering of een relais in deze lijn zit?
zekering 12v kofferbak?
- Blackraven
- 2nd Gear member
V50 2.4 Momentum Black Sapphire 2004, 16"; Cygnus (W) & 17"; Zaurak Silver (Z)
Mitsubishi Space Star 1.3 Family 2000
Mitsubishi Galant 1.8 GLi 1996
- snorremans
- 5th Gear member
Dat zijn verschillende zekeringen, die in de kofferbak zit gaat buiten het contact om, en die in de tunnelbak zitten lopen via het contactBlackraven schreef:Vanmorgen een klein omvormertje in m'n 12v aansluiting van de kofferbak geprobeerd, maar deze gaf een foutmelding, dus auto even gestart en geprobeerd of het lopend met dynamo erbij wel goed ging.
Nou niet dus, gelijk de zekering eruit geknald.
Zekering vervangen, maar het vreemde is dat nu de 2 aansluitingen in het midden (uiteraard na op contact zetten) het wel weer doen, maar de aansluiting in de kofferbak geen teken van leven meer geeft...
Iemand enig idee of er nog ergens een andere zekering of een relais in deze lijn zit?
Grtz Snorremans
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Blackraven
- 2nd Gear member
Ah, nu zie ik 't, ik heb alleen zekering #45 vervangen, maar de kofferbak zit zo te zien op #77.
Bedankt voor de snelle respons...
Ik ga er na 't weekend wel eens naar kijken, ben nu toch door m'n 15A zekeringen heen...
Bedankt voor de snelle respons...
Ik ga er na 't weekend wel eens naar kijken, ben nu toch door m'n 15A zekeringen heen...
- snorremans
- 5th Gear member
Ik heb zelf bij de twee 12 v aansluitingen in de tunnelbak een rubber ring van 2 a3 mm dik en met een gat onder in gemonteerd, dit tervoorkoming van kortsluiting, als je een TomTom oid gebruikt.
Grtz Snorremans
Grtz Snorremans
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Tethys 17 inch,
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
- Blackraven
- 2nd Gear member
Vond nog een reserve-zekering, nu werken alle aansluitingen weer.
Het lijkt er wel op dat ik m'n accu met deze actie het laatste zetje heb gegeven, BC gaf vanmorgen lage accuspanning...
Hij hangt nu aan de acculader, morgen maar een nieuwe accu erin, ik vertrouw het toch niet helemaal, zeker niet met de wintersport voor de boeg.
Ik gebruik meestal de aansluiting in de kofferbak, die in de tunnel gebruik ik zelden, voor m'n navigatie (bij de linker A-stijl) heb ik 'm onder de aansluiting in de tunnel met kabelschoentjes afgetakt, kan ik 'm bij verkoop gewoon weer netjes uitbouwen.
Ben niet erg onder de indruk van de constructie van de 'normale' 12V aansluiting, m.i. is de pen van de stekker in't midden vaak een veel te klein contact-oppervlak.
Waarschijnlijk speelt daar ook bij mee dat het een relatief oud concept is en dat we steeds meer stroomvreters in de auto willen gebruiken...
Het lijkt er wel op dat ik m'n accu met deze actie het laatste zetje heb gegeven, BC gaf vanmorgen lage accuspanning...
Hij hangt nu aan de acculader, morgen maar een nieuwe accu erin, ik vertrouw het toch niet helemaal, zeker niet met de wintersport voor de boeg.
Ik gebruik meestal de aansluiting in de kofferbak, die in de tunnel gebruik ik zelden, voor m'n navigatie (bij de linker A-stijl) heb ik 'm onder de aansluiting in de tunnel met kabelschoentjes afgetakt, kan ik 'm bij verkoop gewoon weer netjes uitbouwen.
Ben niet erg onder de indruk van de constructie van de 'normale' 12V aansluiting, m.i. is de pen van de stekker in't midden vaak een veel te klein contact-oppervlak.
Waarschijnlijk speelt daar ook bij mee dat het een relatief oud concept is en dat we steeds meer stroomvreters in de auto willen gebruiken...