Hallo iedereen,
Sinds enkele dagen werkt de centrale deurvergrendeling van mijn Volvo 460 uit 1996 niet.
Het gekke is dat hij wel werkt als ik de contactsleutel draai op 'aan' (de stand voor de startstand, en ook als de motor is gestart werkt de CPV).
Zekeringen gecontroleerd. Zien er goed uit. Alleen zekering nr. 20 is niet visueeel te controleren omdat die niet doorzichtig is.
Oh ja, wat ook gek is: klokje loopt niet, maar als ik met de auto rijd doet de klok het wel.
Enkele gegevens:
- ik heb geen afstandbedieing
- geen knopje in de auto (bv naast de versnellingspook) waarmee ik de deuren kan openen/sluiten
- interieurverlichting (plafond) werkt niet als ik een portier open
- rechter stadslicht werkt ook niet (deze zou ook kapot kunnen zijn, moet ik nog controleren)
- onlangs storing gehad: auto wilde niet aanslaan. Bleek de bobine te zijn. Vooraf zekeringkast geopend omdat ik meende dat daar het probleem wellicht zat (bleek niet zo te zijn).
- bobine is afgelopen vrijdag vervangen na bezoek ANWB
- bouwjaar 1996
Dit topic heb ik bekeken, maar heeft nog niet tot een oplossing geleid:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3 ... grendeling
iapyx
centrale deurvergrendeling 460 werkt niet
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
je kan de zekeringen niet helemaal visueel controleren. kan altijd een slecht contact zijn wat je niet kan zien. controleer eerst eens in de zekeringkast of de contacten goed zitten. controleer daarna ook het contactslot
voor de plafond verlichting. er zit bij alle deuren in de deur stijl een druk schakelaar. die door de deur wordt geactiveerd kijk daar eens naar of die niet vast zitten. heb dat probleem bij mij ook gehad.
waar in de randstad zit je zou anders misschien een mee kunnen kijken
voor de plafond verlichting. er zit bij alle deuren in de deur stijl een druk schakelaar. die door de deur wordt geactiveerd kijk daar eens naar of die niet vast zitten. heb dat probleem bij mij ook gehad.
waar in de randstad zit je zou anders misschien een mee kunnen kijken
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
Goede tips. Ik heb al enkele zekeringen even tijdelijk verwisseld en weer teruggeplaatst nadat dit geen oplossing bood. Toch zal ik alle zekeringen eens nalopen. Probleem is dat ik niet voor elke zekering een vervanger heb. Er zitten maar vier reservezekeringen in het kastje onder het stuur.
De plafondverlichting deed het voorheen wel net zoals het klokje, maar sinds het CPV-probleem de kop op stak viel me op dat deze twee het niet meer goed doen. Dwz. klokje werkt wel met het contactslot aan.
Hoe kan ik het conactslot controleren? Je bedoelt de bedrading denk ik. Is daar eenvoudig naar te kijken?
Portierdrukschakelaar zal ik voor alle zekerheid ook controleren.
Enige progressie meld ik hier weer.
@leip11: in het Haagse
De plafondverlichting deed het voorheen wel net zoals het klokje, maar sinds het CPV-probleem de kop op stak viel me op dat deze twee het niet meer goed doen. Dwz. klokje werkt wel met het contactslot aan.
Hoe kan ik het conactslot controleren? Je bedoelt de bedrading denk ik. Is daar eenvoudig naar te kijken?
Portierdrukschakelaar zal ik voor alle zekerheid ook controleren.
Enige progressie meld ik hier weer.
@leip11: in het Haagse

Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
kan je aan een multimeter komen. dan weet je namelijk zeker of het niet stuk is.
heb je de klok in je klokkenwinkel zitten of onder je verwarming??
het gaat inderdaad om de bedrading en de contacten op het slot zelf.
je kan de kap onder je stuur weg halen en dan kan je bij het slot komen.
is nog wel te doen. rotjeknor is niet zo ver weg dan.
heb je de klok in je klokkenwinkel zitten of onder je verwarming??
het gaat inderdaad om de bedrading en de contacten op het slot zelf.
je kan de kap onder je stuur weg halen en dan kan je bij het slot komen.
is nog wel te doen. rotjeknor is niet zo ver weg dan.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
ik had op een gegeven moment dat mijn spiegel verwarming het niet meer deed aan de bestuurderskant. vreemd dacht ik want ze zitten samen onder een zekering. wat bleek nou. de kabelboom was afgeknapt in het stuk waar de kabelboom van de auto de deur in gaat.
succes in ieder geval.
succes in ieder geval.
