960 type 1 of 2 ??

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Ik heb een 960 2.5 van 14-10-1994 (datum eerste toelating) en deze heeft witte knipperlichten voor.
Mijn indruk is dat het om een type 2 gaat.

Bij handelsbenaming staat: 960 2.5 I 24V AUT.
Nou weet ik niet of de I staat voor: I = Injectie of misschien I = type 1.

Welke punten geven uitsluiting voor type 1 of 2?
Dit ivm. het bestellen van onderdelen...

Alvast bedankt 8)



N.B. voor foto zie onderstaand topic: "960 moeilijk starten"
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

heb je een neus die exact op de 940 lijkt? Of zijn de koplampen een stuk lager? De eerste is versie 1, de tweede is versie 2
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Je bedoelt zoals de 960 3.0 van 1990 met oranje/witte knippers? Die is het niet!

Ik denk toch dat het een type 2 is.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Ik heb de foto in de topic 960 2.5 moeilijk starten bekeken.
Of men officieel spreekt over 'type 1' en 'type 2' weet ik niet maar de 960 op die foto is een 960 vanaf modeljaar '95.
Dus gezien de datum eerste afgifte kenteken heb jij nagenoeg zeker een 'type 2' !

Voor de zekerheid een foto van het voorafgaande model

Afbeelding

"De neus van de 940" zoals Walter al aangaf.

En de I in 2.5 I staat inderdaad voor Injectie en niet voor 'type'.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

eerste model is enkel in 3.0 geleverd dus het is een type 2

En zoals boven beschreven is het duidelijk aan de neus van de auto te zien.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

arjan_de_jong schreef:eerste model is enkel in 3.0 geleverd dus het is een type 2
Misschien praat je uitsluitend over de Nederlandse markt maar er zijn in het eerste model ('90 - MY94) ook andere motoren leverbaar geweest en wel als volgt:

2.0 L B204E/F 16v I4 van 1990–1993, o.a. voor Italie i.v.m. de belasting
2.0 L B204FT/GT 16v Turbo I4 van 1990–1993, voor de Italiaanse en Portugese markt; eveneens een belastingkwestie *).
2.3 L B230FT Turbo I4 van 1990–1993
2.5 L B6244/6254 I6 van 1995–1998
2.8 L B280E/F (PRV) V6 van 1990–1991, niet voor alle markten maar ik weet niet voor welke wel
2.9 L B6304 I6 van 1990–1998
2.4 L D24TIC Turbodiesel I6 (VW-motor) van 1990–1993

Ik heb dit overigens niet zelf uitgezocht maar had dit in een bestandje staan; de bron weet ik niet meer.

*) Mijn Portugese S80 MY00 is daar overigens ook een 'bewijs' voor. Er ligt een 2.0 T motor (B5204T4) in die oorspronkelijk maar 163 pk had en in deze uitvoering nooit op de Nederlandse markt leverbaar is geweest.

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Ja dit komt heel veel voor dat in een ander land ook andere uitvoeringen worden geleverd en modellen zelfs onder een heel andere naam worden verkocht :shock: .

Zo heet Opel in United Kingdom > Vauxhall.
In China noemt men BMW > Bauma en Bentley > Binley ('tis maar dat je het weet :wink: ).
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Ja idd in het buitenland is het vaak weer anders. Maar aan bovenstaand lijstje te zien is de 2.5 enkel in type 2 geleverd.

Groot voordeel van het nieuwe type vind ik dat de distributie niet zo vaak vervangen moet worden. Bij het eerste model die ik eerst had moest hij om de 45.000 km vervangen worden...
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Henkjan0 schreef:Je bedoelt zoals de 960 3.0 van 1990 met oranje/witte knippers? Die is het niet!

