niet starten na warm zijn geweest 945 benz ''91

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Gerbald
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09

Kan iemand mij adviseren wat te doen!?
Ik heb een 945 uit 91 benz. ontzettend fijne wagen maar nu als hij warm is geweest wilt hij met geen mogelijkheid meer starten. Als ik anderhalf uur wacht start hij weer zonder problemen!! Ik heb de bdp sensor al vervangen en de startonderbreking er tussenuit gehaald...De bobine laten testen en de verdelerkap/rotor zien er mijn inziens goed uit.... Wat nu??
Bedankt alvast, ik wacht met smart want het is niet echt handig :)

groeten Gerben
wees gegroet u allen
Gebruikersavatar
Gerbald
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09

Zou dit ook uit te lezen kunnen zijn via de diagnose stekker ???(als die erin zit)
Ben zo bang op het moment dat ik naar de volvo garage zou gaan, zij mij het vel over mijn neus trekken, de rek is er al aardig uit nl.:)
wees gegroet u allen
Gebruikersavatar
Doeke Dobma
5th Gear member
Berichten: 1289
Lid geworden op: 07.10.2009 - 22:14
Locatie: Leeuwarden

Je zou inderdaad eens kunnen proberen uit te lezen via de diagnose stekker. Wat bedoel je met niet willen starten, doet ie niks, draait de motor wel rond maar slaat ie niet aan, of valt ie weer uit?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Verder op geen enkele andere wijze problemen, bijv stotteren of minder goed oppakken van onderuit de toeren?
Ken deze auto / motor niet, maar aansluitend op Doeke: als de startmotor wel ronddraait, maar niet wil starten moet je het misschien in het mengsel zoeken (automatische choke??). Verzuipt de auto bijvoorbeeld?

Je kunt nl best een vonk hebben aan een losse bougie, maar dat wil nog niet zeggen dat ie het in de cilinder ook doet. Bobines / condersatoren die warm zijn kunnen wat dat betreft ook rare storingen hebben, maar dat merk je vaak ook aan wat stotteren.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Gerbald
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09

Ik heb verder op geen andere wijze problemen als alleen dat hij onmogelijk aan wilt slaan na er mee gereden te hebben, stinkt niet naar benzine....
Ik kan dan als ik wil de hele accu leegstarten, motor draait gewoon rond.
Na een uur/anderhalf start hij gewoon weer probleemloos, lees....slaat aan.
Eigenlijk tikken en lopen zeg maar. Voor de rest als hij rijdt, rijdt hij gewoon goed.. Ik rijdt m trouwens al 5 jaar, probleemloos, keuring na keuring.. maar nu heb ik sinds een maand of 2 dit nare probleempje.
wees gegroet u allen
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Dat niet starten als de motor warm is ligt meestal aan de koudstartsensor. Als die kapot is geeft hij zowel warm als koud altijd aan de ecu door dat de motor koud is. Waardoor die warm teveel benzine (te rijk mengsel) laat inspuiten en de motor wil dan niet aanslaan tot hij weer afgekoeld is.
Gebruikersavatar
DrRossi
4th Gear member
Berichten: 643
Lid geworden op: 11.02.2006 - 06:46

Dan zou starten met volgas toch moeten helpen ?
Zou hij ergens een vapor lock hebben ?
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l

If it's not blown, it sucks....

S80 T6
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Iroll heeft het wel bij het juiste eind.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Gerbald
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09

Hallo, waar zit die koudstartsensor? ik zie er 1 halverwege kop en niet ver daar- vandaan 1 op de motor zelf.... ik neem even aan 1 van de 2 maar welke? is zo"n sensor prijzig of kan ik er gewoon 1 bestellen? dat had ik ook gedaan met de bdp sensor, die was iets van 30 eurie bij nordic car en dat valt dan nog wel mee natuurlijk en was het proberen waard... had alleen niets geholpen>>>>
Groeten en een fijne zondag
ps. heel fijn hoor dat jullie hier allemaal moeite in steken! Ik ben zoals jullie kunnen zien nieuw hier maar ik vind dit toch wel heel geweldig, bedankt allemaal!!!!!!
wees gegroet u allen
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

DrRossi schreef:Dan zou starten met volgas toch moeten helpen ?
Zou hij ergens een vapor lock hebben ?
Vapour lock in de winter komt praktisch nooit voor, daar moet het heet weer voor zijn.
Om welke motor gaat het? Als het goed is zit de ks.sensor in de kop. Hij wordt ook wel watertemp.sensor genoemd, maar daar zijn er meer van oa voor de temp.meter in het dashboard en voor het aanslaan van de fan, dus let even op dat je de goede krijgt.
Gebruikersavatar
Gerbald
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:09

Dank je, ik ga het proberen of ik er 1 op kan snorren, je hoort nog van me.
wees gegroet u allen
Gebruikersavatar
SV
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01

De temperatuursensor (of koude start sensor) zit van de voorkant afgezien aan de rechterzijde van de kop, onder het inlaatspruitstuk ter hoogte van de achterste cilinder. In ieder geval bij het B230FK motorblok.

Wanneer is de laatste keer dat je kleppen hebt gesteld? Kan ook vergelijkbare problemen veroorzaken.
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
Jan
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
Locatie: Haarlem

Is er al gekeken naar de luchtinlaat?? Bij de 740 inj die ik ooit had, was een flinke vervuiling aanwezig bij en op de luchtinlaatklep. OBD gaf ook aan: onjuist mengsel. Lambda lampje ging dan branden. Na schoonpoetsen heb ik geen problemen meer gehad.
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Mag toch wel aan nemen dat hij nar meer dan 3 maand het probleem wel opgelost heeft...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
SV
1st Gear member
Berichten: 26
Lid geworden op: 03.11.2006 - 11:01

Ja, dat zag ook nadat ik gereageerd had. Ik hoop het voor hem.
VOLVO IS A STATE OF MIND
XC90 2.5T AWD - 268000km
V70 2.4 - 284000km
940 Estate 2.3 LPT - 8V LPG G3 315000km
960 Estate 2.5 - 24V LPG 452000km - gepensioneerd 2011, en verkocht 2012 - helaas twee weken later door handelaar doorverkocht met teruggedraaide kilometerteller
S70 2.5 - 20V LPG G3 386000km - verkocht 2007
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Gerbald schreef:Dank je, ik ga het proberen of ik er 1 op kan snorren, je hoort nog van me.
Weer zo eentje die niet even de moeite en beleefdheid kan opbrengen om te doen wat hij beloofd.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Tja dat is inderdaad jammer dat er niet meer gemeld wordt wat het nou geweest is.
want daar kunnen we allemaal weer van leren natuurlijk en nu weten we niks.
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Het wordt modern hier lijkt wel,iets afspreken en niets meer laten horen,ik heb vier dagen zitten wachten op iemand die graag gereedschap wilde lenen,je doet er moeite voor,maar er komt niemand. daar trap ik dus niet meer in.
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Dit geldt niet voor iedereen gelukkig.
ik heb een hoop geleerd op het volvo forum dat zeg ik eerlijk, en nog steeds trouwens.
ook de omgangsvormen vind ik prettig.
ik weet dat er fora zijn waar als je een andere menig hebt, je helmaal afgebrand wordt, en dat lijkt me niet nodig
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
EV
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 09.02.2006 - 21:12

Bobine of ontstekingsmodule zijn ook verdacht bij deze storing.
Volvo 940 GL Estate 1992
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”