V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
kleine update:
Ik heb zojuist alle zekeringen gecontroleerd met een multimeter. Ze zijn allemaal in orde. Dat is het dus niet.
Het vreemde is dus dat de CPV het wel doet als ik het contactslot in stand twee en drie zet. Stel je hebt stand 0, 1, 2 en 3.
0 = alles uit, sleutel kan je eruit halen (CPV werkt niet)
1 = draai de contactsleutel tot de eerste tussenstand (CPV werkt niet)
2 = draai de contactsleutel niet iets verder tot de tweede tussenstand (CPV werkt)
3 = starten (CPV werkt)
Kan iemand mij uitleggen (Leip11 b.v.) waarom de fout bij het contactslot zou kunnen zitten? Dan snap ik dat het de moeite waard is daar te zoeken.
Morgen, dinsdag, heb ik even tijd om het contactslot (bedrading) te controleren.
@koen303114: met kabelboom bedoel je de harmonicavormig rubberen tube van ca. 10 cm lang bij het portier (LV) tussen de scharnieren?
In een ander topic las ik over het weghalen van de deurbekleding. Moet ik daar achter eens kijken naar losse of gebroken kabels?
dank jongens!
iapyx
Ik heb zojuist alle zekeringen gecontroleerd met een multimeter. Ze zijn allemaal in orde. Dat is het dus niet.
Het vreemde is dus dat de CPV het wel doet als ik het contactslot in stand twee en drie zet. Stel je hebt stand 0, 1, 2 en 3.
0 = alles uit, sleutel kan je eruit halen (CPV werkt niet)
1 = draai de contactsleutel tot de eerste tussenstand (CPV werkt niet)
2 = draai de contactsleutel niet iets verder tot de tweede tussenstand (CPV werkt)
3 = starten (CPV werkt)
Kan iemand mij uitleggen (Leip11 b.v.) waarom de fout bij het contactslot zou kunnen zitten? Dan snap ik dat het de moeite waard is daar te zoeken.
Morgen, dinsdag, heb ik even tijd om het contactslot (bedrading) te controleren.
@koen303114: met kabelboom bedoel je de harmonicavormig rubberen tube van ca. 10 cm lang bij het portier (LV) tussen de scharnieren?
In een ander topic las ik over het weghalen van de deurbekleding. Moet ik daar achter eens kijken naar losse of gebroken kabels?
dank jongens!
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
het is het kijken waard in de deur. maar ik betwijfel dat het hier stuk is aangezien hij in 2,3 het wel doet.
over het contactslot:
je schakelt tussen een aantal contacten die naar de rest van het systeem gaat. als hier iets niet goeds tussen zit/verbinding maakt. kunnen er dus een aantal dingen niet goed werken. ik zou er het schema er een keer op na moeten slaan als het probleem nog steeds blijft.
effe ook een uitleg over je cpv:
je hebt in de bestuurdersdeur een slot zitten met een schakelaar. als je dus je auto opent aan die kant gaat er een signaal naar een relais. dit relais schakelt de andere deuren waar een motortje inzit. maar als ik het goed heb is staat hoort er altijd spanning op te staan en niet afhankelijk van het contactslot.
blijft je radio trouwens zijn stations onthouden??
over het contactslot:
je schakelt tussen een aantal contacten die naar de rest van het systeem gaat. als hier iets niet goeds tussen zit/verbinding maakt. kunnen er dus een aantal dingen niet goed werken. ik zou er het schema er een keer op na moeten slaan als het probleem nog steeds blijft.
effe ook een uitleg over je cpv:
je hebt in de bestuurdersdeur een slot zitten met een schakelaar. als je dus je auto opent aan die kant gaat er een signaal naar een relais. dit relais schakelt de andere deuren waar een motortje inzit. maar als ik het goed heb is staat hoort er altijd spanning op te staan en niet afhankelijk van het contactslot.
blijft je radio trouwens zijn stations onthouden??