Ik denk toch dat het een type 2 is.
Je hebt ab-so-luut een type 2. Type 1 lijkt op een 940.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Mr.H.
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 07.01.2012 - 11:25

Sowieso type 2.
1994 Saab 900 2.3
1997 BMW 520i
2000 Lancia Lybra 2.0
1991 Volvo 960 3.0
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

1 foto van de eigenaar zegt genoeg.
wel graag van de voorkant dan
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
arjan_de_jong
4th Gear member
Berichten: 902
Lid geworden op: 30.10.2009 - 21:19
Locatie: Mastenbroek (zwolle)

Foto van zijn auto is in een ander topic te zien. Duidelijk type 2.
Persoonlijk vind ik die wat mooier dan het oude type. Maakt hem een stuk moderner.
Volvo 855 2.5 10V G1 1994 490.000km
Volvo 964 3.0 24V 1992 280.000km
Volvo 855 2.5 10V G3 1995 510.000km
Volvo 965 2.5 24V Ambasador G3 1995 660.000km
Volvo V70 D5 2004 503,000km

Volvo 945 2.3 LPT 1998 560.000km
Peugeot 205 1.3 rallye 1990
Suzuki Fronte LC10 360 cc 1970
Suzuki SC100 1.0 1980
Suzuki cappuccino 0.6 Turbo 1991
Suzuki Alto 0.8 1984
Land rover 109"; series III 1973 met 2.4D
Gebruikersavatar
Henkjan0
2nd Gear member
Berichten: 176
Lid geworden op: 16.01.2012 - 20:00
Locatie: Rheden Gld.

Hierbij de foto in het juiste topic. Ik twijfelde of het type 2 was onderverdeeld in 2 types aangezien de mijne net van oktober 1994 is...

Anyway, bedankt voor de duidelijke antwoorden en ik kan met een gerust hart een startmotor voor type 2 bestellen :P .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Belastingvrije 244 BiFuel oldtimer? Zie verkoopforum.
Sorry, niet meer te koop! Wordt voor 5 jaar geschorst!!
Mr.H.
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 07.01.2012 - 11:25

Da's 100% een type 2. En volgens mij zijn die niet onderverdeeld in nog eens twee types. Enige is volgens mij dat ze op het einde S90 gingen heten i.p.v. 960 :razz:
1994 Saab 900 2.3
1997 BMW 520i
2000 Lancia Lybra 2.0
1991 Volvo 960 3.0
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Mr.H. schreef:Da's 100% een type 2. En volgens mij zijn die niet onderverdeeld in nog eens twee types. Enige is volgens mij dat ze op het einde S90 gingen heten i.p.v. 960 :razz:
Heel goed!!
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Mr.H.
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 07.01.2012 - 11:25

Pfew toch nog een beetje m'n reputatie gered :razz:
1994 Saab 900 2.3
1997 BMW 520i
2000 Lancia Lybra 2.0
1991 Volvo 960 3.0
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

jan weemering schreef:
Mr.H. schreef:Da's 100% een type 2. En volgens mij zijn die niet onderverdeeld in nog eens twee types. Enige is volgens mij dat ze op het einde S90 gingen heten i.p.v. 960 :razz:
Heel goed!!
Natuurlijk zijn er wel verschillen tussen een 960 II sedan en de S90....
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
jan weemering
4th Gear member
Berichten: 990
Lid geworden op: 13.12.2006 - 09:30
Locatie: Rotterdam

Die zou ik graag horen dan van je?
want ik weet ze niet behalve dan het type plaatje
Volvo 740
Volvo 960 2.5
Volvo V70 TDI
Volvo S80 D5
Volvo 780
Volvo 760 GLE
Volvo C70 Cabrio
Volvo 960 Executive Level 1
Volvo S90 Executive Level 2 RHD
Volvo V70 R
Volvo S90 EXECUTIVE LEVEL 1
Volvo C70 Cabrio AUT
Sorry AUDI A6 Allroad
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21407
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het meest in het oog springend zijn de knoppen van de stoelverwarming: 960 rechts naast de handrem en S/V90 links en rechts tegen de versnellingsbak-/automaatpook.
En die knoppen zitten bij een 960 in de middentunnel en bij de S/V90 op de tunnel.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
broker
3rd Gear member
Berichten: 269
Lid geworden op: 17.01.2005 - 21:29

Bovendien was bij de s en v 90 ook het ventilatie- en verwarmingssyteem verbeterd volgens het persbericht van Volvo destijds.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”