Wegens het vele rijden in huurauto's al snel verslaafd geraakt aan Volvo. Qua comfort en rij-eigenschappen in V70's, XC90's en zelfs C30 konden verschillende Audi's, BMW's en Mercedessen het niet van de Scandi's winnen.
Nu, na ruim 15 jaar sparen en het moeten inleveren van de poule auto (VW Golf 5 1.9tdi) ga ik dan eindelijk zelf een auto aanschaffen. Het moet en zal een C30 worden en het lijkt erop dat ik ga slagen...
Wegens het vele rijden (zo'n 40/45k op jaarbasis) moet het een diesel worden...meteen schiet D2 R-Design te binnen....mooi actiemodel en genoeg occasions te zien in deze configuratie, echter ben ik bang dat dit motorisch niet genoeg brengt voor een snelle rit heen en weer naar het Noorden des lands.
D3's staan nauwelijks te koop en zijn ook al snel te duur.....toen ik bijna de hoop opgegeven had en gedwongen de Duits/Spaanse hoek ingedrukt werd (VW/Seat) toch nog een modelletje van +- een jaar oud gevonden...
-De oude 2.0D motor gekoppeld aan een handgeschakelde 6-bak
-Grijs metallic
-High performance audio
-Navigatie aan boord
-Bluetooth telefoonaansturing
-Multifunctioneel stuurwiel
-Aux aansluiting
Kortom...volgens mij een zo goed als summum uitvoering (op de leren bekleding na dan)
Ik ga zaterdag kijken en ben er eigenlijk wel van overtuid dat we eruit komen..
Wordt vervolgd...
Op zoek naar een C30
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Klinkt goed. Waar heb je 'm zien staan?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Paul
- Geartronic member
Klinkt heel goed, ben benieuwd!
Maar je hebt nu een Poul auto en moet daarna zelf eentje kopen... opmerkelijk.
Maar je hebt nu een Poul auto en moet daarna zelf eentje kopen... opmerkelijk.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
@ Walter: kan ik dat hier wel plaatsen zonder dat er kapers verschijnen in mijn poging dit pareltje voor me te winnen;)
@ Paul: ja, is ook een appart verhaal. Kort gezegd kon ik kiezen tussen of de poule auto nog een jaar rijden of reiskosten vergoeding+ wat salarisverhoging+het feit dat mn bijtelling wegvalt.....dit heeft mij doen besluiten zelf iets te gaan zoeken. De maandelijkse extra's die ik nu zal krijgen bieden mij genoeg mogelijkheid te sparen en de afschrijving op de auto te compenseren.
@ 945i: inderdaad, je hebt helemaal gelijk. De Audi's, BMW's en Mercedessen konden het NIET winnen van de Volvo.
Oohja...nog 1 dingetje vergeten...het 17" licht metaal wat eronder zit
@ Paul: ja, is ook een appart verhaal. Kort gezegd kon ik kiezen tussen of de poule auto nog een jaar rijden of reiskosten vergoeding+ wat salarisverhoging+het feit dat mn bijtelling wegvalt.....dit heeft mij doen besluiten zelf iets te gaan zoeken. De maandelijkse extra's die ik nu zal krijgen bieden mij genoeg mogelijkheid te sparen en de afschrijving op de auto te compenseren.
@ 945i: inderdaad, je hebt helemaal gelijk. De Audi's, BMW's en Mercedessen konden het NIET winnen van de Volvo.
Oohja...nog 1 dingetje vergeten...het 17" licht metaal wat eronder zit

Volvo, for life...
- Jeroen82
- 2nd Gear member
Ik heb zelf een D2 en vindt deze motor onvoldoende. Ja je komt vooruit en haalt de 195 ook wel als het moet alleen is deze vanuit start erg traag en gebeurd er na 2000 toeren pas wat.
Een 2.0D heb ik in de vorige C30 gehad en dit is echt een fijne motor die goed bij de auto past.
Een 2.0D heb ik in de vorige C30 gehad en dit is echt een fijne motor die goed bij de auto past.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
ja hoorDuke_Star schreef:@ Walter: kan ik dat hier wel plaatsen zonder dat er kapers verschijnen in mijn poging dit pareltje voor me te winnen;)

