arjan_de_jong schreef:eerste model is enkel in 3.0 geleverd dus het is een type 2
Misschien praat je uitsluitend over de Nederlandse markt maar er zijn in het eerste model ('90 - MY94) ook andere motoren leverbaar geweest en wel als volgt:
2.0 L B204E/F 16v I4 van 1990–1993, o.a. voor Italie i.v.m. de belasting
2.0 L B204FT/GT 16v Turbo I4 van 1990–1993, voor de Italiaanse en Portugese markt; eveneens een belastingkwestie
*).
2.3 L B230FT Turbo I4 van 1990–1993
2.5 L B6244/6254 I6 van 1995–1998
2.8 L B280E/F (PRV) V6 van 1990–1991, niet voor alle markten maar ik weet niet voor welke wel
2.9 L B6304 I6 van 1990–1998
2.4 L D24TIC Turbodiesel I6 (VW-motor) van 1990–1993
Ik heb dit overigens niet zelf uitgezocht maar had dit in een bestandje staan; de bron weet ik niet meer.
*) Mijn Portugese
S80 MY00 is daar overigens ook een 'bewijs' voor. Er ligt een 2.0 T motor (B5204T4) in die oorspronkelijk maar 163 pk had en in deze uitvoering nooit op de Nederlandse markt leverbaar is geweest.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.