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
ik bedenk me opeens dat me pa een haynes manual had gekocht. dus die er effe op na geslagen. hier bij een foto van het schema voor de contacten.
zoals het hier staat komt de voeding direct vanaf de accu en zit aan zekering 3

f4 is het contact van de bestuurdersdeur.
wat eronder zit is van de andere deuren
het relais zit achter de handschoenenkast. dit zou je ook nog effe na kunnen kijken of dit goed is.
zoals het hier staat komt de voeding direct vanaf de accu en zit aan zekering 3

f4 is het contact van de bestuurdersdeur.
wat eronder zit is van de andere deuren
het relais zit achter de handschoenenkast. dit zou je ook nog effe na kunnen kijken of dit goed is.
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
@leip11 dankjewel. Ik ga er vandaag tussen de bedrijven door naar kijken.leip11 schreef:ik bedenk me opeens dat me pa een haynes manual had gekocht. dus die er effe op na geslagen. hier bij een foto van het schema voor de contacten.
zoals het hier staat komt de voeding direct vanaf de accu en zit aan zekering 3
f4 is het contact van de bestuurdersdeur.
wat eronder zit is van de andere deuren
het relais zit achter de handschoenenkast. dit zou je ook nog effe na kunnen kijken of dit goed is.
Wat betreft mijn radio: deze heeft zijn stations niet onthouden, maar er is afgelopen vrijdag een nieuwe bobine ingezet door een garage. De accu zal wel door hem losgekoppeld zijn geweest. Maar bedenk ik me nu: gisteren heb ik een paar stations vastgelegd onder de voorkeurknoppen. Zal daar ook even op letten straks.
bedankt, ook voor het schema.
iapyx
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 23.10.2011 - 12:07
- Locatie: borne OV
Hallo ik bedoel inderdaar het harmonicavormig rubben van 10cm lang. 

V70 Black Sapphire Edition II, 2.4 140PK 2004
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
744 Turbo 16V B204GT M46 G80 1990
764 Turbo B230ET M46 1986
766 GLE V6 Limousine B280E AW71 1986
242 Turbo IC B21ET M46 1980
745 TDic Huiskamp verlengd D24TIC M90 1991
744 GLT 16V B234F AW72L Bilstein B6 1989
242 DL B20A BW35 1975
744 GLE 16V B234E M46 LSD 1989 + Add-on
764 Tic 16V B204GT M90 G80 1983
Volvo 740 GLT 2.3 1985 B230E RHD
Volvo 740 GLE 2.3 1985 B230F USA
Volvo 440 Turbo B18FT 1991 - Originele bodykit
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
Heel kort net nog even gekeken. De autoradio onthoudt de stations niet
Later kijk ik naar het relais achter het handschoenenkastje en naar de bedrading van het contactslot. Zo 1,2,3 zag ik nog niet hoe de ombouwing daarvan weg te halen, maar zowat alles in deze auto lijkt met kliklijsten vast te zitten.....
Weer iets geks: het tikkende geluid, de waarschuwing dat je geen veligheidsgordel omhebt doet het afwisselend wel / niet. Dat viel me net op. Zonder dat ik iets deed stopte het en net zo plotseling begon het weer. Uiteindelijk deed hij het meer niet dan wel.
update1: de bedrading van het stuurslot is in orde. Net gekeken. Drie schroeven moeten demonteren voor je de kap onder het stuur kunt weghalen.
update2: relais achter dashboardkastje gevonden. Verbindingen aangeduwd. Geen verbetering. Zou dit relais kapot kunnen zijn en zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Heeft het zin nog ergens anders te zoeken? Ik bedoel: kan de oorzaak ergens anders zitten?
Bij de bedrading onder het stuur geen gelais gevonden. Zou er hier een moeten zitten?