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
Ik was inderdaad al wat angstig dat de D2 niet echt een fijne unit was om mee te rijden. Daarom zoeken, zoeken, zoeken en nog eens zoeken en het lijkt gelukt te zijn. Zaterdag kijken en hopelijk kopen...dan kan ik daarna mijn pareltje hier posten 

Volvo, for life...
-
- 1st Gear member
En dan word er vandaag toch nog even gevraagd of je voor de autoverhuurder dit weekend een ritje naar Frankfurt wilt doen....een BMW 740 ophalen....
Weigeren kan dan eigenlijk toch weer niet he...
Dus morgen begin middag de C30 bekijken/rijden en hopelijk afhandelen...en dan savonds of zondags een BMW7 halen...god....wat vervelend...
Weigeren kan dan eigenlijk toch weer niet he...
Dus morgen begin middag de C30 bekijken/rijden en hopelijk afhandelen...en dan savonds of zondags een BMW7 halen...god....wat vervelend...
Volvo, for life...
- diesel01
- Geartronic member
Hé wat vervelend...
Viel spass.
Viel spass.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 1st Gear member
Nou mensen, het is rond....contract getekend en hopelijk vanaf a.s vrijdag in mijn bezit.
Zie www.schaaf-mellema.nl....occasions...volvo->C30->diesel en dan staat er een plaatje met heel groot VERKOCHT er doorheen...
Dat is hem dan...ik zal uiteraard volgend weekend nog wat foto's plaatsen, maar aldaar kunnen jullie ook zien hoe hij uitgerust is!
Helemaal happy...wordt een lange week...maargoed, eerst de BMW7 morgen eens sturen, een laatste keer vreemdgaan voor de vele duizenden km's in mijn C30!!
Goed weekend allen!
Zie www.schaaf-mellema.nl....occasions...volvo->C30->diesel en dan staat er een plaatje met heel groot VERKOCHT er doorheen...
Dat is hem dan...ik zal uiteraard volgend weekend nog wat foto's plaatsen, maar aldaar kunnen jullie ook zien hoe hij uitgerust is!
Helemaal happy...wordt een lange week...maargoed, eerst de BMW7 morgen eens sturen, een laatste keer vreemdgaan voor de vele duizenden km's in mijn C30!!
Goed weekend allen!
Volvo, for life...
-
- 1st Gear member
Haha...hij was iets prijziger als 110,-...maar al met al nog steeds tevreden met de prijs die ik betaald heb.
Velg rechtsvoor was zwaar beschadigd, gaan ze een hele nieuwe op monteren. Verder was hij in prima conditie. Ex demo'tje, dus ook altijd goed onderhouden. Net nieuwe bandjes eronder, helemaal top.
Ben zelf ook echt weg van de kleur en velgen. Prima match al zeg ik het zelf...
Heb me ook al wat verdiept in chippen, maar hier staat (www.heico-sportiv.nl/webshop/e-motion-motortuning) dat er geen overeenkomst gesloten is tussen de NL importeur en Heico...dus dat gaat over denk ik..
Velg rechtsvoor was zwaar beschadigd, gaan ze een hele nieuwe op monteren. Verder was hij in prima conditie. Ex demo'tje, dus ook altijd goed onderhouden. Net nieuwe bandjes eronder, helemaal top.
Ben zelf ook echt weg van de kleur en velgen. Prima match al zeg ik het zelf...
Heb me ook al wat verdiept in chippen, maar hier staat (www.heico-sportiv.nl/webshop/e-motion-motortuning) dat er geen overeenkomst gesloten is tussen de NL importeur en Heico...dus dat gaat over denk ik..
Volvo, for life...
-
- 1st Gear member
En na +- 3.000 fijne km's is de eerste modificatie een feit. Klein begonnen met het toevoegen van het zogeheten 'mistlichtframe'.
Vind het persoonlijk erg goed staan, 'kijkt' ie net nog wat bozer
Wellicht in de toekomst nog het gehele exterieur styling pakket (met o.a de skidplate voor en achter en side scuffs)....
Vind het persoonlijk erg goed staan, 'kijkt' ie net nog wat bozer

Wellicht in de toekomst nog het gehele exterieur styling pakket (met o.a de skidplate voor en achter en side scuffs)....
Volvo, for life...