Pagina 1 van 2
niet starten na warm zijn geweest 945 benz ''91
Geplaatst: 07.01.2012 - 18:00
door Gerbald
Kan iemand mij adviseren wat te doen!?
Ik heb een 945 uit 91 benz. ontzettend fijne wagen maar nu als hij warm is geweest wilt hij met geen mogelijkheid meer starten. Als ik anderhalf uur wacht start hij weer zonder problemen!! Ik heb de bdp sensor al vervangen en de startonderbreking er tussenuit gehaald...De bobine laten testen en de verdelerkap/rotor zien er mijn inziens goed uit.... Wat nu??
Bedankt alvast, ik wacht met smart want het is niet echt handig
groeten Gerben
Geplaatst: 07.01.2012 - 18:18
door Gerbald
Zou dit ook uit te lezen kunnen zijn via de diagnose stekker ???(als die erin zit)
Ben zo bang op het moment dat ik naar de volvo garage zou gaan, zij mij het vel over mijn neus trekken, de rek is er al aardig uit nl.

Geplaatst: 07.01.2012 - 18:57
door Doeke Dobma
Je zou inderdaad eens kunnen proberen uit te lezen via de diagnose stekker. Wat bedoel je met niet willen starten, doet ie niks, draait de motor wel rond maar slaat ie niet aan, of valt ie weer uit?
Geplaatst: 07.01.2012 - 19:07
door sanco
Verder op geen enkele andere wijze problemen, bijv stotteren of minder goed oppakken van onderuit de toeren?
Ken deze auto / motor niet, maar aansluitend op Doeke: als de startmotor wel ronddraait, maar niet wil starten moet je het misschien in het mengsel zoeken (automatische choke??). Verzuipt de auto bijvoorbeeld?
Je kunt nl best een vonk hebben aan een losse bougie, maar dat wil nog niet zeggen dat ie het in de cilinder ook doet. Bobines / condersatoren die warm zijn kunnen wat dat betreft ook rare storingen hebben, maar dat merk je vaak ook aan wat stotteren.
Geplaatst: 07.01.2012 - 20:21
door Gerbald
Ik heb verder op geen andere wijze problemen als alleen dat hij onmogelijk aan wilt slaan na er mee gereden te hebben, stinkt niet naar benzine....
Ik kan dan als ik wil de hele accu leegstarten, motor draait gewoon rond.
Na een uur/anderhalf start hij gewoon weer probleemloos, lees....slaat aan.
Eigenlijk tikken en lopen zeg maar. Voor de rest als hij rijdt, rijdt hij gewoon goed.. Ik rijdt m trouwens al 5 jaar, probleemloos, keuring na keuring.. maar nu heb ik sinds een maand of 2 dit nare probleempje.
Geplaatst: 07.01.2012 - 20:45
door Iroll
Dat niet starten als de motor warm is ligt meestal aan de koudstartsensor. Als die kapot is geeft hij zowel warm als koud altijd aan de ecu door dat de motor koud is. Waardoor die warm teveel benzine (te rijk mengsel) laat inspuiten en de motor wil dan niet aanslaan tot hij weer afgekoeld is.
Geplaatst: 08.01.2012 - 10:34
door DrRossi
Dan zou starten met volgas toch moeten helpen ?
Zou hij ergens een vapor lock hebben ?
Geplaatst: 08.01.2012 - 10:49
door 945i
Iroll heeft het wel bij het juiste eind.
Geplaatst: 08.01.2012 - 11:08
door Gerbald
Hallo, waar zit die koudstartsensor? ik zie er 1 halverwege kop en niet ver daar- vandaan 1 op de motor zelf.... ik neem even aan 1 van de 2 maar welke? is zo"n sensor prijzig of kan ik er gewoon 1 bestellen? dat had ik ook gedaan met de bdp sensor, die was iets van 30 eurie bij nordic car en dat valt dan nog wel mee natuurlijk en was het proberen waard... had alleen niets geholpen>>>>
Groeten en een fijne zondag
ps. heel fijn hoor dat jullie hier allemaal moeite in steken! Ik ben zoals jullie kunnen zien nieuw hier maar ik vind dit toch wel heel geweldig, bedankt allemaal!!!!!!
Geplaatst: 08.01.2012 - 12:30
door Iroll
DrRossi schreef:Dan zou starten met volgas toch moeten helpen ?
Zou hij ergens een vapor lock hebben ?
Vapour lock in de winter komt praktisch nooit voor, daar moet het heet weer voor zijn.
Om welke motor gaat het? Als het goed is zit de ks.sensor in de kop. Hij wordt ook wel watertemp.sensor genoemd, maar daar zijn er meer van oa voor de temp.meter in het dashboard en voor het aanslaan van de fan, dus let even op dat je de goede krijgt.
Geplaatst: 08.01.2012 - 12:50
door Gerbald
Dank je, ik ga het proberen of ik er 1 op kan snorren, je hoort nog van me.
Geplaatst: 12.04.2012 - 20:08
door SV
De temperatuursensor (of koude start sensor) zit van de voorkant afgezien aan de rechterzijde van de kop, onder het inlaatspruitstuk ter hoogte van de achterste cilinder. In ieder geval bij het B230FK motorblok.
Wanneer is de laatste keer dat je kleppen hebt gesteld? Kan ook vergelijkbare problemen veroorzaken.
Geplaatst: 12.04.2012 - 20:16
door Jan
Is er al gekeken naar de luchtinlaat?? Bij de 740 inj die ik ooit had, was een flinke vervuiling aanwezig bij en op de luchtinlaatklep. OBD gaf ook aan: onjuist mengsel. Lambda lampje ging dan branden. Na schoonpoetsen heb ik geen problemen meer gehad.
Geplaatst: 12.04.2012 - 20:17
door arjan_de_jong
Mag toch wel aan nemen dat hij nar meer dan 3 maand het probleem wel opgelost heeft...
Geplaatst: 12.04.2012 - 20:25
door SV
Ja, dat zag ook nadat ik gereageerd had. Ik hoop het voor hem.
Geplaatst: 12.04.2012 - 20:45
door Iroll
Gerbald schreef:Dank je, ik ga het proberen of ik er 1 op kan snorren, je hoort nog van me.
Weer zo eentje die niet even de moeite en beleefdheid kan opbrengen om te doen wat hij beloofd.
Geplaatst: 13.04.2012 - 08:09
door jan weemering
Tja dat is inderdaad jammer dat er niet meer gemeld wordt wat het nou geweest is.
want daar kunnen we allemaal weer van leren natuurlijk en nu weten we niks.
Geplaatst: 13.04.2012 - 15:16
door MarioC70
Het wordt modern hier lijkt wel,iets afspreken en niets meer laten horen,ik heb vier dagen zitten wachten op iemand die graag gereedschap wilde lenen,je doet er moeite voor,maar er komt niemand. daar trap ik dus niet meer in.
Geplaatst: 13.04.2012 - 15:20
door jan weemering
Dit geldt niet voor iedereen gelukkig.
ik heb een hoop geleerd op het volvo forum dat zeg ik eerlijk, en nog steeds trouwens.
ook de omgangsvormen vind ik prettig.
ik weet dat er fora zijn waar als je een andere menig hebt, je helmaal afgebrand wordt, en dat lijkt me niet nodig
Geplaatst: 13.04.2012 - 18:11
door EV
Bobine of ontstekingsmodule zijn ook verdacht bij deze storing.