Later kijk ik naar het relais achter het handschoenenkastje en naar de bedrading van het contactslot. Zo 1,2,3 zag ik nog niet hoe de ombouwing daarvan weg te halen, maar zowat alles in deze auto lijkt met kliklijsten vast te zitten.....
Weer iets geks: het tikkende geluid, de waarschuwing dat je geen veligheidsgordel omhebt doet het afwisselend wel / niet. Dat viel me net op. Zonder dat ik iets deed stopte het en net zo plotseling begon het weer. Uiteindelijk deed hij het meer niet dan wel.
update1: de bedrading van het stuurslot is in orde. Net gekeken. Drie schroeven moeten demonteren voor je de kap onder het stuur kunt weghalen.
update2: relais achter dashboardkastje gevonden. Verbindingen aangeduwd. Geen verbetering. Zou dit relais kapot kunnen zijn en zou dat de oorzaak kunnen zijn?
Heeft het zin nog ergens anders te zoeken? Ik bedoel: kan de oorzaak ergens anders zitten?
Bij de bedrading onder het stuur geen gelais gevonden. Zou er hier een moeten zitten?
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
Probleemomschrijving:
Met de contactsleutel uit het slot (en in stand 0 en 1) functioneert een aantal dingen niet meer:
- CPV (centrale portiervergrendeling) doet het niet
- Radio krijgt geen voeding (stations worden niet onthouden)
- contactslotlampje werkt niet (houdt verband met:)
- plafondverlichting werkt niet
Het lijkt er dus op dat het electrische circuit onderbroken is zodra de contactsleutel ofwel uit het contactslot is gehaald ofwel op stand 0 of 1 staat.
Zojuist heb ik een reservezekering geplaatst op elke plek die nog vrij was in de zekeringkast om te zien of er wellicht een zekering miste of niet op zijn plek zat. Geen verbetering.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Met de contactsleutel uit het slot (en in stand 0 en 1) functioneert een aantal dingen niet meer:
- CPV (centrale portiervergrendeling) doet het niet
- Radio krijgt geen voeding (stations worden niet onthouden)
- contactslotlampje werkt niet (houdt verband met:)
- plafondverlichting werkt niet
Het lijkt er dus op dat het electrische circuit onderbroken is zodra de contactsleutel ofwel uit het contactslot is gehaald ofwel op stand 0 of 1 staat.
Zojuist heb ik een reservezekering geplaatst op elke plek die nog vrij was in de zekeringkast om te zien of er wellicht een zekering miste of niet op zijn plek zat. Geen verbetering.
Iemand nog een idee waar het aan kan liggen?
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk eens naar de bruine draad achter de radio waar die op zit aangesloten. Even meten of die nog continue 12v krijgt aan de stekker v.d. radio. Indien niet de zekering van de radio in de zekeringkast vervangen en de draad volgen of die soms ergens los ligt. Daarna even alle zekeringen omstebeurt vervangen voor een zeker weten goede. Je hebt maar 1 goede zekering nodig, gewoon de oude weer terug plaatsen als het geen verschil maakt en de volgende zekering proberen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
Alle zekeringen vervangen stuk voor stuk en daar ligt niet het probleem.
Zou het aan het contactslot zelf kunnen liggen?
Ik heb de boel onder het stuur opengemaakt. Tja.... daar lopen veel draden.
Het is moeilijk daar bij te komen.
Bij de dealer vertelde ik over het probleem en daar dachten ze eerst ook aan een zekering of anders een wit doosje (ik denk meervoudige contactplug) achter het contactslot.
Het is zo lastig om daar goed bij te komen.
Welke draad kan ik het beste contoleren?
Ik denk zelf aan een draad van contactslot naar zekeringkast.
Alles werkt dus wel als het contact aanstaat. Dan kan het volgens mij nooit een relais zijn. Daarom denk ik dat het in het contactslot zelf zit.
Of denk ik verkeerd?
EDIT: ik denk dat ik er niet uitkom. Als het me komend weekend niet lukt zal ik een afspraak maken met de dealer.
Zou het aan het contactslot zelf kunnen liggen?
Ik heb de boel onder het stuur opengemaakt. Tja.... daar lopen veel draden.
Het is moeilijk daar bij te komen.
Bij de dealer vertelde ik over het probleem en daar dachten ze eerst ook aan een zekering of anders een wit doosje (ik denk meervoudige contactplug) achter het contactslot.
Het is zo lastig om daar goed bij te komen.
Welke draad kan ik het beste contoleren?
Ik denk zelf aan een draad van contactslot naar zekeringkast.
Alles werkt dus wel als het contact aanstaat. Dan kan het volgens mij nooit een relais zijn. Daarom denk ik dat het in het contactslot zelf zit.
Of denk ik verkeerd?
EDIT: ik denk dat ik er niet uitkom. Als het me komend weekend niet lukt zal ik een afspraak maken met de dealer.
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Zit niet in het contactslot. Dan zou juist de geschakelde 12+ het niet doen, de continue 12+ loopt immers niet via het contactslot. Ik zou de dealer vergeten, als die een electrische storing moeten gaan zoeken kost dat je de hoofdprijs. Haal je radio eruit en controleer alle stekker verbindingen erachter.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
OK, de radio ligt er al uit. Maar ik wil even de logica ervan snappen.
Het probleem is niet alleen de radio die zijn geheugen verliest, maar ook (vooral) de CPV (en het klokje en de verlichting contactslot en interieurverlichting) doen het niet met het contactslot op 'uit'.
Het probleem doet zich niet voor als het contactslot op 'aan' staat.
Vandaar dat ik achter het contactslot het probleem denk op te lossen.
Waarom zou ik achter de radio gaan kijken?
Ik bedoel het niet zo zwart-wit als ik het nu schrijf. Ik ben erg blij met alle geboden hulp, maar wil het graag snappen waarom ik waar moet zoeken.
Het probleem is niet alleen de radio die zijn geheugen verliest, maar ook (vooral) de CPV (en het klokje en de verlichting contactslot en interieurverlichting) doen het niet met het contactslot op 'uit'.
Het probleem doet zich niet voor als het contactslot op 'aan' staat.
Vandaar dat ik achter het contactslot het probleem denk op te lossen.
Waarom zou ik achter de radio gaan kijken?
Ik bedoel het niet zo zwart-wit als ik het nu schrijf. Ik ben erg blij met alle geboden hulp, maar wil het graag snappen waarom ik waar moet zoeken.
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De continue stroom voorziening (= contact uit) doet het niet. Die loopt buiten het contactslot om en zit dus ook niet op het contactslot aangesloten. Op de radio zit een rode draad in de stekkers, die zorgt voor de continue stroom rechtsreeks vanaf de accu en buiten het contactslot om zodat het geheugen bewaart blijft. Volg die rode draad naar de kabelboom naar de volgende stekker aansluiting en controleer die eerst maar eens. Die voorziet ook de rest van je probleem gevallen van stroom. Stekker loshalen en schoonmaken met contactspray. Logisch nadenken en je komt een eind. Anders even naar een dhz garage en die naar het probleem laten kijken. Dat is een stuk goedkoper dan de dealer, die ws toch geen verstand meer heeft van de 400 serie.
- leip11
- 5th Gear member
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: 29.01.2008 - 16:24
- Locatie: hoogvliet
- Contacteer:
Mocht het nodig zijn wil ik helpen als het qua tijd uitkomt
TIMO
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
waterpolo a way of life
440 1.8i DL E2 1994-2010 RIP 250.000km(1999-2010)
440 1.6i luxury-line 1995 143.000km (2010- )
v40 Papa's auto maar mag ook in rijde:P
Ford focus 1.6 EcoBoost (lease auto)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 80
- Lid geworden op: 19.06.2007 - 20:40
@Iroll, ja ik snap het. Bedankt, want nu zal ik daar met meer geduld gaan zoeken.
@leip11, geweldig! Als het nodig is maak ik daar graag gebruik van, dan rijd ik wel even op en neer.
@leip11, geweldig! Als het nodig is maak ik daar graag gebruik van, dan rijd ik wel even op en neer.
Volvo 460 1.8i uit 1996
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3
Sinds 5 juli 2012 heb ik een SAAB 9-3